Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Heftige spasmen in de ochtend

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Klick

Re: Heftige spasmen in de ochtend

Bericht door Klick »

@neuron heyy hoii :zon:
Fratema

Re: Heftige spasmen in de ochtend

Bericht door Fratema »

Uit eigen ervaring weet ik dat er wel degelijk een verband is tussen de blaas en spasmen. Als ik aan het plassen ben schieten mijn benen geheid in een strekspasme. Als ik ben uitgeplast ontspannen de benen ook weer grotendeels.
Spasmen zijn bij mij altijd een reactie op externe prikkels. Heel vervelend en moeilijk te behandelen.

Ik slik Baclofen (50 mg per dag). Ik heb op eigen houtje langere tijd in stapjes opgehoogd tot wel 100 mg per dag. De spasmen verminderden wel iets maar ik werd er ook suf van. zat soms midden op de dag te knikkebollen omdat ik mijn ogen niet kon openhouden. Dus weer terug naar 50 mg, 's morgens 2, 's avonds 3 tabletten. En dan is het redelijk, maar helaas niet weg.
Jrs77

Re: Heftige spasmen in de ochtend

Bericht door Jrs77 »

Bedankt voor de reacties.
De uroloog is eindelijk in beweging, en heeft beloofd om me 'steenvrij' te maken. Op de CT-scan waren drie stenen zichtbaar, en die gaan ze vergruizen. Wel traag; eens per twee weken pakken ze een steen aan.

(Fratema; heb je al eens geprobeerd de baclofen meer te spreiden? Ik heb dagelijks 4 momenten van inname)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp