Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Loophulp

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Hippo83

Loophulp

Bericht door Hippo83 »

Hallo,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier geweest ben maar had gelukkig heel lang weinig klachten. Nu gaat het vanaf september heel veel slechter en heb er al 2 prednisonkuren inzitten de afgelopen maanden. De 3e heb ik afgeslagen en heb in overleg met mijn neuroloog besloten het met rust over te laten gaan.

Zit nu bijna 4 weken stil op de bank en mag niets doen. Als ik wel iets doe gaat het direct slechter. Heb heel veel last van mijn benen en lopen gaat moeilijk. Nu vroeg ik me af of er iemand ervaring heeft met loophulp. Een rolstoel of rollator zie ik niet zo zitten maar misschien zijn er nog andere opties...

Met een loophulp verlicht ik misschien mijn benen iets en kan ik weer iets meer.
Lanah

Bericht door Lanah »

hippo,

Kun je iets specifieker zijn. Zoek je een loophulp voor binnen of juist voor iets grotere afstanden.

Heb je ook al contact gehad met een ergotherapeut ? Misschien kan hij/zij je adviseren wat het beste bij je past

succes
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik ben ooit gestart met een wandelstok. Later zijn dat twee elleboogkrukken geworden maar uiteindelijk loop ik het best achter de rollator.

De rollator heeft daarbij het grote voordeel dat je even kunt gaan zitten als je b.v. bij een kassa wat langer moet wachten.

Leuk is anders maar praktisch is het wel.

Daarbij heb ik aan beide onderbenen/voeten een enkel-voet orthese waardoor het optillen van de voeten gemakkelijker gaat en ik minder snel door de knieën zak.

Als je problemen met lopen hebt kun je het best advies inwinnen bij een ergotherapeut of misschien een doorverwijzing naar een revalidatie arts vragen zodat in zijn geheel gekeken kan worden op welke manier jij zo goed mogelijk kunt functioneren in het dagelijks leven.

Sterkte met je zoektocht.
Groetjes,

Nelleke
Hippo83

Bericht door Hippo83 »

Dank je wel voor jullie reactie.

Ik heb nog geen contact gehad met de ergotherapeut. En ik kan inderdaad mijn revalidatie arts wel een keer bellen om te vragen.

De hulp zoek ik eigenlijk zodat ik weer wat mobieler wordt. Ik kan wel lopen maar lange stukken krijg ik veel last. Het kan ook best zijn dat er niets aan te doen is hoor en dat ik "gewoon" moet accepteren dat mijn benen niet meer willen wat mijn hoofd wil.

Ik snap dat een rollator een goede optie is maar ik zie mezelf op 28 jarige leeftijd nog liever even niet met een rollator lopen. Mocht er geen andere optie meer zijn dan zal ik me ook daar natuurlijk bij neerleggen maar krukken of een stok lijken me dan net iets beter om mee te beginnen! ;)
Hippo83

Bericht door Hippo83 »

[QUOTE=Lanah;838507]hippo,

Kun je iets specifieker zijn. Zoek je een loophulp voor binnen of juist voor iets grotere afstanden.

Heb je ook al contact gehad met een ergotherapeut ? Misschien kan hij/zij je adviseren wat het beste bij je past

succes[/QUOTE]

In huis gaat het wel, zolang ik niet steeds de trap op en af loop! Maar iets ondernemen lukt op dit moment gewoon niet dus vandaar dat ik daarvoor iets zoek. Zeker omdat we over 2 maanden ook op vakantie gaan wil ik vast wat ideeen opdoen.
Billy

Bericht door Billy »

[QUOTE=Hippo83;838517]Dank je wel voor jullie reactie.

Ik heb nog geen contact gehad met de ergotherapeut. En ik kan inderdaad mijn revalidatie arts wel een keer bellen om te vragen.

De hulp zoek ik eigenlijk zodat ik weer wat mobieler wordt. Ik kan wel lopen maar lange stukken krijg ik veel last. Het kan ook best zijn dat er niets aan te doen is hoor en dat ik "gewoon" moet accepteren dat mijn benen niet meer willen wat mijn hoofd wil.

Ik snap dat een rollator een goede optie is maar ik zie mezelf op 28 jarige leeftijd nog liever even niet met een rollator lopen. Mocht er geen andere optie meer zijn dan zal ik me ook daar natuurlijk bij neerleggen maar krukken of een stok lijken me dan net iets beter om mee te beginnen! ;)[/QUOTE]

Ik ben ook 28 en heb sinds december mijn eerste rollator :D.

Ben meteen begonnen met een rolstoel, ipv andersom :ogen:. Had ik minder moeite mee, rollator koppel ik aan 'oude mensen' en ja dat wilde ik natuurlijk niet ;).

Rolstoel is er alleen voor lange afstanden, dagje stad of Efteling bijv. Nu vind ik het echt een onding. Voor mensen die me moeten duwen is het zwaar, past vaak niet in de auto...

Dus vorig jaar een keer geslikt en toch voor de rollator gegaan, aanvraag heeft totaal 4 maanden geduurd. Afschuw sloeg om in verlangen, dus dat was dan weer een voordeel.

En wat loopt het fijn!! Net of je het lopen opnieuw uitvindt. Je kunt gewoon weer in een rechte lijn lopen :wauw:.

Ooit heb ik wel het gevoel dat ik hem even verzet voor mijn oma, want je ziet niet veel aan mijn manier van lopen. Maar vind het nu echt een geweldige uitvinding. Al durf ik hem nog niet in het dorp te gebruiken :o.

Misschien is een kruk idd iets voor je, hebben mensen hier minder moeite vaak mee.

Veel succes met je zoektocht!

O ja ik heb hem wel een beetje gepimpt met bloemetjes :giegel:.
MiSsty

Gewoon doen!

Bericht door MiSsty »

Gewoon doen!

[QUOTE=Hippo83;838495]Hallo,

Zit nu bijna 4 weken stil op de bank en mag niets doen. Als ik wel iets doe gaat het direct slechter. Heb heel veel last van mijn benen en lopen gaat moeilijk. Nu vroeg ik me af of er iemand ervaring heeft met loophulp. Een rolstoel of rollator zie ik niet zo zitten maar misschien zijn er nog andere opties...

Met een loophulp verlicht ik misschien mijn benen iets en kan ik weer iets meer.[/QUOTE]

Zelf zag ik er ook erg tegenop. En wat blijkt nou? Met of zonder heb ik nog net zoveel sjans. ;) Dus laat dat je niet weerhouden om het jezelf makkelijker te maken.
Hippo83

Bericht door Hippo83 »

Ik vind het heel knap dat jullie het "gewoon" doen! Gek genoeg heb ik nog steeds zoveel moeite met de acceptatie van de MS dat ik iedere aanpassing heel lastig vind. Vandaar dat ik een rollator nu nog een te grote stap vind.

Na mijn diagnose kon ik niet meer voor een paar uur blijven werken bij het bedrijf waar ik toen zat. Nu heb ik sinds half augustus eindelijk weer werk voor 9 uur per week en sinds september gaat het dus heel slecht.

Ik was het thuiszitten (1,5 jaar) zo ontzettend zat en was zo blij dat ik weer een beetje "nuttig" kon zijn maar nu zit ik alweer 4 weken thuis en kan nu helemaal niets meer...

Zodra mijn man zegt dat ik iets kleins mag doen, doe ik bijna direct teveel. Ik kan het niet alles uit handen geven en maar "opdrachten geven".

Aangezien ik dat nog aan het leren ben (pure acceptatie) vind ik de stap naar een stok of krukken al heeeel groot. Die naar een rollator is me nu nog teveel. Wie weet komt dat nog ;)
hero † 16-05-2015

Bericht door hero † 16-05-2015 »

kinderwagen ipv rollator.

ooit aan gedacht?
Hippo83

Bericht door Hippo83 »

Haha, ja zou kunnen maar gezien een na ruim 2 jaar nog niet vevulde kinderwens voor mij geen optie. Te confronterend....
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp