Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

vitamines

Alles omtrent voeding en supplementen
steentje

vitamines

Bericht door steentje »

Las dat bij het Kruidvat de vitamines in de aanbieding zijn. Ik lees hier veel over vit B12. Iemand tips over welk merk en hoeveelheid ik kan gaan slikken?
Livia

Bericht door Livia »

Ik zou zelf voor de smelttabletjes gaan.
Een potje kost wel 17 euro uit m'n hoofd maar werkt veel beter doordat de dosering hoger is.
Hier op het forum weten mensen ook wel waar je het online kan bestellen:d

Zelf spuit ik eens in de 2 weken b12 ( ik heb een zusje die Vpk is ) en bestel ik in Duitsland.
Abby.

Bericht door Abby. »

Ik heb vitamine B12 van Vitalize. Zijn ook smelttabletten, van 1000ug. Kost 12,95 voor 100 stuks.

Ik zelf ben opzoek naar de juiste magnesium. Ik heb ze nu ook van Vitalize. Hier staat op het doosje;
Dagdosering* op basis van twee capsules.
oxide Monohydraat 930mg
= magnesium elementair 380mg
Vitamine b6 12 mg
Vitamine D3 10ug
Vitamine E 100mg


Is dit een goede? Of raden jullie een andere aan?
Deze kosten 14,95 voor 60 stuks.

Koop beide online bij vitstore.com
steentje

Bericht door steentje »

Dankjewel Livia. Ik wil het toch eerst bij pillen houden, geloof ik... (en ben niet bang voor spuiten, hoor).
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Mijn natuurarts raadde de volgende merken aan:

B12 zuigtabletten van Bonusan
Magnesium Taurate van Douglas

Beide koop ik bij de actie drogist online. Daar zijn ze het goedkoopst.
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

Vlinder85, ik zou geen supplementen nemen waar B6 in zit, tenzij je écht een te kort hebt hieraan. Een tekort hieraan komt nauwelijks voor en het zit ruim voldoende in je voedsel.

Ook is het bij B6 zo, dat je het niet zomaar uitplast. Ik heb door een vitamine B complex ooit een veel te hoge waarde gehad; kan zenuwschade geven.

Ik zou dus eerst bloed laten prikken op B6 en proberen te voorkomen dat het te hoog wordt. Er staat heel veel over op het internet. Omdat ik zelf rare klachten kreeg, wilde ik je dit even laten weten.

Wat B12 betreft, gebruik ik Bonusan smelttabletjes. Hier zit ook ruim voldoende B11 (foliumzuur) aan toegevoegd.B11 en B12 werken nauw samen, dus het is belangrijk deze allebei te slikken.

D3 is heel belangrijk; zou ik ook zeker laten testen in het bloed. Gebruik je ook nog iets anders dan die 10µg? Dit is namelijk wel heel weinig.

Magnesium is weer belangrijk voor de opnamen van vitamine D en tegen spierkrampen. Sinds ik magnesium gebruik, heb ik geen spierkrampen meer gehad.

Verder is natuurlijk Omega3 erg belangrijk.

Groetjes,
Vlinder
steentje

Bericht door steentje »

Jemig! Dit is wel erg veel!
Mira

Bericht door Mira »

Livia ik krijg de injecties gewoon via de ha en worden volledig vergoed, waarom die omweg? In Duitsland bestellen..
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Steentje, ben je nagekeken op B12 te kort of ga je het uit je zelf slikken? Mocht het dan nagekeken moeten worden, krijg je een valse uitslag.
En ook nagekeken op de Intrinsieke factor?
De Hydro moet nog worden omgezet in je lichaam, veel mensen hebben problemen met de omzetting.

De Methylcobalamine wordt rechtstreeks via de slijmvliezen opgenomen, door pilletje onder de tong.
Ook wordt er nooit iets gezegd dat je Foliumzuur er bij moet slikken als je B12 gebruikt, maar dat kan je terug vinden bij het topic B12 tekort
Mocht je idd aan de methyl beginnen is dit eentje waar alles in zit

[url]https://www.deonlinedrogist.nl/biovitaa ... oCXsnw_wcB[/url]
Artemis-

Bericht door Artemis- »

@Steentje, er loopt ook een draadje over vitamine B12...;)
Ik zal deze even omhoog halen voor jou.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp