Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wat eten we vandaag? Deel 14

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Hier staat cocossoep met paksoi en kikkererwten te pruttelen en in de oven ligt zelfgemaakt (glutenvrij) flatbread. Dat laatste de volgende keer denk ik iets minder dun uitrollen. Past alles ook in een keer in de oven :D.
Sara

Bericht door Sara »

De oven staat hier aan. De groente (peen, pastinaak, venkel, kroot) wordt geroosterd. Straks de gekookte witte bonen erbij in de oven, komijn, en nog wat, en granaatappelstroop.

In de pauze de köfte (gehaktbal) even bakken, wat koriander en peterselie over de groente, en een flesje rosé uit de koelkast.
Suzan

Bericht door Suzan »

Vandaag wordt het een beetje vaag eten.
Heb nog een pondje speklappen liggen die ik vrijdag ontdooid had (was een pak van een kilo), dus die moeten op.

Gebakken aardappelschijfjes uit de diepvries en een pot doperwten er bij.
En natuurlijk een potje appelmoes om de doperwten aan elkaar te plakken.... :giegel:

Eetze! :)
Sara

Bericht door Sara »

Leuk dat er weer geschreven wordt in dit topic :).

Vanavond een simpel eenpansgerecht uit de ijzeren voorraad, ooit gegeten in een tapasrestaurant, maar dan zonder aardappels.

Aardappelen in blokjes even koken.
Een grote ui bakken, gekookte aardappelblokjes erbij en blokjes chorizo. Even doorbakken.
Potje tuinbonen erbij, beetje oregano. Klaarrrr.

Gesneden komkommer of tomaat erbij voor nóg meer vitamientjes.
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Sara;975995]Leuk dat er weer geschreven wordt in dit topic :).[/QUOTE]

Ja.... He koken was hier deplorabel (oftewel, niet). Heb mezelf vorige week echt een schop onder m'n gat gegeven, want ik begon echt het idee te krijgen dat ik vitaminegebrek ontwikkelde. :o
(zo zit m'n koorts-oog er al máánden en het gaat maar niet over :grrr: )
Sara

Bericht door Sara »

Bij mij is niet of nauwelijks koken meestal een teken van algehele oververmoeidheid of lamlendigheid. Geen puf om te bedenken, geen puf om in de keuken te gaan staan, geen puf maar pffffff :moe:.

Wat dan nog wel es helpt is.... gewoon op het grote boze internet, hier bijvoorbeeld, schrijven wat ik ga doen. Daarmee toch weer een klein schupje onder m'n eigen kont uitdelen.

Werkt dat bij jou ook zo?
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Sara;976000]Werkt dat bij jou ook zo?[/QUOTE]

Yep. :cool:
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Sara;976000]Daarmee toch weer een klein [B]schupje[/B] onder m'n eigen kont uitdelen.[/QUOTE]

... Heerlijke vertyping, overigens. :haha:
Sara

Bericht door Sara »

Haha, het was wel degelijk bedoeld als een schop met een u [url]https://www.google.nl/webhp?sourceid=ch ... de+kont%22[/url], aan het verband met de schob ;) had ik nog niet eens gedacht, maar wellicht... onbewust :)
Suzan

Bericht door Suzan »

Freud zou trots op je zijn. ;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp