Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Diazepam

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
MetYumi

Diazepam

Bericht door MetYumi »

Omdat ik ontzettend veel pijn in de linkerkant van mijn nek en kaak heb heeft mijn ha me Diazepam en Ibruprifen bruis voorgeschreven.
De nekspier aan de linkerkant van mijn nek is heel erg gespannen voelde de ha.
Het was weer een ha in opleiding, maar ze was heel erg aardig en ze heeft ervoor gezorgd dat er a.s. donderdag een fysio thuis komt.

Heb het eigenlijk niet zo op medicijnen die op pam eindigen, moet maar en is maar 2 mg.
Ik wil geen ondraaglijke pijn meer, hoop dat de spierverslapper Diazepam me helpt.
Roely

Bericht door Roely »

je kan er in ieder geval lekker van slapen van dat pammetje ;)

hopelijk heb je baat bij de fysio maar dat denk ik wel hoor, wij ms-ies hebben regelmatig last van verhoogde spierspanning en even goed los masseren kan wonderen doen !!
MetYumi

Bericht door MetYumi »

[QUOTE=Roely;841727]je kan er in ieder geval lekker van slapen van dat pammetje ;)

hopelijk heb je baat bij de fysio maar dat denk ik wel hoor, wij ms-ies hebben regelmatig last van verhoogde spierspanning en even goed los masseren kan wonderen doen !![/QUOTE]
Ik wist niet dat wij regelmatig last van verhoogde spierspanning hebben, heb ik weer wat geleerd.
Thanks voor je reactie Roeltje.


'Wat drink jij, Metta'
'Ik drink Ibu maar vind het niet zo lekker.' :nee:
MetYumi

Bericht door MetYumi »

Zijn er hier mensen die ook Diazepam slikken of hebben geslikt.
Vannacht werd ik wakker, niet van de pijn want die wordt onderdrukt door Ibuprofen bruis,
maar het was net of ik in een dwangbuis zat, kon me niet bewegen.
Her was iig een benauwd gevoel.

Herkend iemand dit die ook Diazepam slikt?
Blom

Bericht door Blom »

Jaren terug eens zo'n last van mijn rug gehad dat ik ook diazepam van 2mg gebruikt heb. Volgens mij deed het heel erg weinig voor de rugpijn.

In jou geval kan ik me het gevoel wel een beetje voorstellen en verklaren volgens mij.

Het heeft je spieren goed doen ontspannen dus alles zal heel slapje aangevoeld hebben waardoor jij je niet direkt kon bewegen.
De ibuprofen versterkt het ontspannen gevoel doordat je minder of geen
pijn voelde misschien.
Dit gevoel heeft jou een benauwd gevoel gegeven.

Misschien dat iemand jou gevoel van in een dwangbuis zitten herkent?
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Ik heb spasme achter mijn ribbenkast spieren gehad, leek wel of er een olifant op me zat en dat was knap benauwd en bleef eigenlijk de hele dag het gevoel houden dat ik maar een halve maag overhield
E.R.

Bericht door E.R. »

[QUOTE=Roely;841727]je kan er in ieder geval lekker van slapen van dat pammetje ;)

hopelijk heb je baat bij de fysio maar dat denk ik wel hoor, wij ms-ies hebben regelmatig last van verhoogde spierspanning en even goed los masseren kan wonderen doen !![/QUOTE]

[COLOR="Blue"]@Roely of anderen,

Kun je hier wat meer over vertellen?

Ik heb elke dag er last van en wil er wel meer over weten + wat er voor helpt.


Ik heb er nu ammitripiline voor en ga binnenkort starten met een groep om beter (de spieren) te kunnen ontspannen. (Het is een groep welke bij het revalidatiecentrum hoort trouwens en word gegeven door een bewegingsagoog.)

Verder spray ik elke dag tijgerbalsem op mijn rug. Ik heb sinds kort ook een verwarmingskussen voor mijn rug, alleen moet deze nog uitproberen. ;)

Gr,
ER[/COLOR]
MetYumi

Bericht door MetYumi »

[QUOTE=Blom;841877]Jaren terug eens zo'n last van mijn rug gehad dat ik ook diazepam van 2mg gebruikt heb. Volgens mij deed het heel erg weinig voor de rugpijn.

In jou geval kan ik me het gevoel wel een beetje voorstellen en verklaren volgens mij.

Het heeft je spieren goed doen ontspannen dus alles zal heel slapje aangevoeld hebben waardoor jij je niet direkt kon bewegen.
De ibuprofen versterkt het ontspannen gevoel doordat je minder of geen
pijn voelde misschien.
Dit gevoel heeft jou een benauwd gevoel gegeven.

Misschien dat iemand jou gevoel van in een dwangbuis zitten herkent?[/QUOTE]

Dat was het waarschijnlijk, het is niet voor niets een spierontspanner.
Toen ik Diazepam geslikt ben ik gelijk gaan slapen, het leek net of mijn hoofd door de kussen zakte, vreemd gevoel.
Roy zei dat ik iets onverstaanbaars moppelde en weg was ik.
Maar ik werd wakker omdatnnaar de wc moest, toen had ik dat gevoel.

:bedankt: Blom.
MetYumi

Bericht door MetYumi »

[QUOTE=loesepoes;841879]Ik heb spasme achter mijn ribbenkast spieren gehad, leek wel of er een olifant op me zat en dat was knap benauwd en bleef eigenlijk de hele dag het gevoel houden dat ik maar een halve maag overhield[/QUOTE]
Ontzettend ververvelend, nog zacht uitgedrukt.
Hoop dat het beter met je gaat. :aai:
MetYumi

Bericht door MetYumi »

[QUOTE=E.R.;841881][COLOR="Blue"]@Roely of anderen,

Kun je hier wat meer over vertellen?

Ik heb elke dag er last van en wil er wel meer over weten + wat er voor helpt.


Ik heb er nu ammitripiline voor en ga binnenkort starten met een groep om beter (de spieren) te kunnen ontspannen. (Het is een groep welke bij het revalidatiecentrum hoort trouwens en word gegeven door een bewegingsagoog.)

Verder spray ik elke dag tijgerbalsem op mijn rug. Ik heb sinds kort ook een verwarmingskussen voor mijn rug, alleen moet deze nog uitproberen. ;)

Gr,
ER[/COLOR][/QUOTE]
Heb ook Ammitripiline geslikt, maar ben er mee gestopt kreeg last van de bijwerkingen.

A.s. donderdag komt een fysio aan huis, hoop dat ze mijn nekspieren soepel kan maken.
Jij ook sterkte ER. :aai:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp