Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

wie heeft ervaring met zwemmen in warm water?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Spunky

Re: wie heeft ervaring met zwemmen in warm water?

Bericht door Spunky »

Nou, om eerlijk te zijn weet ik niet of dat wijs is (en durf ik niet) om het gewoon maar eens te proberen .

Twijfel alom, ...ik vraag me ook af of ik überhaupt wel weer in de benen kom na even gewichtloos ...
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: wie heeft ervaring met zwemmen in warm water?

Bericht door Qanuk00 »

Warm water zorgt bij mij altijd toename van tintelingen, dikke dove stijve ledematen. Maar dit zal ook weer per MS cliënt verschillend zijn. Ik ben iemand die van koud en natuur houd, in meertjes zwemmen vind ik altijd superfijn, en hoe kouder hoe beter.

Gekke wel is dat ik voor de "schubtijd" gek was op sauna's, en dan van superheet (Aufguss of 90 graden sauna) direct in het ijskoude dompelbad. Als fanatiek sporter deed me dat enorm goed. Ik weet niet of ik daar nu nog tegen kan, niet meer geprobeerd sinds ik last heb van de MS....
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Klick

Re: wie heeft ervaring met zwemmen in warm water?

Bericht door Klick »

Gekke wel is dat ik voor de "schubtijd" gek was op sauna's, en dan van superheet (Aufguss of 90 graden sauna) direct in het ijskoude dompelbad.
ja ik ook, ook geen idee of ik dat nu nog kan. maar het stoombad heb ik wel altijd al vervelend gevonden, dus ik denk dat het ook met de vochtigheid te maken heeft.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: wie heeft ervaring met zwemmen in warm water?

Bericht door Toeter »

Qanuk00 schreef: 02 aug 2021, 19:50 Ik weet niet of ik daar nu nog tegen kan, niet meer geprobeerd sinds ik last heb van de MS....
Gewoon proberen. Wel iemand meenemen om je eventueel te ondersteunen.

Ik hield altijd al van die grote spa wellness paradijzen. Met veel verschillende baden en sauna's.

Ik heb nu erg last van de warmte, maar naar de sauna ga ik nog steeds graag.

In het begin vond ik het eng, omdat ik die oude klachten voelde opkomen, maar inmiddels ben ik daar niet meer bang voor. Ik weet dat ze na het dompelbad meteen weg zijn.

Ik weet van hier dat het niet voor iedereen zo werkt, dus dat moet je uitproberen.

En je moet altijd zorgen dat je iemand bij je hebt, anders is het gevaarlijk.

Als ik uit een hete sauna kom, ben ik half blind, sta ik te draaien op mijn benen en mijn linkerbeen doet het nog maar half. Even dompelen en alle klachten verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Ik heb ook het idee dat ik beter tegen warmte kan na zo'n wellness dagje.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp