Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

ms en alle problemen

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
marijke

ms en alle problemen

Bericht door marijke »

ben vanmorgen bij de ms verpleegkundige geweest.

Ik weet dat ik in de pp fase zit en dat het steeds wat minder zal worden.

De verpleegkundige schrok volgens mij toen ze me zag.

2 maanden geleden is mijn baarmoeder verwijderd en dat wist ze natuurlijk.

Maar het lopen is de laatste tijd flink slechter geworden.

Ook kan ik niet meer zelf poepen.Moet een aantal keer en vooral in de nacht,catheteriseren.

Nu ook nog aangezichtspijn waar ik medicjnen voor krijg.

Ze vond dat we moeten proberen om alles op die manier wat dragelijk te maken.

Zo lang de medicijnen helpen en anders zoeken naar een alternatief.

Wat betreft de aangezichtspijn,kunnen ze ook nog altijd een zenuw plat leggen,maar de kans dat ze dan een verkeerde zenuw plat leggen is aanwezig.

Met andere worden:pappen en nat houden.

Ba ba

Sorry voor mijn geklaag maar moest het even kwijt.
Giechel

Bericht door Giechel »

hoi Marijke dat is ook allemaal gewoon zwaar shit.
en je hebt het ook zwaar voor je kiezen zo.
ik hoop dat je aangezichtspijn verdwijnt en je je snel weer beter voelt.
Sterkte!
Mira

Bericht door Mira »

Niet leuk.
Ik hoop ook dat de pijn gauw verdwijnt!
lydje

Bericht door lydje »

Hallo Marijke,

Bij mij is vorig jaar eind januari ook mijn baarmoeder verwijderd. Twee a drie maanden later kreeg ik een zware schub.

Ik denk nu, eigenlijk weet ik dat wel zeker, dat deze schub veroorzaakt is door de narcose (het B12 verhaal).

Ik bedenk me net ook dat ik toen ook het gevoel daar kwijt was en niet meer aanvoelde of ik naar de wc moest. Dit heb ik trouwens ooit al wel eens eerder gehad.

Bij mij is het na de schub (na de Prednisonkuur) wel weer een heel stuk verbeterd.

Zouden deze klachten bij jou ook een nasleep van de narcose kunnen zijn?

Heel veel sterkte in ieder geval!
marijke

ms en alle problemen

Bericht door marijke »

ms en alle problemen

Ik zit in de primair progressieve fase en krijg geen shubs en het die ook nooil gehad want ik begon meteen hiermee.

De ms verpleegkundige zei gisteren dat alle problemen in dat gebied wbt het plassen .poepen,slechter lopen en sexuele problemen iets was wat bij de ms hoort.

doordat ik in de pp fase zit ga ik hoe dat ook achteruit en krijg geen oplevingen meer,dank je wel.

Die aangezichtspijn kan er dan ook bij komen en als je pech hebt dan kan ik `smorgens mijn bed ook niet meer uit.

Dat is nog niet het geval.Ben wel ontzettend instabiel en moet me aan alle beugels die er zijn,vast houden.

Maar goed het is niet anders en misschien heeft de narcose het allemaal wat verslechterd.Dat kan best.

Mijn eigen gynaecoloog wilde me niet voor niets,niet opereren.

Ach ja er zijn altijd mensen die dingetjes erger hebben toch.
Sharon

Bericht door Sharon »

Marijke, Ik heb je topic verplaatst naar "de huiskamer", omdat het daar beter op zijn plaats is.

Hopelijk heb je gauw minder last van de aangezichtspijn, sterkte!
knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf »

[QUOTE=marijke;1011067]
Sorry voor mijn geklaag maar moest het even kwijt.[/QUOTE]

Dat geeft niks. We komen hier heus niet alleen voor de leuke filmpjes en verhaaltjes.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp