Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Regelmatig prednison

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=<Mariska>]Mijn vraag is nu: Hebben jullie de indruk namate je meer prednisonkuren krijgt dat de afkickverschijnselen heftiger worden?[/QUOTE]

Van afkickverschijnselen heb ik volgens mij geen last... wel van bijwerkingen en die zijn iedere keer wat heftiger.

Na de tweede dag ben ik zo rood: :boos: En ik kijk er net zo bij haha. Ik word namelijk nogal gejaagd en agressief van de prednison. Mijn man weet het ondertussen en laat mij als een echte Tasmanian Devil in en om het huis razen.

[ 22 februari 2007: Bericht gecorrigeerd door]
marjo1964

Bericht door marjo1964 »

Ik heb inderdaad ook iedere keer wat meer last van bijwerkingen.

Het duurt ook elke keer weer langer voor ik me weer enigszins de oude voel.
Luca76

Bericht door Luca76 »

Pfoeiii,
Jeetjes ik wilde wat te weten komen over prednisolon.

Dus ben deze topic gaan lezen, maar jeetje wat een verschillende verhalen!

Als ik niet snel een beetje opknap zit er helaas voor mij misschien ook een kuur in.

Dat zou de eerste zijn. En noem me maar een schijterd maar ik vind het helemaal niets.

Want moet je in het ziekenhuis blijven slapen?? En hoelang duurt het inlopen van het infuus als je voor de eerste keer gaat? weet iemand dat?

Brr nou ja ik hoop dat ik snel nog wat opknap, heb mezelf al een week bed/bank rust gegeven.......

Groetjes
Nessa

Bericht door Nessa »

Even een oppepper voor degenen die regelmatig prednison gebruiken: de eerste voorlopige conclusie van mijn neuroloog na twee jaar Mecombin (combinatie Avonex - prednison/placebo: De mensen waarbij ernstige bijwerkingen worden gezien (dus degenen die prednison krijgen), zijn in een betere conditie.
Angel@

Bericht door Angel@ »

hey hallo,

Luca, ik heb net met mijn neuroloog gesproken, want ik zit nu in mijn 4de week van 'nieuwe klachten/terugval/shub...hoe je het noemen wil.

hij vertelde mij dat ik de keuze had tussen 3 x 1000 of 5 x 500 mg.

omdat het de eerste keer zou zijn, wordt ik dan opgenomen in het ziekenhuis en wordt er gexontroleerd hoe ik daarop reageer. (bloeddruk, suiker etc)

stel dat dat nou goed gaat en in de toekomst het weer nodig is, zou dat zonder opname plaats kunnen vinden.

ik vind het ook erg spannend en heb besloten dat ik de klachten wel nog aan kan. ga dus geen kuur doen.

ik blijf hopen dat dit snel weer overgaat :)
succes met de beslissingen die je moet nemen.

groetjes
Angela
Luca76

Bericht door Luca76 »

Bedankt Angel, voor je reactie!

[QUOTE] ik blijf hopen dat dit snel weer overgaat [/QUOTE]

Dat hoop ik ook voor jou en voor mij...en alle andere uiteraard!

Ik zie erg op tegen het ziekenhuis grrr.

Maar ja, van mijn vorige schub heb ik behoorlijk wat restverschijnselen overgehouden. Dus ik twijfel nog. Geef mezelf in ieder geval nog het weekend om op te knappen.

Daarna kijk ik verder.
Sharon

Bericht door Sharon »

[QUOTE=<hoihoi>]goeiemorgen,

zou het zo kunnen zijn dat iedere dag een predje (10mg) de "scherpe" kantjes van een

"langzaam slechter worden" wat kunnen verzachten?

groetjes.[/QUOTE]

Oei dat vindt ik moeilijk. Ik slik al bijna 10 jaar contineu prednison. Gemiddeld ligt het een beetje rond de 15 mg per dag. Dit slik ik vanwege longpoblemen. Maar sinds begin januari weet ik nu ook dat ik ms heb.

Als je dus zou kunnen stellen dat een bijv. 10 mg pred het slechter worden moet tegen gaan zou ik dus nu geen ms moeten hebben of ben ik nu een beetje kort door de bocht :???:

[ 03 maart 2007: Bericht gecorrigeerd door]
M&MS

Bericht door M&MS »

Dat weet ik niet. Het zou, volgens de logica van Hoihoi de felheid moeten beperken, niet MS voorkomen.

Ik denk echter dat pillen 10 mg niet sterk genoeg zijn voor ons. Een stootkuur werkt beter. Daarnaast hebben langdurig tabletten slikken veel meer ongewenste bijwerkingen.

Ik zou er niet voor kiezen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp