Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Zorgboek MS

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
snuffie7

Bericht door snuffie7 »

Bij elke apotheek of boekhandel is hij te bestellen voor 20 euro
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

[QUOTE=Polly;839225]Ik kwam trouwens ook nog ergens tegen dat het boek voor verzekerden bij het Zilveren Kruis gratis is, maar 't zou kunnen dat die informatie verouderd is.[/QUOTE]

Klopt dus wel, maar Zorgboek MS [URL="http://www.zilverenkruis.nl/consumenten ... fault.aspx"]staat er niet bij[/URL]!
Saskia18

Bericht door Saskia18 »

Ja, dat heb ik gisteren ook gezien :( Ik heb geen tijd vandaag om het Zilveren Kruis te bellen hierover.

Morgen wel, tenzij iemand mij vóór is?
iDreams

Bericht door iDreams »

Zilveren Kruis weet van mij inmiddels al een aantal keer dat ik ook belangstelling heb voor het Zorgboek MS.

Het is ongeveer dezelfde als die je bij de Apotheek kan bestellen alleen met een Zilveren Kruis voorkant...

Mijn moeder heeft het Zorgboek Borstkanker nodig gehad/gebruikt en naar aanleiding daarvan hebben zij bij haar telefonisch geinformeerd hoe zij het boek ervaren heeft.

Omdat zij het prettig vond heeft ze bij de tips en ideeën aangegeven dat haar dochter belangstelling heeft voor een Zorgboek over MS!

Ze zouden het meenemen en het werd genoteerd.

Misschien als ze het maar vaak genoeg horen?

Dus heb ik het in het ziekenhuis bij hun Zilveren Kruis balie zelf ook nog eens gemeld!

Hun antwoord hierop was dat ze er voor gekozen hebben de meestvoorkomende ziekten een Zorgboek te geven. Dat was een maximaal aantal...

Digitaal vind ik zelf niet zo fijn als een "echt" boek want ik heb niet altijd de computer aan staan en soms zou het wel fijn zijn om even wat te kunnen opzoeken.

Bovendien irriteerd het scherm van een computer me soms behoorlijk aan de ogen...

Misschien moeten wel "allemaal" vragen om het zorgboek bij het Zilveren Kruis?
Saskia18

Bericht door Saskia18 »

Ik heb net toch nog even het Zilveren Kruis gebeld. Och, ik kreeg een pollewopje aan de lijn aan wie ik de woorden Multiple Sclerose moest spellen.

Antwoord "als het niet op de lijst staat, dan hebben wij het niet". Op mijn verzoek heeft zij navraag gedaan. "Nee hoor, dit boek bestaat niet".

Pffff . . . dáár word ik nou moe van op de vroege ochtend :(

Misschien kunnen we het Zilveren Kruis wakker schudden door te blijven bellen! Hebben jullie puf daarvoor? Scheelt ons 20 euro in aanschafkosten!
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Wat een gedoe! Ik zal het ook nog eens melden, misschien dat er lampjes gaan branden?? Als ze het bij de apotheek hebben, bestaat het toch gewoon?? Alleen niet bij ZK dan... Ik hoef het boek niet persé te hebben, maar ik vind een boek wel fijner dan internet. Kun je inderdaad tussendoor even iets opzoeken.
E.R.

Bericht door E.R. »

[COLOR="Blue"]De apotheek had 'm voor mij besteld. Ik kon kiezen tussen lenen of kopen. Een maand later kreeg ik van de apotheek te horen dat ik 'm mocht houden. [B]Gratis![/B] :)

Ik heb ook ergens gehoort dat je 'm via de zorgverzekering aan kan vragen en dat ie niet in rekening word gebracht.

Oja, nu weet ik het weer. De MS-verpleegkundige zei dat! Vroeger had de MSVP hele dozen met van dit boek liggen en mochten ze deze gratis weggeven.


Ik vind het een nuttig en fijn boek!
Wel een beetje oppassen dat je niet alles gaat lezen.
Beter om 'm als naslagwerk te zien.

Gr,
E.R.[/COLOR]
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik heb dat boek gekregen van de MS-verpleegkundige bij mijn diagnose in november.

Inderdaad, als je net de diagnose hebt (en pas 2 shubs hebt gehad zoals ik), is het hoofdstuk over euthanasie wel erg confronterend. Verder is het boek voor mijn gevoel erg gericht op mensen die al uitvalsverschijnselen hebben, niet zoals ik de RR variant.

Maar ach, inderdaad ligt het nu ergens in een laatje, misschien heb ik er in de toekomst nog eens wat aan. :)
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

[QUOTE=DutchCheryl;840211]Verder is het boek voor mijn gevoel erg gericht op mensen die al uitvalsverschijnselen hebben, niet zoals ik de RR variant.[/QUOTE]

Ik heb ook RR, maar toch echt wel uitvalsverschijnselen. Ik herstel wel steeds van een schub, maar niet meer op het niveau van daarvóór. Je kent dat grafiekje vast wel, je gaat helaas toch steeds een stukje verder achteruit. En ik heb pas 9 maanden diagnose... :(

Maar ik zal het eens navragen bij de MSVPK! Misschien kan zij het boek regelen...
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ahja, sorry, ik bedoel dat ik tot nu toe weer volledig hersteld ben van de (fysieke) schubs die ik heb gehad.

Mijn msvp is secretaris van de vereniging voor ms-verpleegkundigen, misschien helpt het als je dat nog noemt.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp