Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Regelmatig prednison

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
loeki

?

Bericht door loeki »

?

johannes... nooit van gehoord.. klinkt spannend :D

nog nooit een botscan gehad... wel veel pred
blue

Bericht door blue »

ik krijg ook iedere 6 weken 1000mg. methylprednisolon.

en doe dit nu bijn 2 jaar.

ik moet eerlijk zeggen,dat ik stabieler blijf,maar je weet natuurlijk nooit hoe je zonder zou zijn geweest.

ik heb snel klachten en houd mijn lijf zo redelijk onder controle.

ik heb een botscan gehad en met mijn botdichtheid is niets aan de hand.

Het infuus laat ik in drie uur tijd inlopen,op die manier geeft het voor mij de minste bijwerkingen.
Nessa

Bericht door Nessa »

Ik heb een botscan gehad . Maar dat heeft te maken met mijn deelname aan de trial Mecombin. Daarin krijg je minimaal vier jaar lang ieder maand 3X 500 mg methylprednisolon in pilvorm.

Met mijn botdichtheid was destijds niks mis. Ik zie wel wat er uit de volgende komt.
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[QUOTE=Lief Leeuwtje;420952]Hoi allemaal.

ik krijg nu 1x per maand een shot prednison van 1000 mg. Ik heb niet de indruk dat het veel doet.

[ 16 augustus 2007: Bericht gecorrigeerd door][/QUOTE]


Een beetje te voorbarig. Ik voel me door die regelmatige stoten pred gewoon goed. En dat is heel heel heel veel waard.
Lief Leeuwtje

Bijwerkingen op lange termijn.

Bericht door Lief Leeuwtje »

Bijwerkingen op lange termijn.

Ik was op zoek naar info over prednison en aders. Op deze [URL="http://tinyurl.com/2wujfc"]site[/URL] kwam ik dit artikel tegen.

Lees vooral het onderste stukje :???:

[quote]
Prednison, een anti-ontstekingsmiddel voor patiënten met ernstige complicaties. Remans: ‘Hoe langer je het slikt, des te meer problemen krijg je. Bekende bijwerkingen zijn diabetes, hoge bloeddruk – en die twee zaken leiden weer tot aantasting van de aderen door atherosclerose – en daarnaast botontkalking en staar. Ook word je er dik van. Twintig jaar geleden stierven SLE-patiënten zo rond hun dertigste nog aan de ziekte zelf, omdat hun nieren het begaven. Tegenwoordig overlijden ze rond hun zestigste aan een hart- of herseninfarct. [B]En daar speelt Prednison een zeer belangrijke rol in.’[/B][/quote]
ineke

Bericht door ineke »

Methylprednisolon mag niet vergeleken worden met prednison. Het zijn verschillende stoffen. Methylprednisolon geeft ook geen botontkalking.
Neemt niet weg dat het allebei troep is.
Jos is gebruik nu ook een aantal maanden infuus per maand. Na 5 maanden wordt het geëvalueerd. die zitten er nu bijna op. Ik weet nog steeds niet wat ik zelf wil. Mijn klachten blijven gewoon bestaan.

Wel heb ik het idee dat het de pieken wegneemt. Van de andere kant, ik last van de bijwerkingen en heb nu een heuse shub ondanks het infuus. Ik vraag mij af of de voordelen opwegen tegen de nadelen.
merel

Bericht door merel »

Hoi Ineke,

[QUOTE=ineke;445172]Methylprednisolon mag niet vergeleken worden met prednison. Het zijn verschillende stoffen. Methylprednisolon geeft ook geen botontkalking.[/QUOTE]

:???: :???:

Methylprednisolon is juist wel hetzelfde als prednison.

Het zij nl beide corticosteroïden met eenzelfde werking alleen wordt prednison als tablet, zalf of in inhalatie verwerkt en is de methylprednisolon bedoeld voor intraveuze toediening.

Ik weet niet waar je het vandaan hebt dat Methylprednisolon geen botontkalking zou geven? :???:

Lees de bijwerkingen eens op het [URL="http://www.fk.cvz.nl/Preparaatteksten/M ... isolon.asp"]farmacotherapeutisch kompas[/URL].


[QUOTE][I]Bewegingsapparaat[/I]: spierzwakte, steroïdmyopathie, spieratrofie, [B]osteoporose [/B]met kans op compressiefracturen van de vertebrae, aseptische necrose vooral van de femur- en humeruskoppen, spontane fracturen van pijpbeenderen en peesruptuur.
[/QUOTE]

Groet,
Lief Leeuwtje

Weer een 5 daagse

Bericht door Lief Leeuwtje »

Weer een 5 daagse

Ah

ik ben weer aan de beurt voor een 5 daagse pred kuur à 1000 mg per dag. :???:

Vooral voor dat plotseling omvallen en nog wat andere kleine klachten.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp