Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ziektekosten verzekering 2015

Alles omtrent werk en uitkeringen
Snowym

Bericht door Snowym »

[QUOTE=Snowym;990493]Candy dat klopt toch niet wat je schrijft.
Als je nu €150 euro betaalt, dan was je eigen bijdrage zonder korting €225. Want 33% van 225=75. (alles afgerond)
je gaat dus netto 50% meer betalen.
([/QUOTE]

Volgens mij staat er "alles afgerond". Ik ben niet iemand van de afronding op centen;)

Kreeg net de nieuwe premie van mijn zorgverzekeraar. €12 pm omhoog voor de basisverzekering, niets voor de aanvullende. Ik denk erover om van aanvullend 2 naar aanvullend 1 te gaan. Scheelt €14 pm
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Even een simpele tip die mij 8% korting op de basis- en 10% korting op de aanvullende verzekering opleverde;
Als je nog geen collectiviteitskorting hebt, zoek dan even op "collectiviteitskorting" en de naam van de verzekeraar. Vaak kan je je via internet bij 'een collectief' aansluiten. Met 1 minuutje werk bespaar je zo 120 euro per jaar.
annebam

Bericht door annebam »

Dank knillis. Ben nog nirt zo handig geloof ik
Knillis

Bericht door Knillis »

Het is ook best lastig soms om te bepalen waar je jet een bepaalde vraag het best kunt stellen. ;)

En tenslotte zijn we op de wereld om elkaar te helpen nietwaar?

Nogmaals succes met het zoeken naar de juiste ziektekostenverzekering en/of het best bij jou passend pakket dat ook nog betaalbaar is.

Het blijft ieder jaar een heel gedoe en gepuzzel omdat het allemaal best duur is en je toch wel wilt proberen de meest passende dekking te vinden.

Maar door hier ervaringen te delen kunnen we elkaar helpen het makkelijker te maken een keuze te maken.
Jenniez

Bericht door Jenniez »

[QUOTE=annebam;992066]Ik weet nu zoals sommigen inmiddels weten ruim een maand dat ik ms heb en ben inmiddels begonnen met tecfidera.
Nu word t weer tijd om verzekeringen uit te pluizen. Ik vraag me af wat naast fysio belangrijk is om op te letten?
Groetjes anne[/QUOTE]

Hi Anne,

Waar iedereen zeker op moet letten is dat je zorgverzekeraar gecontracteerd is met jou zorgverleners.
Als dit niet het geval is dan vergoeden ze maar een gedeelte van je kosten in je basis verzekering en dit kan varieeren van 70 tot 80%, dus 20 tot 30% moet je dus zelf betalen.

Je kunt dit vinden op de website van je zorgverzekeraar.

Groetjes,

Jennie
Hilma

Bericht door Hilma »

Vind het wel heel lastig! CZ ziet er op zich goed uit, alleen de tandartsverzekering is niet genoeg voor mij.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Ik blijf bij de Friesland. Via lidmaatschap Drents Landschap blijf ik 8% korting houden, ze zijn snel met uitbetalen, vergoeden relatief veel en zijn vaak coulant met buiten de regels om vergoeden.

Niet de goedkoopste, maar wel een goede verzekering. Ik blijf in de hoogste aanvullende klasse zitten.
Arja_64

Bericht door Arja_64 »

In de regio Rotterdam zitten veel mensen bij DSW, de eerste met de premie elk jaar, al 6 jaar lang de beste zorgverzekeraar volgens de ziektekosten verzekerings maatschappijen zelf.

De premie voor de basis en aanvullend is niet verhoogd, altijd vrije keuze voor welke behandeling dan ook, snel met uitbetalen, meestal rechtstreeks aan de betrokkenen.

Voor € 95,- heb je een volledige basisverzekering en dat is al goedkoper dan vele anderen. Aan het einde van het jaar, als er geld over is, krijg je nog premie terug ook want ze werken zonder winstoogmerk.

Maar kijk op dsw.nl en je weet alles, zeer duidelijke site vind ik.
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

[QUOTE=Jenniez;992994]Hi Anne,

Waar iedereen zeker op moet letten is dat je zorgverzekeraar gecontracteerd is met jou zorgverleners.
Als dit niet het geval is dan vergoeden ze maar een gedeelte van je kosten in je basis verzekering en dit kan varieeren van 70 tot 80%, dus 20 tot 30% moet je dus zelf betalen.

Je kunt dit vinden op de website van je zorgverzekeraar.

Jennie[/QUOTE]

Dat is nu nog zo, maar als vrije artsenkeuze gaat vervallen, wat Schippers wil, dan betaalt straks je verzekeraar niets voor niet-gecontracteerde zorg! Dan moet je dat helemaal 100% zelf betalen. Dus het wordt echt opletten welke zorg is gecontacteerd door je verzekeraar.

Daarom heb ik, zolang ik het nog kan betalen, een restitutiepolis en dus geen naturapolis. Ik heb vrije keuze voor alle zorg.
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Vandaag in de Volkskrant: Zorgverzekeraars berispen dissident

[I]Grote zorgverzekeraars zetten dissidente leden onder druk om zich te conformeren aan de uitgestippelde lijn van de brancheorganisatie. De kleine verzekeraar DSW uit Schiedam mag bijvoorbeeld niet in het openbaar pleiten tegen de afschaffing van de vrije artsenkeuze of lagere buffers, waardoor de premies omlaag kunnen.[/I]

André Rpuvoet van Zorgverzekeraars Nederland heeft een berispende brief naar DSW gestuurd.

Niet te geloven! De macht van de zorgverzekeraars blijkt des te meer. Tijd om allemaal over te stappen naar DSW! De verzekeraar die als enige de premie NIET verhoogt en vrije artsenkeuze belangrijk vindt. En er is geen medische selectie voor aanvullende verzekering.

Ik ga het serieus onderzoeken of ik kan overstappen,

[url]http://www.volkskrant.nl/dossier-zorg/z ... ~a3800586/[/url]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp