Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

blaasontsteking

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Fratema

Bericht door Fratema »

Dit was zo'n ochtend waarbij ik überhaupt niets plaste voor de katheter. Ps we hebben nu Harry Potter op staan. Een echte zeikfilm dus daarom vermeld in dit topic :haha:
Knillis

Bericht door Knillis »

Ben inmiddels bij de uroloog geweest. Had gehoopt ook te "mogen" blaasspoelen maar helaas wil de uroloog eerst op een onderhoudsdosis antibiotica.

Ik probeer het laatste jaar mijn enorme hoeveelheid medicatie wat af te bouwen en dan nu weer nieuwe medicatie.

Het is de bedoeling dat als ik "denk" een blaasontsteking te hebben moet ik direct 1 x 100 mg nitrofurantoine nemen. Als dat geen effect geeft dan urine inleveren in het ziekenhuis en vast een dosis Monuril innemen.

Monuril neem je éénmalig in en werkt (zo vertelde de uroloog) gedurende drie dagen in je blaas :???:

Pas als ik dan nog té vaak blaasontsteking krijg wil hij verder kijken naar andere mogelijkheden.

Ik ga het maar proberen maar hoop toch echt dat de nitrofurantoine, ook al is het maar 1 capsule, niet van die vervelende misselijkheid bijwerkingen geeft.

Verder toch voorlopig weer wat vaker katheteriseren (4 tot 6 x per dag) om té grote hoeveelheden in de blaas te voorkomen.

Nu varieert het van 200 tot 900 per keer. Kan daar zelf geen oorzaak voor vinden maar misschien wordt het als ik vaker katheteriseer wat gelijkmatiger :???:
marjapuppit

Bericht door marjapuppit »

Wat vervelend Knillis :(

Weer AB en niet het wondermiddel , althans voor mij is het blaasspoelen dat.

Waarom die weerstand? Katheteriseren doe je al en juist dat vond mijn urologe het enige bezwaar voor mij. Maar aangezien ik thuis katheter oftewel mijn blaas spoel en niet in het ziekenhuis was dat bezwaar snel overruled.

Zij is zeker geen medestander van al die kuren AB en ik ook niet.Op den duur ga je toch een zekere resistentie ontwikkelen lijkt mij...
Knillis

Bericht door Knillis »

Op dit moment denkt de uroloog dat ik meer effect heb van onderhoudsdosering antibiotica dan van blaasspoelen :???:

Ik ga het gewoon proberen maar als ik ook klachten krijg van deze behandeling vraag ik nogmaals te mogen blasspoelen.

Ik hou ook niet van al de antibiotica maar hoofdzaak is het doel en dat is niet iedere maand een blaasontsteking, en daar gaan we voor ;)
weegschaal

Bericht door weegschaal »

Ik heb over anderhalve week een afspraak met de uroloog en ik wil ook over gaan op blaasspoelen ik vind dat ik teveel blaasontstekingen heb en ik wil niet meer al de antibiotica in mijn lijf.

Ook ik heb als onderhoudsdosering de nitrofurantoïne ik moet zeggen ik ben er niet misselijk op. Ik gebruik wel altijd probiotica.als ik antibiotica heb.
Knillis

Bericht door Knillis »

Hoe vaak had jij nog blaasontsteking Weegschaal toen je de onderhoudsdosering gebruikte?
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Misschien een tip voor de heren hier;
Na mijn tweede blaasontsteking in een maand tijd heeft mijn uroloog (aan MS had toen nog niemand gedacht) mij Tamsulosine voorgeschreven:
[i]Tamsulosine behoort tot de alfablokkers. Het ontspant de spieren van de blaashals en de prostaat. Het verbetert de doorstroming van urine door de plasbuis en vermindert klachten als vaak moeten plassen.[/i]
De prikkel dat ik naar het toilet moet komt nog niet goed door, maar ik heb wel het idee dat dit middel het beter mogelijk maakt om de blaas te legen.
Knillis

Bericht door Knillis »

Kan iemand me hier misschien vertellen hoe lang de bijwerking misselijk zijn van 1 capsule van 100 mg nitrofurantoine kan aanhouden?

Ik heb de capsule woensdagmorgen ingenomen en ben sinds woensdagavond bij vlagen vreselijk misselijk en daarbij een rommelende en opgeblazen maag.

Inmiddels is het vrijdagavond, die ene capsule moet nu toch onderhand wel uit het lichaam zijn?
weegschaal

Bericht door weegschaal »

Knilles laat ik zo zeggen volgens mij helpt de onderhoudsdosering bij mij te weinig, het is even ruim twee maand goed gegaan ik ben nu net van de laatste kuur af en dit heeft zo'n zes weken geduurd. De nitrofurantoïne was wel resistent tegen de bacterie die ik had en van de ciprofloxine was ik ziek en met name nerveus, onrustig, snelle hartslag, verhoogde bloeddruk.

Vanavond begin ik weer met de nitrofuranoine ook 100mg en ik hoop dat het dit weekend goed gaat. Ik ben er overigens niet misselijk van misschien moet je er even aan "wennen". Als het veel langer duurt zou ik even kontakt op nemen met de uroloog.
Knillis

Bericht door Knillis »

Dank je wel Weegschaal, ik kijk het nog even aan.

De urine ziet inmiddels wel weer mooi helder maar het plassen voelt aan het begin en aan het eind nog wel brandend aan :o

Misschien heeft dar ook nog even tijd nodig voordat dat weg is.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp