Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Regelmatig prednison

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

Hoi Giechel bedankt. Maar je ma zit op 73.000 mg per jaar en dat is veel meer dan wat als veilig beschouwd wordt.

Maar om regelmatig mijn botten te laten checken op ontkalking is een goed idee.

Bedankt!
Candy † 2-12-2016

Bericht door Candy † 2-12-2016 »

Het slikken van prednisolon heeft een andere uitwerking op de botten dan toediening per infuus.

De tijdelijke stoten in één keer per infuus (ook 5 dagen achter elkaar) richten vele malen minder schade aan dan dagelijks gebruik.
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[QUOTE=Candy;457045]De tijdelijke stoten in één keer per infuus (ook 5 dagen achter elkaar) richten vele malen minder schade aan dan dagelijks gebruik.[/QUOTE]
Waardoor komt dat Candy?
Candy † 2-12-2016

Bericht door Candy † 2-12-2016 »

Het is een andere soort pred dat je via het infuus krijgt en het verlaat het lichaam weer snel en gemakkelijk.
Tabletten moet je [U]dagelijks[/U] slikken, ook de hoeveelheid afbouwen, als het voor korte tijd is. Sommige mensen gaan er jaren mee door.

De medische reden over de andere werking kan ik je niet exact vertellen. Een farmaceut kan dat wel.

Jouw vraag heb ik gesteld toen mijn man twee keer in de drie weken een solumedrol-infuus kreeg, om zich beter te voelen na zijn chemokuur. Hij had een ziekte die zijn hele bot opvrat.

Kortom, het werkt dus anders.
abdel

Bericht door abdel »

hoi heb net een predkuur gehad afgelopen week en ik heb geen verbeteringen gevoeld en ik voel me helemaal kapot het lijkt wel erger dan voor de pred heeft iemand hier ervaring mee

groetjes abdel
Nessa

Bericht door Nessa »

Ja Abdel, het komt vaak voor dat mensen zich na een prednisonkuur eerst slechter gaan voelen, voordat er verbetering optreedt.

Het is wel erg belangrijk dat je zo vlak na een kuur genoeg rust neemt.
abdel

Bericht door abdel »

jesica bedankt voor je antwoord het lijkt of het erger is geworden maar ik zal goed rusten en dan zien we welof het beter gaat.

groejes abdel
roosje1965

slechter

Bericht door roosje1965 »

slechter

hoi Abdel,

ik heb ook net een kuur achter de rug,
deze was van 12 t/m 17okt. ben ervoor in het ziekenhuis gebleven,
zelfs nog 6 dagen langer nadat de kuur was afgelopen omdat ik nog geen verbetering voelde maar wel slechter.

Naar huis gaan was geen optie voor de artsen.
ben dus pas de 23ste ontslagen uit het ziekenhuis en gelijk thuis verder gegaan met plat liggen,

pas sinds gister kan ik zeggen dat het beter gaat voelen,
moet het wel beetje voor beetje opbouwen,
en deze week krijg ik te horen of ik nog in aanmerking kom voor max. 2 wken zorghotel, zoja, ga ik dat nog doen.

Ik hoop dat het bij jou ook nog gaat aanslaan.
neem alstjeblieft je rust dat is ozo belangrijk.
heel veel sterkte en balen dat je pas 6dec. terecht kan, dat MOET toch eerder kunnen??
meindert

Bericht door meindert »

Dag Allemaal,

Een Infuus met Methylprednisolon (MP) kan meteen verbetering geven, dat is een goed teken,

het kan ook zo zijn dat veel myeline verwoest is en
dat pas een week na een serie met MP verbetering optreedt.
Omdat dan nog wat myeline aangemaakt is.

Later,
meindert
abdel

Bericht door abdel »

roosje;ik heb gebeld met het vu en er was geen plek meer voor voor die datum.en ik zal goed uitrusten dank je.

groetjes abdel
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp