Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Kiespijn

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
mispeltje*

Kiespijn

Bericht door mispeltje* »

Hoi Hoi
Sinds een tijdje heb ik kiespijn, maar ik kan niet echt bepalen of het nu boven of beneden is.

Ik heb zitten peùreñ met een tandenstoker en nu kan ik niet eens meer eten omdat het zo pijn doet.

Die zit boven maar ik kan nog steeds niet bepalen de oorspronkelijke pijn boven of beneden is.

Weet iemand of dit een ms dingetje kan zijn? Laatst had ik pijn onder een Kroon maar de tandarts zàg niets op de foto...

Ik ben nu redelijk radeloos! Gelukkig maakt paracetamol het soms Best draaglijk. Weet iemand of dit een ms dingetje kan zijn
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Kiespijn

Bericht door Toeter »

Toch terug naar de artsen hoor!

Het klinkt niet als een MS-ding en mijn neuroloog raadde mij altijd aan: 'eerst alle andere mogelijke oorzaken uitsluiten, voordat je het door de artsen op de MS laat afschuiven'

Kiespijn en kaakpijn kan zoveel oorzaken hebben. Spierproblemen, gewrichtsproblemen.

Is de pijn erger bij kou en hitte? Dat duidt vaak op een ontsteking ergens.
Nessa

Re: Kiespijn

Bericht door Nessa »

Eens met Toeter! Laat het niet te snel afschuiven op MS.

Daar komt bij dat kiespijn door MS over het algemeen zenuwpijn is. En daar helpt paracetamol niet tegen. En jij hebt wél minder pijn als je paracetamol neemt. Dat is dus echt een aanwijzing dat dit geen MS-klacht is.
Job

Re: Kiespijn

Bericht door Job »

Ik heb af en toe ook last. Ieder half jaar ga ik naar de tandarts. Er is nooit iets aan de hand, niets te zien op foto's. Meestal was een bijholteontsteking de oorzaak.
bergen

Re: Kiespijn

Bericht door bergen »

kan het zijn dat je klemt of knarst met je kiezen? ook in je slaap.

dat kan echt pijnlijke en overgevoelige kiezen/zenuwen geven, is mijn ervaring.

je tandarts ziet dan inderdaad niets op de foto, maar kan het wel zien aan je kiezen.
Spunky

Re: Kiespijn

Bericht door Spunky »

Dat is zo naar kiespijn, vooral als je dan niet precies weet waar het zit..

Heel veel sterkte :bloem:

Ik heb er jaren geleden wel een half jaar last van gehad.....door de heftige pijn kon ik niet zeggen waar het zat...alleen links of rechts..boven of beneden ?.. geen idee...
Ik ben altijd problematisch geweest met kiespijn..en soms kwam het inderdaad ook door gevoelige bijholtes.....en soms kan het bij mij niet gevonden worden.
Maar het blijkt uiteindelijk vaak wel een probleem(pje) te zijn in een kies of tand... volgens mij voelt mijn zenuwstelsel dat eerder dan de apparatuur van de tandarts het kan vinden....en soms gaat het ook weer weg.

Maar het was meestal wel zo, dat alleen ibuprofen hielp tegen te pijn...paracetamol hielp nooit.
(wat me nu wel wat nerveus maakt, want ik kan nu geen ibuprofen meer gebruiken...., dus hopelijk.... )
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp