Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

NPO - Neuro Psychologisch Onderzoek

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
ancie

Bericht door ancie »

Hoi Almond.

Ik herken het helemaal.
Ik voel me zo dom, maar met mijn intelligentie is niks mis.

Op basis van mijn slechte cognitieve functioneren, bewezen door NPO,
ben ik volledig afgekeurd.
Mijn eigen werk kan ik niet meer doen.
En omscholen is een mega probleem.

En in heel veel functie's moeten dubbel taken gedaan worden en dat kan neit meer.

Wel balen he, dat het functioneren van het koppie zo'n impact heeft.
Ik heb altijd gezegd in een rolstoel komen kan ik nog mee leven, als het moet.
Als het koppie maar goed blijft.
Maar helaas ligt het dus allemaal wat anders.

Eventuele tip.

Als je toch naar een feestje gaat, ga een beetje aan de rand van de groep zitten/staan.
Dit maakt het je al wel iets makkelijker.
Tenminste daar heb ik wel baad bij.

Groetjes Ancie.
heleendr

Bericht door heleendr »

[QUOTE]Ik ben gelukkig nog even intelligent[/QUOTE]

haai nooit geweten dat men dommer kon worden:p

ik heb jaren terug en onlangs ook die testen gehad

het enige dat er uitkwam is dat ik trager, zeg maar gerust als een slak, geworden ben

ook kwam naar boven dat mij coordinatie zoek was, en nog steeds niet gevonden is overigens
maar dat ik wel handiger geworden ben in het zoeken naar oplossingen op wat ik van plan ben te ondernemen ook via een omweg kan bereiken

en tja praten lukt niet meer...maar of dat nu van ms komt of van de cva's of tia's is niet duidelijk..ben een beetje doktes moe en heb geen fut en zin dat uit te laten zoeken

t probleem blijft

maar dommer? nee dan ben ik niet geworden
ik kan dingen minder qua snelheid en qua kracht

ik vind het wel vervelend dat ik nu een full-time wao-er ben want hoewel ik zelf vind dat ik best werk kan verrichten wil de maatschappij mij blijkbaar niet meer, ik ben te langzaam en met moteriek wil het ook niet zo.
en als je niet spreken kan...wordt je al snel voor minder begaafd uitgemaakt.

jammer maar helaas

inmiddels heb ik me bij deze situatie grotendeels neergelegd, (iets anders kan toch niet) en geniet met volle teugen van de dingen die ik nog wel kan.
daar heb ik die testen niet voor nodig. mijn lichaam zegt wel vanzelf : tot hier en niet verder. ( en dat is al problematisch genoeg)
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

[QUOTE=heleendr;635716]en als je niet spreken kan...wordt je al snel voor minder begaafd uitgemaakt.[/QUOTE]

:boos: Wat supervervelend voor je!

Trouwens, weet je: Ik ben nu iets van 10 jaar arbeidsongeschikt maar mijn leven is zo vol dat ik niet eens tijd heb om te werken:cool:
(in huis rommelen, computer, tv, slapen, boodschappen doen met de scoot...)

Hopelijk kan je het gauw een plaatsje geven en ontdekken dat het leven ook leuk is zonder werk (of leuker omdat je hierdoor meer energie hebt voor heel gewone dingen)
Luca76

Bericht door Luca76 »

[QUOTE]
Citaat:
Wel zorgen dat je uitgerust en alert bent.
zal me best doen, maarre de ene dag ben ik helderer dan de andere maar goed ga natuurlijk wel op tijd naar bed en doe die dag en de dag ervoor rustig aan!
[/QUOTE]

nou rustig aan heb ik wel gedaan vandaag......haha heb veel geslapen...al een paar dagen een zere keel, hoofddpijn.....loopneus, opvliegers... etc. kortom eeen virusje :(

morgenochtend even overleggen of het wel handig om het morgen te doen. ik begrijp best dat het laatste moment is. en dat ik misschien niet zomaar weer een afspraak krijg van 2uur.....

maar ja ik voel me nu ook belabberd en ben bang dat me concentatie dan oook niet top is (voor zover dat deze ka zijn natuurlijk)
heleendr

Bericht door heleendr »

haai mispeltje

ik heb mijn draai al gevonden hoor..want ook ik ben al jaren niet in staat om te werken...lees eigenlijk..ik heb er geen tijd voor!:p

maar ook al ben ik vrijgesteld van de reguliere arbeidsverplichting... mis ik het toch wel hoor. en soms heel soms voel ik me ook wel eens schuldig omdat ik m'n levens dagen vul met vakantie vieren.

mijn motto is inmiddels gewordena: pluk de dag en geniet...alles is zo voorbij! ik pak wat ik pakken kan en geniet nog met volle teugen ( ook al heb ik af en toe een Off day en gaat het langzamer dan ik wil)

groetjes heleen
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[QUOTE=heleendr;635716]haai nooit geweten dat men dommer kon worden:p
[/QUOTE]

Een onderdeel van intelligentie is snelheid van werken met je grijze massa. Als dat langzamer wordt word je dus ook dommer.

Bij mij spreken ze al weer van een NPO. Ik doe het niet. 5 jaar geleden heb ik er een gehad en met de resultaten is niets gebeurt. Doe dat maar eerst zeg ik.
cor

Bericht door cor »

Ik heb pas zo'n uitvoerige NPO gehad....was toch ff met de neus op de feiten hoor :huh:

De reactie/uitslag van Allmond is precies zoals bij mij.....zelfs de reden om het te doen ;)
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[QUOTE=cor;638752]....was toch ff met de neus op de feiten hoor :huh:
[/QUOTE]

Voor mij was het een bevestiging van wat ik zelf al voelde.
M&MS

Bericht door M&MS »

Nou, voor mij niet.

Ik wilde bewijzen aan mijn werkgever dat het echt niet zo ernstig met mij gesteld was.

:grrr: Nou, niet ik, maar mijn werkgever kon het gebruiken.

Het viel inderdaad bij mij ook heel rauw op mijn dak.

Als zelfstandige functioneerde ik niet meer, omdat ik net als Almond de draad kwijtraakte in vergaderingen, zelfs niet goed in staat was om een goede 1-op-1-discussie te voeren en adequaat te reageren en ook niet om met meerdere dingen tegelijk bezig te zijn.

Als werknemer functioneerde ik wel met enige aanpassingen, maar mijn werkgever wilde mij eenvoudig kwijt. Een zieke kost teveel geld!:boos:

Ik was minder vaak ziek dan de anderen.
Almond

Neuro Psychologisch Onderzoek NPO

Bericht door Almond »

Neuro Psychologisch Onderzoek NPO

M&MS, Ik ervoer precies hetzelfde op mijn werk. Ik dacht het nog wel aan te kunnen, maar het bleek echt niet meer te gaan.
Ik was inmiddels een soort schaatser die over zijn top heen is, maar koste-wat-kost door wilde blijven gaan. Eigenlijk doodsbang om uit het werkzame leven te stappen.

MAar mijn leidinggevende deed de suggestie dat ik gezien alle reorganisaties ed. misschien beter kon stoppen, zodat ik daar niet in tenonder zou gaan.

Maar het was zo moeilijk aan te wijzen waar het niet goed meer ging. Voor mij niet en voor haar ook niet.
Ook de Arbo arts begreep het niet en zei dat het gewoon ouderdom was.:???:

Achteraf kan ik er een lijst van maken, wat er allemaal mis ging:
-namen van mensen in een vergadering niet onthouden en dus niet meer weten wie wat gezegd had.
-Als iemand vraagt om even iets snel te leveren, werd ik mopperig. Zo van "nu even niet!", maar na een uurtje had ik het natuurlijk zo geleverd.
-Iemand iets willen vertellen, maar de helft van het verhaal vergeten zijn.
-Iets afgesproken hebben en daar later op terugkomen, alsof er niets afgesproken is.
-een stuk honderd keer opnieuw lezen, omdat je er niet zeker meer van bent wat je ook alweer had opgeschreven.
-Als je iets over wilt nemen uit de ene tekst en dat copiëren in een andere, vier vijf keer terug gaan naar die tekst, omdat je niet precies meer weet wat er stond.
-In een cursus zitten en een opdracht moeten uitvoeren. Precies weten hoe je dat zal gaan doen, maar als puntje bij paaltje komt niet meer weten wat je nou precies van plan was.
enz.

MAar ik stopte alles weg en was constant aan het compenseren en dus oververmoeid.

Ik ben nu dus wel blij dat ik weet wat er de oorzaak van was. Het maakt me minder onzeker. Ik heb dus geen Alzheimer (waar ik heel bang voor was.). Ik kan nu tenminste uitleggen wat er aan de hand is en mensen vragen er rekening mee te houden. Al vind ik het nog steeds niet leuk..
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp