Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Zorgboek MS

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Saskia18

Zorgboek MS

Bericht door Saskia18 »

[B][/B]Zorgboek MS

[url]http://ms.nextstepsites.nl/CMS/content.m/Home[/url]

Met dank aan Polly!!! :bedankt:
Sara

Bericht door Sara »

ben ik toch wel benieuwd...

Wat vinden jullie van de presentatie van het zorgboek online?
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Tsja, Sara, ik moet eerlijk zeggen dat ik er mijn twijfels over heb... Het is wel ontzettend veel doorklikken voordat je bij de gewenste informatie bent. Ik mis een algemeen verhaal, een algehele uitstraling. Mij spreekt het niet aan!
Blom

Zorgboek MS en link

Bericht door Blom »

Zorgboek MS en link

Inderdaad Polly bedankt voor de link.

De informatie en de pagina van de link komt me bekend voor, ik heb dan ook altijd veel op de site van de MS vereniging gelezen net voor en na de diagnose.

Over van alles en nog wat staat op de site, ziet er duidelijk uit :) . ( Er staat meer dan ik dacht en ga maar weer eens kijken op die site, soms hoef ik echt even niks te lezen over ziek zijn of wat dan ook en soms wel)

Bij de multimedia informatie (veel) heb je wel veel geklik en wachten voor je verder kunt lezen....en zelfs een spel tussendoor, had voor mij niet gehoeven, moet je weer wachten voor je verder kunt :D .

Wel heel veel nuttige informatie naar mijn mening. Wel heel erg veel, maar MS is ook heel erg veel.

Het Zorgboek MS heb ik wel van en over gehoord hier op de site, maar ik heb het nooit gezien en als je internet gebruikt heb je eigenlijk geen zorgboek nodig, al pak je het er natuurlijk wel gemakkelijk even bij.

Via internet wordt het zorgboek hopelijk up to date gehouden, dat mis je dan weer in het oude zorgboek.
M&MS

Bericht door M&MS »

[B]Leeuwtje-nl[/B], Ik heb indertijd het boek gekocht bij de apotheek.
Dan heb je wel een overzicht.

Maar daar moet je ook mee uitkijken als je nog in de verwerkingsfase zit. Je kan zoveel krijgen, dat MS opeens lijkt te eindigen in de dood.

Theoretisch is dat natuurlijk ook zo. Wij komen hier naar alle waarschijnlijkheid nooit vanaf.

Maar als je het boek hebt en je gaat zoeken, dan kom je bij de meest enge zaken, terwijl jij dat nooit hoeft te krijgen.

Via deze site zie je de dingen niet direct. Je zoekt naar een klacht en kan van daaruit wel verder. Ook vind je veel zelfhulp-zaken. En daarin ben ik geïnteresseerd.

Je kan met alles naar de neuro rennen. Je kan ook kijken wat je er zelf tegen kunt doen. En dan kan je het bijhouden zodat de neuro het later krijgt voor zijn archief.

Vaak is het probleem dan veel minder ernstig.
Polly

Graag gedaan!

Bericht door Polly »

Graag gedaan!

@Sara

Ik vond 't zelf eerlijk gezegd een beetje tegenvallen... :o Misschien leest het als boek prettiger dan online?

Ik kwam trouwens ook nog ergens tegen dat het boek voor verzekerden bij het Zilveren Kruis gratis is, maar 't zou kunnen dat die informatie verouderd is.

Proberen kan altijd! :D
Blom

Bericht door Blom »

Oh het boek bestaat dus ook nog.

Dat miste ik op op de pagina, ik zag nergens Zorgboek staan, zal misschien zijn redenen hebben.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

[QUOTE=Polly;839225]
Ik kwam trouwens ook nog ergens tegen dat het boek voor verzekerden bij het Zilveren Kruis gratis is, maar 't zou kunnen dat die informatie verouderd is.[/QUOTE]

Ik ben benieuwd! Heb er vaker over gedacht om het te lenen bij de apotheek, maar daar ligt het niet bij de andere zorgboeken. Zou ik dan eens specifiek naar moeten vragen...

Maar als het via ZK te declareren is, is het wel fijn om het gewoon in de kast te hebben!
Almond

Bericht door Almond »

Heb het boek ooit gekocht toen ik net de diagnose had. Heb er best veel aan gehad, maar toen was internet nog niet zo groot als het nu is.
Het boek staat nu vergeten in de kast.

Als ik nu wat wil weten kijk ik wel in het internet zorgboek.
Het is overzichtelijk en redelijk actueel.
Handig zijn ook de filmpjes die ernaast staan.

Het zorgboek op internet vind ik eigenlijk geen boek, maar meer een naslagwerk.
Snowym

Bericht door Snowym »

Je kunt het ook in veel bibliotheken lenen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp