Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vrij geven info NPO

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Jeetje70

Vrij geven info NPO

Bericht door Jeetje70 »

Ik heb gemerkt dat mijn bedrijfsarts wel heel graag wil weten waar het probleem precies ligt op cognitief gebied en wil t.z.t. informatie opvragen. Dit heeft zij tijdens het gesprek niet aan me gevraagd maar dat stond in het verslag van het gesprek. Ik heb daar in ieder geval nog geen toestemming voor gegeven. Kan ze dat eigenlijk opeisen aangezien dit misschien belangrijk is voor het reïntegratietraject? In het kader van AVG denk ik van niet. Ze zal me toch op mijn woord moeten geloven lijkt mij!
Moet ik überhaupt wel melden dat er bij mij een NPO wordt afgenomen?
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Vrij geven info NPO

Bericht door Toeter »

Ik zou het niet doen. Niet mededelen en ook niet de uitslag delen.

Zoals ik zei in je andere topic:

- 1 NPO zegt weinig over hoeveel je cognitieve functie daadwerkelijk is afgenomen.

- En een NPO gaat uit van het gemiddelde cognitief functioneren van alle mensen. Dus ongeveer 40% van de mensen functioneert lager dan het gemiddelde en 40% functioneert hoger.

Als jij hiervoor cognitief hoger functioneerde, zal de eerste NPO waarschijnlijk geen afname waarnemen, maar dat betekent niet dat er geen afname is!

Als je de uitslag weet en hij kan jouw verhaal ondersteunen, kun je hem altijd nog delen.
Jeetje70

Re: Vrij geven info NPO

Bericht door Jeetje70 »

@Toeter: Mijn gevoel zei ook al niet meedelen en uitslag meedelen en kan dat altijd nog als uitslag bekend is. Bedankt voor de tip!
tracy

Re: Vrij geven info NPO

Bericht door tracy »

Ik heb niet zulke negatieve ervaringen met de bedrijfsarts. Ik heb een machting getekend waarmee hij de neuroloog kon benaderen die mijn verhaal kon bevestigen. Na +- 1 jaar heb ik i.o.m. de bedrijfsarts een NPO laten doen, omdat de cognitieve klachten mijn werk zeer bemoeilijkte. Het NPO is afgenomen in het ziekenhuis waar ik al liep bij de neuroloog. Dit onderzoek heeft alleen maar het verhaal van de bedrijfsarts bevestigt. Ook in het keuringstraject heeft het onderzoek een toegevoegde waarde gehad voor mij.
Ik ben inmiddels afgekeurd (IVA).
Jeetje70

Re: Vrij geven info NPO

Bericht door Jeetje70 »

@Tracy: Ik denk zelf ook dat het NPO van toegevoegde waarde kan zijn mocht ik in het traject komen van afkeuring. Bedankt!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp