Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

ms?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
elouiza

ms?

Bericht door elouiza »

hallo,


Sedert enige tijd heb ik pijn in mijn twee middenvingers in mijn rechterhand. Getest in bloed op reuma: uitslag negatief.
Sinds anderhalve week, kreeg ik tintelingen in mijn rechterhand, die doortrekken naar mijn elleboog. Later die week kreeg ik tintelingen in mijn linkerarm, plus: pijn in mijn nek en rug (voelt stijf aan, pijn in schouder). Dag nadien kreeg ik tintelingen in nek en rug en nog een dag nadien in mijn hoofd. Daarna ook in mijn voeten en benen.
Plus heb ik ook elektrische schokken door rechterhand + meer tintelingen bij aanraking op mijn huid. Daarna één lichte elektrische schok nog in linkerhand gekregen.
uiteindelijk naar spoed gegaan.
daar: bloed getrokken; ct-scan; niets op te zien.
Dan ineens ruggeprik, geen ernstige zaken zoals hersenvliesontsteking op te zien. uitslag voor MS wisten ze nog niet.
Allerlei vragen gesteld en oefeningen laten doen om mijn reflexen, evenwicht, etc te testen.
daags nadien: EMG
gisteren: MEP
Bij MEP: waarbij via een elektrode elektrische schokken op mijn zenuwen geplaatst werden, reageerde al mijn vingers in rechterhand, behalve mijn middenvinger. Is dit normaal dat er geen reactie kwam?
Prof is er dan bijgehaald om resultaten te bekijken maar die zei dat voor ms we de MRI-scan moeten afwachten.
Die moet ik vrijdag doen. eind deze maand pas bespreking resultaten...zolang in onzekerheid.
Herkennen jullie deze symptomen, kan dit ms zijn?

Tevens heb ik soms korte pijnlijke steken boven mijn ogen, afwisselend, tintelingen rond mijn ogen en tintelingen in mijn gezicht en af en toe pijnlijke steken in mijn ledematen..maar geen dubbel zicht dat ook typisch is voor ms...

Bedankt voor een antwoord!
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Het zou kunnen ja.....maar het hoeft niet.
Sara

Bericht door Sara »

Hoi elouiza,

welkom op 't forum om te beginnen :).

ik kan er wel meer woorden aan wijden dan Dannifan, maar echt veel meer te zeggen heb ik niet, vrees ik.

Dat MS begint met 'alleen' tintelingen en stroom-gevoel, en dan op zoveel plaatsen tegelijk heb ik geloof ik nog niet eerder gehoord op 't forum, maar dat zegt natuurlijk ook niet alles. Op je vraag over je middelvinger heb ik geen antwoord.

Dit soort neurologische klachten kunnen ook door ernstig vitamine B12-gebrek komen, maar daar gaat 't wel een beetje snel voor, lijkt me. Het kan in ieder geval zeker geen kwaad om even uit te zoeken of dat gemeten is, en dat anders nog te laten doen, gewoon door je huisarts bijvoorbeeld.

Ondertussen: sterkte! Ik hoop dat het onderzoek meer duidelijkheid geeft.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik sluit me helemaal aan bij de vorige schrijvers.

Gevoelsstoornissen zijn een bekend MS symptoom maar dat het in zo'n korte tijd in bijna alle ledematen optreedt is me weer niet bekend.

Gelukkig worden je klachten serieus genomen en worden alle nodige onderzoeken gedaan. Wel een hele belasting zo veel onderzoeken in zo'n korte tijd.

Sterkte met wachten en ik hoop dat er een oorzaak voor alle ellende gevonden wordt en het liefst één waarvoor een goede behandeling gegeven kan worden.
elouiza

Bericht door elouiza »

Bedankt voor jullie antwoorden!

Het is wel niet dat ik de tintelingen in alle ledematen tegelijk heb; meestal in handen en armen en/of voeten. Af en toe in hoofd en gezicht.
Ik had dit misschien niet duidelijk omschreven.

Het afwachten is zo lastig, maar inderdaad als ik de verhalen hier lees, gaat het nog vrij snel qua onderzoeken.
elouiza

Bericht door elouiza »

dubbele post ;)
angela67

Bericht door angela67 »

Toch gewoon de onderzoeken even afwachten! Het zou best MS kunnen zijn idd. Bepaalde gevoelsstoornissen die je beschrijft heb ik ook. Sterkte
elouiza

Bericht door elouiza »

ja afwachten...heb naar huisdokter gebeld of hij nog geen verslagen binnen heeft van UZ, maar niets.

Heb ook zo'n pijn bovenaan mijn rug; is moeilijk om lang in dezelfde houding te blijven zitten, is dat ook mogelijk bij ms?
angela67

Bericht door angela67 »

[QUOTE=elouiza;862878]ja afwachten...heb naar huisdokter gebeld of hij nog geen verslagen binnen heeft van UZ, maar niets.

Heb ook zo'n pijn bovenaan mijn rug; is moeilijk om lang in dezelfde houding te blijven zitten, is dat ook mogelijk bij ms?[/QUOTE]

Ik heb die pijn in mijn bovenrug ook maar ga vrijdag voor het eerst naar de fysio. Door de spanningen die het allemaal met zich mee brengt gaat het vastzitten en ook omdat ik geregeld even moet gaan liggen is waarschijnlijk mijn lig-zit-loop houding ect niet goed. Het kan er allemaal mee te maken hebben maar dan indirect denk ik.

Vervelend dat wachten he? Sterkte!
MsApocalyps

Bericht door MsApocalyps »

Het eerste waar ik aan dacht toen ik je verhaal las, is een hernia eigenlijk. Ik zie wel een aantal overeenkomsten met MS zoals de tintelingen maar die zijn er meestal continu tenminste zo is het bij mij begonnen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp