Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Loophulp

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
MiSsty

Bericht door MiSsty »

Hippo, wat niet is kan nog komen. Ik heb er nu twee :) :)
Hippo83

Bericht door Hippo83 »

[QUOTE=MiSsty;838530]Hippo, wat niet is kan nog komen. Ik heb er nu twee :) :)[/QUOTE]

Ja daar hoop ik ook nog steeds op. Maar omdat het inmiddels zo slecht gaat wil de neuroloog dat ik met medicatie begin en dan wordt het een iets ander verhaal...
tessa310

Bericht door tessa310 »

goede middag hippo 83

ik snap heel goed dat je er moeite mee hebt

ik heb de diagnose ms sinds anderhalf jaar.

ik kan nog niet werken maar thuis kan ik mijn dingen wel een beetje doen .

ik heb sinds septmber 2011 een scootmobiel gekregen en daardoor ben ik een stuk mobiler geworden dan kan ik eraf en toe opuit met mijn 2 kleine kindjes .

en dat betekent heel veel voor mij ik heb ook een aangepaste wonig gekregen dit vond ik echt niet leuk maar inmiddels heb ik er vrede mee


ik wil verder ook zeggen soms kets je hulp af maar als je het uiteindelijk toch aanneemt met je dat het toch ook wel heel fijn is

groetjes

tessa
Lucy

Bericht door Lucy »

[QUOTE]Ik vind het heel knap dat jullie het "gewoon" doen! Gek genoeg heb ik nog steeds zoveel moeite met de acceptatie van de MS dat ik iedere aanpassing heel lastig vind. Vandaar dat ik een rollator nu nog een te grote stap vind. [/QUOTE]

Hoi Hippo,

Het accepteren is het aller belangrijkste in dit proces, hoe moeilijk dit ook is.

Ik heb uiteindelijk voor een opvouwbare scootmobiel gekozen deze heet Luggie..misschien kan je even googelen. Je bent dan heel zelfstandig en niet afhankelijk van iemand anders zoals met een rolstoel ;)

Het heeft mijn leven weer kleur gegeven en kan nu weer heerlijk met mijn kids op pad wat ik daarvoor echt niet meer kon :)

Sterkte met alle keuzes :bloem:
Lanah

Bericht door Lanah »

Ikself heb een evo en een segseat, dwz een segway met een zadeltje om op te zitten. Mogelijk is dit wat je zoekt.

Een scootmobiel vond ik voor mij te passief omdat je alleen maar zit.

Met de segway kan ik weer winkelen met mijn dochter en ook een boswandeling mits redelijk goede brede paden hoort weer tot de mogelijkheden.

Op het MS web vind je een topic over segseat, hier staan ook links naar een filmpje.
Snowym

Bericht door Snowym »

Voor binnen kun je via de uitleen een trippelstoel vragen, die kun je binnen een paar dagen in huis hebben. Dan kun je in ieder geval binnenshuis beter uit de voeten en wat "zinnigs" doen.

Voor buiten kun je uit de voeten (misschien) met een rollator, maar dit vond ik ook een hele grote stap. Op de korte termijn is dan toch een rolstoel een optie, die kun je nl. ook lenen alleen krijg je dan zo'n zwaar geval. Wel opbouwbaar zodat ie in de auto past.
Je kunt er ook wel zelf mee rollen als je armen goed zijn.

Ik heb nu, na een half jaar wachten, eindelijk een actief rolstoel. Die is compact, licht en ziet er ook wel "stoer" uit. Je kunt er in ieder geval wel zelf goed mee uit de voeten.

Als je zoiets echt niet wil zou je krukken kunnen proberen, of één.
Ik weet neit wat precies je probleem is, maar een ergo kan je het beste helpen.
Misschien sowieso een optie om een revalidatietraject aan te vragen, zeker nu je zo beperkt bent.

Succes en sterkte!
Lucy

Bericht door Lucy »

[QUOTE][QUOTE=Lanah;838535[QUOTE]]Ikself heb een evo en een segseat, dwz een segway met een zadeltje om op te zitten. Mogelijk is dit wat je zoekt.

Een scootmobiel vond ik voor mij te passief omdat je alleen maar zit[/QUOTE]

Het is een heel handig ding maar je moet hiervoor wel veel energie hebben om het te besturen. Helaas is mijn belastbaarheid maar 1,5 uur en dan is de koek op.

Het autorijden, tussen de mensen doorrijden en rondkijken is al topsport :huh:
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Ik weet niet of het bij jou om een sleepbeen gaat, maar je hebt ook een soort elastiek dat je been meetrekt als je loopt, weet niet meer hoe het heet. Een tijdje terug had iemand hier een link geplaatst
benka

lopen

Bericht door benka »

lopen

een opvouwbare stok in je tas, alleen te gebruiken als t nodig is
klooriaantje

Bericht door klooriaantje »

[QUOTE=hero;838525]kinderwagen ipv rollator.

ooit aan gedacht?[/QUOTE]

En dan gewoon een pop er in leggen, komen ze allemaal naar de baby kijken:haha:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp