Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ziektekosten verzekering 2015

Alles omtrent werk en uitkeringen
steentje

Bericht door steentje »

Je zou even Zembla terug moeten kijken van vanavond. Weet alleen niet of je er vrolijk van wordt. Gaat over zorgverzekeringen en dan vooral de aanvullende verzekering!:(
loesepoes

72 miljard van af 2001 niet besteed aan AWBZ

Bericht door loesepoes »

72 miljard van af 2001 niet besteed aan AWBZ

[url]http://medischcontact.artsennet.nl/Opin ... Gerven.htm[/url]
Snowym

Bericht door Snowym »

Candy dat klopt toch niet wat je schrijft.
Als je nu €150 euro betaalt, dan was je eigen bijdrage zonder korting €225. Want 33% van 225=75. (alles afgerond)
je gaat dus netto 50% meer betalen.

Ik vraag me af of je volgend jaar die hele eigen bijdrage dan bij de specifieke zorgkosten mag optellen. Want zo was het natuurlijk vroeger ook. Maar dat zal wel niet.
ik ben blij dat ik volgend jaar april klaar ben met betalen want ik betaal inderdaad 150 pm.:(
Candy † 2-12-2016

Bericht door Candy † 2-12-2016 »

Dat klopt helemaal!

Ik heb de laatste tijd last van een echt warhoofd. :moe:
Snowym

Bericht door Snowym »

Ach, je wordt ook een dagje ouder;):p
annebam

Verzekering

Bericht door annebam »

Verzekering

Ik weet nu zoals sommigen inmiddels weten ruim een maand dat ik ms heb en ben inmiddels begonnen met tecfidera.
Nu word t weer tijd om verzekeringen uit te pluizen. Ik vraag me af wat naast fysio belangrijk is om op te letten?
Groetjes anne
Knillis

Bericht door Knillis »

Annebam, ik zal dit topic voor je verplaatsen naar de Wereld en invoegen in het topic Ziektekostenverzekering 2015.

Ik hoop dat je daar de nodige informatie kunt vinden betreffende ziektekostenverzekeringen voor 2015.

Succes met uitzoeken.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

<Oeps, sorry; dan zit ik hier ook verkeerd>
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Als ik het hierboven zo lees, dan letten jullie dus vooral op de dekking van fysiotherapie (in elk geval het eerste jaar)? Er zijn dus geen andere vergoedingen waar je op moet letten?
Doompie

Bericht door Doompie »

[QUOTE=Snowym;990493]Candy dat klopt toch niet wat je schrijft.
Als je nu €150 euro betaalt, dan was je eigen bijdrage zonder korting €225. Want 33% van 225=75. (alles afgerond)
je gaat dus netto 50% meer betalen.

Ik vraag me af of je volgend jaar die hele eigen bijdrage dan bij de specifieke zorgkosten mag optellen. Want zo was het natuurlijk vroeger ook. Maar dat zal wel niet.
ik ben blij dat ik volgend jaar april klaar ben met betalen want ik betaal inderdaad 150 pm.:([/QUOTE]

Helaas klopt ook jou berekening niet helemaal..
150 = 67% van de prijs voor de 33% korting..
Voor korting is dus: 223,88
Dat even ter zeide..

Voor iedereen zijn de behoeften anders. Bepaalde vergoedingen zijn voor vrijwel iedereen hier belangrijk denk ik:
- fysio
- Ergo (let op deze is bij veel "aanvullende" eraf gehaald)
- medicijnen vergoeding, zeker de chronisch gebruikte..

Voor sommige kan belangrijk zijn:
- alternatieve geneeswijze of medicatie

Hulp midellen gaan volgend jaar vrijwel allemaal via de WMO op de gemeente..

Hoop dat iemand er iets aan heeft.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp