Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Hallo, zal me eventjes voorstellen.

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Senna

Hallo, zal me eventjes voorstellen.

Bericht door Senna »

Ik ben Gea uit Assen, en weet sinds augustus 2012 al dat ik MS heb.
Heb me eigenlijk nooit verdiept in forums zoals hier maar werd er door een goede vriend ook met MS op gewezen.

Heb nu een paar dagen deze forum gevolgd en vind de manier waarop jullie elkaar helpen en adviseren erg prettig overkomen. Zelf heb ik nog niet veel vragen, maar je weet nooit in de toekomst. Dan ik het erg fijn om ergens om raad en advies te kunnen vragen.

De zoektocht naar MS begon bij mij doordat ik opeens merkte dat ik geen gevoel in mijn handen had, dan kom je in de onderzoeks-molen terecht en na de MRI dus de uitslag MS.
Ik heb een erg fijne neuroloog, waar ik met al mijn vragen en twijfels terecht kan.

We hebben nog geprobeerd om medicatie te proberen via injecties maar daar moest ik na 2 x spuiten mee ophouden.
Ik reageerde heftig op de medicatie, omdat ik ook hartpatient ben met hartfalen gingen die twee medicijnen niet samen ( dit stond ook in de gebruiksaanwijzing, maar we wilden het toch uittesten )

Dus nu doe ik het zonder medicatie en dat gaat vrij redelijk. Ik probeer het altijd van de zonnige kant te bekijken en te genieten van de goede dagen, en wanneer het iets minder gaat dan de dag daar op aanpassen.

Dit even in vogelvlucht over mij, hoop nog veel gezelligheid met jullie te krijgen.

groetjes, Gea
steentje

Bericht door steentje »

Gezellig dat je erbij bent Gea. Heb zelf al heel veel aan het forum gehad.
Senna

Bericht door Senna »

Dank je wel.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Welkom op het Forum Senna.
Ik kan je helemaal gelijk geven als je zegt dat er hier (over het algemeen) een prettige, sociale sfeer hangt op het forum.

Ik heb er tot nu al veel aan gehad. Het meelezen, het adviezen vragen, het met een ander meedenken. Het is wat mij betreft een win-win situatie, waarin je anderen helpt/steunt en vervolgens er zelf ook wat aan hebt.

Zo te lezen heb je niet al te veel last van de MS en weet je er in ieder geval goed mee om te gaan. Dat is goed om te lezen. Hopelijk blijft dat zo en kan dit forum daar nog een steentje aan bij dragen (niet persoonlijk voor jou bedoeld, hoor Steentje! ;) )
Sharon

Bericht door Sharon »

Welkom op het forum Gea!
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hoi Senna/Gea,

Allereerst welkom op het forum, al is de reden dat je hier bent natuurlijk minder leuk... Ik heb je topic verplaatst naar "de huiskamer", omdat het daar beter op zijn plaats is. Daar kan iedereen persoonlijke verhalen kwijt en zichzelf voorstellen.

Als je gerichte vragen hebt over MS-gerelateerde vragen, kun je die natuurlijk altijd stellen in de andere sub-fora. Ik hoop dat je hier zult vinden wat je zoekt/wilt weten!
Senna

Bericht door Senna »

Dank je wel voor de reacties, ik heb me aangemeld zodat ik geen anonieme mee-lezer wordt.
Ik vind het fijn om te lezen hoe anderen omgaan met hun MS, ikzelf ben hier vrij nuchter in, het laatste jaar heb ik erg veel in moeten leveren qua kunnen en energie.
Maar omdat ik eerder heb moeten handelen met mijn hartinfarcten en daardoor mijn hele leventje toen al heb moeten omgooien heb ik nu zoiets van dan kan dit er ook nog wel bij.

Ik begrijp heel goed dat niet iedereen hier zo over kan denken maar dit is mijn beleving en ik voel mij daar erg goed bij.
Ik blijf jullie verhalen met interesse lezen en wie weet kan ik af en toe tips of een luisterend oor bieden.

groetjes Gea
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp