Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Gevoel van turbulentie

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Nathalie

Gevoel van turbulentie

Bericht door Nathalie »

Zondag zat ik op de bank en toen leek het of ik een meter naar beneden zakte en abrupt stopte(alsof je in een luchtzak zit in een vliegtuig). Sindsdien ben ik warrig en soms duizelig en onstabiel. Ook is dat luchtzakgevoel 2x in mindere mate herhaald. Ik ga donderdag naar de neuroloog. Ik ga met haar bespreken wat het zou kunnen zijn. Heeft iemand dit ook weleens gehad?
AngelNoa

Re: Gevoel van turbulentie

Bericht door AngelNoa »

ik weet niet hoe turbulentie voelt...maar wat jij schrijft doet me wel denken aan waar ik mee zit; alsof je een soort black-out hebt, de wereld is heel even weg (of een soort schok zoals als je bijna slaapt en dan denkt dat je valt).

ik noem het niet duizelig. Maar echt omschrijven blijft lastig. Alsof je op de boot zit; geen heftige golfslag, maar wel dat zachtjes deinen.

ook ik zat op de bank en voelde als het ware iets vanuit mijn nek wegtrekken over mijn rug. Ik ben ook al weken hiermee bezig. HA heeft bloed nagekeken op van alles, maar niks te vinden. Ook bloeddruk was ok.

in 2018 heb ik het ook gehad, maar toen werkte mijn schildklier te traag. De internist zei trouwens dat het daar niet bij hoorde. De neuro zei toen dat ze het niet herkende als MS-ding. Vooralsnog hou ik het dan maar op spanningen...maar als het niet beter wordt ga ik ook weer contact zoeken met neuro. En ik volg dit draadje even :-)

succes!
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Gevoel van turbulentie

Bericht door Toeter »

Problemen met je evenwicht/balans, duizeligheid en de plaats van je lichaam in de ruimte (proprioceptie) horen zeker bij MS. Ze kunnen allemaal aangetast worden.

Grote MAAR: het kan ook een virus op je evenwichtsorgaan zijn, een hersenbloeding of iets anders wat niks met MS te maken heeft, dus altijd eerst naar de huisarts.

Laat je met dit soort twijfelachtige klachten niet afschepen, de artsen schuiven het graag op de MS, maar eerst moet al het andere uitgesloten worden.

Sterkte met je klachten!
AngelNoa

Re: Gevoel van turbulentie

Bericht door AngelNoa »

Nathalie schreef: 21 mei 2021, 19:06 Ik ga donderdag naar de neuroloog. Ik ga met haar bespreken wat het zou kunnen zijn.
heeft de neuroloog nog iets gezegd waar je iets mee kunt?
Nathalie

Re: Gevoel van turbulentie

Bericht door Nathalie »

Ik ben intussen bij de neuroloog geweest en zij herkent het niet als een symptoom van ms. Ik moest het wel in de gaten houden en aan de bel trekken als het erger werd of als ik het niet vertrouwde. Ik moet zeggen dat ik het sinds een week of 2 ook niet meer heb gehad. Hoop dat het zo blijft. Ik vond het een erg vervelend gevoel.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp