Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Regelmatig prednison

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Lief Leeuwtje

Regelmatig prednison

Bericht door Lief Leeuwtje »

Hoi allemaal.

ik krijg nu 1x per maand een shot prednison van 1000 mg. Ik heb niet de indruk dat het veel doet.

Wie krijgt ook regelmatig een predshot en wat zijn je ervaringen ermee?

Welke dosering krijgen jullie en is daarmee gevarieerd in het verleden? En heeft dat wat opgeleverd.
Helene 1

Bericht door Helene 1 »

Hoi Jos,

Krijg je dan maar 1 dag je shotje of is het toch 5.?

Ik krijg als het nodig is 5x1000 mg, het is nu al weer meer dan een jaar geleden.

Maar denk dat het toch weer bijna tijd is voor een nieuwe.
K@ttekop

Bericht door K@ttekop »

Sorrie ik kan je geen ervaringen vertellen, mijn neuroloog blijft bij 1 kuur per jaar, desnoods 2 en meer niet, dus elke maand een shot zal ik niet krijgen van hem...

Misschien dat anderen ervaringen hebben, ik geloof dat ik het wel eens vaker gelezen heb...

Hopelijk word je snel iets wijzer.
dientje

Bericht door dientje »

een shot????
hoe moet ik dat zien?
geen infuus dan??, maar een injectie??
dat zou makkelijk wezen.....

dan kan je als ik last heb van een shub...het inspuiten?

meer info graag?
Hensy

Bericht door Hensy »

Jos,

Heb al diverse keren een predkuur gehad van 5 x 1.000 per week.

Sloegen alle 5 keer niet aan. De neuro waagt er zich ook niet meer aan.

Hoop dat het voor anderen uiteraard wel aanslaat.

1.0000 is n beetje veel van het goeie :D

[ 29 december 2006: Bericht gecorrigeerd door]
dientje

Bericht door dientje »

of bedoelen jullie gewoon de infuuskuren :D :ogen:
Ferry

Bericht door Ferry »

Volgens mij bedoelt onze Leeuw hier een pred-dag per maand als een preventieve maatregel...

Ik krijg dat nu maandelijks ook naast de copaxone en dit zal op 17 januari geevalueerd worden...

Persoonlijk kan ik je vertellen dat ik twijfel of de twee tot drie dagen die het me weer kost voor het bijkomen wel waard is... Maar dat is bij alles de vraag...toch?
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

Ja dat bedoelde ik Ferry. Eén keer per 4 weken een shot van 1000mg. Aan het infuus.
Tine20

Bericht door Tine20 »

Een jaar geleden had ik zoveel opstoten dat ik bijna elke 2 à 3 maanden een 5-daagse kuur kreeg van 500mg per keer. Na een tijdje was het langdurige effect er niet meer. Als ik 4 dagen gestopt was, was ik al terug naar af.

Ik heb toen ong 10maanden geen kuur gehad. Nu zijn we begonnen met 1keer per maand 1 infuus van 500mg. Ik ga daarvan niet vooruit (das te weinig voor mij, zo eentje) maar ik blijf wel lekker soepel. Anders heb ik last van stijve spieren en spasmen en nu niet meer.

Sommige krijgen ook om de 3maanden een 5daagse kuur maar niet iedereen kan die tijd overbruggen, vandaar dat er ook wel 1keer per maand 1 infuus wordt gegeven. Er zijn er genoeg die daarop goed blijven.

Maar ik ben daar nu 4maanden mee bezig en ik ga aan neuro vragen of ik da wel kan blijven doen. Ik heb mijn botten nog wel wat langer nodig he.

Groetjes
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[QUOTE=Tine20] Ik heb mijn botten nog wel wat langer nodig he.

Groetjes[/QUOTE]

Daar dub ik ook over Tine.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp