Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

blaasontsteking

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
neuron

Bericht door neuron »

[URL="http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24363814"]Enterococcus faecalis subverts and invades the host urothelium in patients with chronic urinary tract infection.[/URL]

In dit artikel staat dat de bacterie E. coli zich verstopt in het slijmvlies van de blaas, waardoor de antibiotica geen vat hebben.

Bij chronische blaasontsteking vonden ze Enterococcus faecalis en niet de meer bekende E. coli.

.
neuron

Bericht door neuron »

Hier een beschrijving van het klinisch onderzoek bij MS patienten met een chronische blaasontsteking.

[QUOTE]A Phase 4 randomised, doubleblind, placebo controlled, crossover trial Nitrofurantoin Macrocrystals 100 mg twice daily for six weeks in the treatment of overactive bladder symptoms associated with a negative mid stream urine culture and pyuria in patients with Multiple Sclerosis. [/QUOTE]

[URL="http://public.ukcrn.org.uk/search/Study ... dyID=10890"]Recurrent urine infection in MS[/URL]

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

.
crootje

Bericht door crootje »

Ik gebruik nu ciprofloxacine als onderhoudskuur. In eerste instantie nitrofurantoïne gekregen, maar daar kreeg ik een allergische reactie op. Daarna trimethoprim, maar daar bleek het beestje resistent tegen waardoor ik nierbekkenontsteking kreeg. Monuril de laatste keer ook een lichte allergische reactie op gekregen.

Heb ook norfloxacine gehad om te kijken of dat scheelt qua misselijkheid met de cipro, maar dat maakt elkaar niet veel.
Mag-moet volgende week weer naar de uroloog, ook om het spoelen te gaan bespreken. Loop daar al langer mee, maar er stond geen afspraak meer en ik dacht ik zing het wel uit.

Maar dat uitzingen dat lukt dus niet. Combinatie antibiotica en oxycodon valt voor mij echt verkeerd. Nu weer 2 kg in 2 weken afgevallen en er blijft weinig of niets binnen. Dus nu vond de huisarts het toch wel tijd om het toch maar eens aan te gaan kaarten. Dus ik ben benieuwd wat hij ervan gaat zeggen.
neuron

Bericht door neuron »

weegschaal, Knillis en crootje,

Dit is gewoon niet leuk, ik wens jullie veel sterkte bij het oplossen van dit probleem.

Dit probleem moet gewoon veel meer aandacht krijgen. Dit kan zo niet.

.
weegschaal

Bericht door weegschaal »

Dank je wel lieve Neuron.
Knillis

Bericht door Knillis »

Crootje, een kilo of wat afvallen zou bij mij zeer welkom zijn :D maar dan ga ik liever op dieet dan door misselijk zijn en overgeven niks binnen te krijgen of te houden. :ziek: en zo gewicht te verliezen

Het is zó akelig om steeds bij vlagen zo misselijk te zijn, opgeblazen maag en buik te hebben en tijdens bv het tandenpoetsen erg goed op te letten (even diep inademen en niet té lang poetsen) om niet direct over te geven.

De artsen onderschatten dat wel een beetje en kijken je aan zo van "maar je hebt toch niet van alle antibiotica last"? Nou het lijkt er inmiddels wel op :weetniet:

Maar in het geval je die kilo's nou net niet kunt missen is het extra lastig. Ik ken dat van m'n jongste dochter.

Sterkte nog even en ik hoop dat je uroloog met een passende oplossing komt.

Ik ga het nog even proberen maar als het té gek wordt ga ook ik eerder dan afgesproken terug.


@Neuron, :bedankt: hopen maar dat het in ieder geval iéts beter gaat worden in de toekomst.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Zijn er meer mensen die tijdens/door de blaasontstekingen flink zijn afgevallen? Ik ben na een blaasontsteking (wel een 'verwaarloosde', met flinke koortsaanvallen) in een week of twee bijna 5 kilo afgevallen, terwijl ik gezond at en alles binnen hield. Ondanks dat ik voor die tijd redelijk actief aan het sporten was, en na die tijd niet meer, krijg ik het er ook niet meer bij.
weegschaal

Bericht door weegschaal »

Ik heb vanochtend de eerste blaasspoeling gehad en vanavond is het net of mijn benen iets beter voelen, verbeelding of merk ik toch iets van de werking?
Fratema

Vanochtend wel weer wat prutjes in de katheter

Bericht door Fratema »

Vanochtend wel weer wat prutjes in de katheter

Maar waar ik bang voor was lijkt nu niet door te zetten

vanavond weer spoelen
crootje

Bericht door crootje »

[QUOTE=Knillis;992828]Crootje, een kilo of wat afvallen zou bij mij zeer welkom zijn :D maar dan ga ik liever op dieet dan door misselijk zijn en overgeven niks binnen te krijgen of te houden. :ziek: en zo gewicht te verliezen [/QUOTE]

Haha, ja zo denk ik er ook over ;) Ik kan de kilo's op zich wel missen en ergens ben ik ook wel soort blij dat ze er af zijn. Maar er is natuurlijk wel ergens een grens. En gezien hoe het op dit moment gaat heb ik die grens nu wel bereikt voor mijn gevoel en daarin staat de huisarts gelukkig achter me. Nu de uroloog nog ;)Ben sinds ik 5 jaar geleden ziek geworden ben 25 kg kwijt, qua BMI van ruim 31 naar 24 gegaan. Zit dus wat dat betreft heel netjes, maar het feit dat ze stuk voor stuk spontaan eraf zijn gegaan is natuurlijk niet normaal en gezond.

Dan liever inderdaad door zelf bewust op je eten te letten en indien mogelijk meer te bewegen...

En dat continu misselijk zijn en na (bijna) iedere maaltijd over moeten geven ben je na ruim een jaar echt spuugzat! :p
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp