Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS Hug

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Es73

MS Hug

Bericht door Es73 »

Hallo allemaal,

Ik was een stille lezer hier maar kan het nu niet vinden dus ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Ik heb al een aantal jaren last van de MS hug, ik gebruik al amitriptyline, baclofen en tolperison maar dat helpt helaas niet. Mijn ms verpleegkundige heeft een tijd terug lyrica voorgeschreven maar daar durf ik niet aan te beginnen ivm de bijwerkingen. Wie weet een alternatief voor mij?

Groetjes,

Esther
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: MS Hug

Bericht door Qanuk00 »

Hoi stille lezer ;)

Ik heb ook veel last van MS Hugs en andere pijntjes. Krijg hier Gabapentine (Neurotin) voor, wat bij mij wel helpt. Dit is een anti-epilepticum wat net als Lyrica (Pregabline) in dezelfde groep valt).

In het begin had ik wat last van de bijwerkingen, maar nu ik een spiegel van 3x 300mg standaard heb opgebouwd is dat zo goed als weg. Wel heb ik er een maagbeschermer bij (Esomeprazol 20mg). Als ik weer veel last van de MS Hugs of andere pijnklachten krijg, dan mag ik opbouwen naar 3x 600mg, zij het in etappes.

Verder probeer ik er maar naar te leven. Het slapen lukt dan niet goed, dus dan accepteer ik het maar voor een tijdje en pak wat schilderen, tekenen of puzzelen op met een lekker muziekje. Dat ontspant.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Es73

Re: MS Hug

Bericht door Es73 »

Bedankt voor je antwoord. Fijn dat jij er baat bij hebt en niet zoveel last van de bijwerkingen hebt. Ik heb maandag weer een afspraak bij de revalidatie arts, afwachten wat daaruit komt.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp