Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

wie heeft er ook last van een aanhoudende piep bij het gehoor ?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Peter56

wie heeft er ook last van een aanhoudende piep bij het gehoor ?

Bericht door Peter56 »

Graag hoor ik of er meer MenSen zijn, die continue last hebben van een piep in het gehoor; heeft iemand een oplossing gevonden om er beter mee om te kunnen gaan, of nog beter ...?
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Dikke kans dat het niet van MS is, ga ermee naar je huisarts!
MsApocalyps

Bericht door MsApocalyps »

Tinnitus, minder naar discotheken gaan :p Maar uhm waarom zou het niet iets MS-achtig kunnen zijn @Dannifan? Gehoorproblemen horen daar zeker bij hoor. Best eens naar je huisarts of neuro gaan ja.
Blom

Bericht door Blom »

Ik zou het gewoon laten uitzoeken als je er last van hebt. Huisarts, neuroloog of wat dan ook.

Ik heb wel het gevoel een prop in mijn linker oor te hebben. Mijn linker kant is ook mijn zwakke kant.
Twee keer bij de huisarts laten checken, het was helemaal schoon, dus...dan denk ik :???: .

Heel soms heb ik een piep, maar wel vaker een ruis, maar meestal is dat aan het eind van een drukke dag en mijn "bloedstromen" denk ik dan.
Dat is weer een ander gevoel dan het gevoel van knappen en dichtzitten van het oor.
joge

Bericht door joge »

Al jaren heb ik zo'n piep, zo'n hoge toon als vroeger de TV kon maken. Ik ben er zo aan gewend, dat ik het meestal niet meer hoor, maar het is er altijd; komt door de MS.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hoort niet hier thuis (regulier), maar het is wel een reactie op je vraag... ;) Hoge en lage pieptonen hebben te maken met een verstoring in de meridianen. Je kunt dit heel simpel oplossen via voeding of acupunctuur. Als je meer wilt weten, stuur maar een PB. En anders laat je dit antwoord voor wat het is, ook prima. :)
Peter56

Bericht door Peter56 »

[QUOTE=MsApocalyps;843272]Tinnitus, minder naar discotheken gaan :p Maar uhm waarom zou het niet iets MS-achtig kunnen zijn @Dannifan? Gehoorproblemen horen daar zeker bij hoor. Best eens naar je huisarts of neuro gaan ja.[/QUOTE]

MsApocalyps dat is een goede, ja: discotheken !:haha:
Daar ben ik van mijn leven nog niet geweest.

Dannifan kan natuurlijk gelijk hebben, maar ik sluit nix uit, ook de MS niet.
Ik heb navraag gedaan bij de VK; zij verwees mij naar de huisarts. Mogelijk denkt zij dus hetzelfde als mijn VK.

De huisarts heeft allerlei testen gedaan. Hij vond geen directe oorzaak.
De HA verwees mij weer naar de neuro met het vermoeden dat het mogelijk toch iets met MS van doen heeft.

Ik ben nu wachtende op de neuro. Intussen vroeg ik mij of er Forum genoten zijn die dit herkennen ?
Ja en nee dus; althans tot nu toe. Ik zal dan toch ook maar eens een PB sturen, zoals mij hier door Leontien is aangeboden, maar verdere ervaringen blijven welkom.:bedankt:
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

Ja, herkenbaar, het komt en het gaat. Soms een hele tijd een hoge piep, dan ineens een hele poos niet.

Van mijn vader hoorde ik vroeger dat hij er ook last van had (hij had geen MS), heb me erbij neergelegd en probeer het te negeren.

en nu ik erover nadenk, bij het eerste gesprek wat ik bij de neuroloog had, vroeg hij ernaar.
Ik heb bevestigd dat ik het had, verder hebben we het er niet meer over gehad.
Geen idee of het wat met de MS te maken heeft.

(enne..... ik kwam ook niet in een discotheek, dus daar zal ik het niet opgelopen hebben.) :)
nynkenynke

Bericht door nynkenynke »

Volgens mij komt het ook door de MS. Zelf had ik er toevallig een paar weken geleden op een avond last van. Ik heb toen op internet opgezocht waar het door zou kunnen komen en wat het was (tinnitus), en MS werd genoemd als een van de oorzaken. Ik vond het behoorlijk storend weet ik nog wel. Verder heb ik af en toe ook de klacht dat alle geluiden heel hard binnenkomen in mijn rechteroor. Ik had dat ook tijdens mij eerste MS aanval, bijna acht jaar geleden.

Ik denk wel dat het - in mijn geval - dit keer ook met stress te maken had, maar stress is nu eenmaal ook een uitlokkende factor van MS-klachten. Verder heb ik ook bijna altijd last van mijn rechteroor (niet links, of veel minder), net zoals dat andere MS-klachten (met name met betrekking tot mijn been) altijd aan de rechterkant zijn.
Sylvia1

Oorsuizen

Bericht door Sylvia1 »

Oorsuizen

Peter, je hebt waarschijnlijk last van oorsuizen:

[QUOTE]
Oorsuizen is een aandoening welke voorkomt bij ongeveer 10% van alle Nederlanders. Het is een aandoening die als zeer vervelend wordt ervaren omdat mensen continu een bepaald geluid oren in het gehoor.

Het oorsuizen, ook wel tinnitus genoemd, uit zich in verschillende geluiden. De meest voorkomende geluiden zijn een piepend of zoemend geluid. Wanneer u last heeft van oorsuizen kunt u naar een dokter gaan om te kijken welke mogelijkheden er zijn.

[B]Oorzaken oorsuizen[/B]
De daadwerkelijke oorzaak van oorsuizen is moeilijk te achterhalen. Een aantal van de meest voorkomende oorzaken die er aan ten grond slag kunnen liggen leest u hieronder.

[LIST][*]Gehoorschade door hard geluid, bijvoorbeeld door een concert;
[*]Stress en spanning, de geestelijke gemoedstoestand kan oorsuizingen veroorzaken;
[*]Medicijn gebruik, sommige medicijnen zoals ototoxische medcijnen kunnen suizen veroorzaken;
[*]Ziektes, een aantal ziektes zoals diabeter kunnen oorsuizen veroorzaken;
[*]Ouderdom, slechthorendheid door slijtage aan het gehoor.[/LIST]

Bron: [url]http://www.gehoortest.nl/oorsuizen/[/url]
[/QUOTE]

Ik heb er zelf een tijdje last van gehad tijdens een schub. Na de schub is het oorsuizen weer over gegaan.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp