Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS & ademhalingsproblemen?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Erg dit soort reacties, zeg gewoon "ga naar je huisarts met spoed" en niet van die kul "het kan een paniekaanval zijn" "Hyperventilatie" e.d.

Zulke klachten moet je mee naar een arts verwijzen en niet denken wat het kan zijn voor een ander.
benka

benauwd

Bericht door benka »

benauwd

door cardioloog ge-echood
geen problemen
als oorzaak is besloten de inspanning bij ms
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Benka, kan het geen kou op je spieren in je borstkas zijn, dan heb je ook erge pijn en moeite met je ademhaling

Of heb je misschien hard gehoest, kneuzing van je spier
MsApocalyps

Bericht door MsApocalyps »

Ach Dannifan, ik ben al onderzocht geweest door een cardioloog en die vond niets. mijn huisarts beweerde iets van een ontstoken zenuw die in verband staat met mijn schouder en arm. Mijn neuro zegt “tja het is al onderzocht geweest!“ Ik ben echt radeloos! Ik zit nu in de les en ik heb gewoon een rood hoofd door de pijn te verbijten. ik ga straks naar de huisarts want dit lijkt me meer dan een ontstoken zenuw. Al gok ik dat hij geen idee gaat hebben. Ik houdt jullie op de hoogte :)
MsApocalyps

Bericht door MsApocalyps »

@lossepoes: nee, het rare is dat dit heel stilletjes is begonnen met pijn op de borstkas tijdens de Tysabri die uit te houden was. Ondertussen is het mijn rug en arm die ook pijn doet. Maar nee, niet hevig gehoest ofzo! Pijn wordt wel erger als ik inadem of beweeg. Mss heeft de T een spier ontstoken, geen idee.
M&MS

Bericht door M&MS »

Waarom ga je niet langs de HA, want het hoeft helemaal niets met Ty of MS te maken te hebben.

Je bent heel gespannen over Tysabri, terwijl je dat de eerste 2 jaar niet hoeft te zijn.

Wat je omschrijft kan heel goed hyperventilatie zijn.
MsApocalyps

Bericht door MsApocalyps »

Ik ben helemaal niet overspannen over de Tysabri hoor, ik weet enkel dat mijn klachten verergeren als ik de Tysabri krijg dat zegt toch iets? Buiten dat is dit zeker geen hyperventilatie, er is niets mis met mijn ademhaling gewoon érg veel pijn. Afspraak staat vast deze avond rond 18U.
Blom

Bericht door Blom »

Doordat je die pijn voelt word je angstig. Herken het een beetje.
Laatst ook even aangegeven toen ik toch bij de huisarts was waar ik de pijn precies voelde, het was waarschijnlijk ook een spier/zenuw.
Blijf gewoon naar je huisarts gaan als je je niet goed voelt en wie weet heeft hij wel een pijnstiller/ontstekingsremmer die goed helpt.
Er zou ook hyperventilatie kunnen meespelen, ik zou zeggen op naar de huisarts en inderdaad op naar de huisarts.
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Benka, gevoelsmnatig denk ik toch aan een reactie van die Ty.
Misschien dat het afzwakt naar mate je verder komt van de datum dat je het gehad hebt, dan weet je het misschien zeker.
M&MS

Bericht door M&MS »

Ik zou er eerst mee naar de HA gaan.

Het kan voorkomen in de eerste 6 maanden van Tysabri-gebruik, maar dat is zeldzaam.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp