Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

wel klachten, MRI hetzelfde

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Fransientje

wel klachten, MRI hetzelfde

Bericht door Fransientje »

Hoihoi,

Ik ben vandaag bij de Neuroloog geweest voor het bespreken van de MRI.

Vanwege mijn steeds terugkomende klachten.

Het vonnis: MRI hetzelfde gebleven.

Ik ben natuurlijk heel erg blij met deze uitkomst.
Mijn moeder vroeg hem of MS uitgesloten was nu?

Hij zegt: Tja, u kunt in de toekomst MS krijgen of ik, niets is met zekerheid te zeggen.

Ik vroeg wat hij mij nu adviseerde te doen en hij adviseerde mij om direkt contact op te nemen als ik een dag weer de klachten had en dan mocht ik zo snel mogelijk komen en wilde hij me zien lopen.

Ik was ergens ook heel erg teleurgesteld in het feit er geen duidelijkheid is gekomen.
Ik zit met steeds dezelfde terugkomende klachten.

Vooral mijn benen.

Echt nieuwe klachten zijn er niet bij en natuurlijk heel toevallig vandaag liep ik weer stukken beter, was zelfs vrijwilligerswerk wezen doen en met de hond gewandeld sinds tijden een stukje.

Ik ga nu voor pijn in mijn heup naar de revalidatiearts en verder hopen op het beste.

Ik blijf steeds onderzocht worden op MS en had al waarschijnlijk MS werd me de vorige keer gezegd,maar omdat de MRI hetzelfde was wil hij ook geen ruggeprik doen, dit vind ie nutteloos.

Ik ben natuurlijk heel blij, maar weet ook erg goed dat mijn lichaam steeds een stukje achteruit gaat.

Ik heb niets, dus kan ook geen hulp aanvragen. Dit tilt geestelijk wel zwaar aan me het weer nog steeds niet weten wat er is terwijl ik een boek gelezen heb , hier al lang op het forum zit en toch de klachten komen en gaan.

Heeft iemand dit ook meegemaakt? Dat de klachten wel blijven terugkomen, maar de MRI niet veranderdt is en een jaar tijd?

Het zijn wel steeds dezelfde klachten, zou dit het verklaren?

Tot nu toe toch waarschijnlijk Geen MS...dus daar ga ik weer omheen leven..

Ik blijf hier wel,want ik herken me helaas mij hier helemaal in en heb veel aan de adviezen.

Ik weet ook wel dat het wel MS is het er wel uitkomt uiteindelijk.

Maar was ergens wel blij met MS en merk dat ik me al aardig met mijn lot had verzoent omdat het geen enge spierziekte is en nu bekruipt me af en toe het akelige gevoel dat het ook wat ergers kan zijn..

.(met alles respect voor iedereen met MS, want dit is ook niet mis en je krijgt wat voor de kiezen en te dragen en verdragen, dit onderschat ik echt niet)

Nou,ja, niet teveel aan denken...ik gavanavond lekker uitrusten en vroeg op bed...net als gisteren want ben nog steeds erg moe...liefs ...
june

Bericht door june »

Jij kunt wel een knuffel gebruiken Fransientje :knuffel: . Aan de ene kant heel vervelend omdat jij nu nog niets weet en de klachten niet voorbij zijn. En aan de andere kant het bericht van de neuro dat de MRI hetzelfde is gebleven en dat hij daarom nu geen ruggeprik wil doen.

De onzekerheid blijft en dat knaagt. Begrijp ik heel goed hoor Fransientje. Maar weet dat wij hier een arm om jou heen slaan, wat de uitkomst ook mag zijn. :knuffel:
Fransientje

Bericht door Fransientje »

Dank je wel en ik weet ook dat ik superblij moet zijndat de MRI hetzelfde is gebleven. Het had ook veel minder kunnen zijn.

Daar ben ik ook erg dankbaar voor hoor echt!!
maureen

Bericht door maureen »

Bedankt voor de update.
Als je zoiets leest, wil je ook weten hoe het afloopt.

Op zich een goede uitslag maar ik kan mij voorstellen dat je denkt" Wat is het dan wel?'

Ik weet niet of je een video camera hebt maar zo ja, dan zou ik het lopen vastleggen.
Je weet nl. nooit hoe lang zoiets blijft. Het zou kunnen dat je over een tijd een afspraak hebt gemaakt vanwege loopproblemen en dan is het misschien de volgende dag weer over.

Maar voor nu, lekker vroeg naar bed. Door alle spanning zal je wel moe zijn.

liefs Maureen
M&MS

Bericht door M&MS »

Het is dubbel.

De neuro heeft je nog geen levenslang gegeven, maar niks is zeker.:(

Tuurlijk moet je blij zijn dat je MRI ongewijzigd is. Maar je klachten ook, in negatieve zin.

Ik zou maar doen wat hij zegt. Direct contact opnemen als je weer klachten hebt. Dan kan hij met spoed iets doen. En wellicht ziet hij dan wel verandering wat tot een definitieve diagnose komt.

Hou vol!!
Fransientje

Bericht door Fransientje »

Dank jullie wel voor de reacties,

Maureen:
Ik ga dat ook doen. Heb met mijn moeder afgesproken dat ze me gaat filmen dan.

En maak dan een afspraak.

M&MS:

Ik zie dat net als jou. Die klachten ben ik nog niet vanaf.
Vanochtend ben ikweer op bed gegaan met pijn in mijn heup en

onderbeen, maar dat been krampt en mijn ogen trekken ook nog steeds.

Eerst dacht ik:ooh, niets ergs zalwel door die MS zijn, hoort erbij.

Nu denk ik:Wat kan het dan zijn?Ik ben van die klachten nog niet af.

Nu belt mijn huisarts donderdag en die ga ik vragen of ik vitamine B12 mag prikken (om dat uit te sluiten).

en ik ga morgen afspraak maken bij de revalidatie voor mijn kramp/been en zere heup.

Als de vit. B12 wel weer okeey is(heb het aleerder laten prikken, was hoog genoeg toen) dan laat ik het erbij en probeer me weer neit druk te maken en denken:

Als het echt Zo moet zijn komt het er wel uit. En ga dan me maar orienteren op welke opleiding ik zou kunnen doen (Alweer:???: )

waarbij ik mijn benen weinig gebruik en toch geld in het laatje breng aangezien er wel van me verwacht wordt als ik niet ziek ben ik wel werk.

Administratief werkt niet, want ik draai het laatste jaar de ei om en meer van die dingen en vergeet vaak wat of woorden en dat wordt em dan uiteindelijk ook niet.

Alwordt ik ookal moe alleen bij de gedachte dat allemaal te moeten doen, maar ja ik moet.

Maar vandaag doe ik niets meer..groetjes
vlindie

Bericht door vlindie »

Lieve Fransientje gewoon even een knuffel voor jou......
[img]http://www.animaatjes.nl/plaatjes/k/kus ... els/14.gif[/img]

liefs vlindie
Mien

Fransien

Bericht door Mien »

Fransien

het feit dat de MRI hetzelfde is gebleven zegt alleen dat de neuroloog op dit moment nog geen definitieve diagnose kan geven, maar waarschijnlijk MS is (waarschijnlijk) toch gebaseerd op afwijkingen op de eerste MRI, dus de kans is er dat er wel definitieve MS uitkomt, op termijn.

Vaak is het beloop belangrijk, dus misschien kun je een dagboekje bijhouden, want echt onthouden wat er allemaal gebeurt doe je meestal toch niet....

En filmen als je raar loopt of trekkingen hebt..heb je wat om te laten ´zien´

Ik zie het niet dat de neuroloog je laat dobberen, het is het beloop afwachten..


Natuurlijk is onzekerheid niet fijn, maar misschien kun je toch ook met een ´waarschijnlijk MS diagnose´ toch hulp krijgen, informeer anders eens bij [URL="http://www.mee.nl/"]MEE[/URL] of bij je gemeente (WMO)

Sterkte!
Fransientje

Bericht door Fransientje »

[QUOTE=vlindie;844259]Lieve Fransientje gewoon even een knuffel voor jou......
[img]http://www.animaatjes.nl/plaatjes/k/kus ... els/14.gif[/img]

liefs vlindie[/QUOTE]

SMILE :) Dank je wel...
Fransientje

Bericht door Fransientje »

Hoihoi Mien,

Ja,ik denk dat een dagboek ook geen gek idee is.

Dat stelde mijn moeder ook voor.

Het is altijd handig om alles ff op de dagen enz terug te zien in het kort.

Dat ga ik eens een jaar doen.

Fijne avond alvast..:D
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp