Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

baarmoeder verwijderen

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik herinner me niet of je voor de operatie ook al problemen had mrt plassen?

Het niet meer kunnen plassen na het verwijderen van de baarmoeder is een vaker voorkomend probleem. Ik weet het zelfs nog van mijn moeder (minstens 35 jaar geleden). Toen lag je nog wel een dag of 8 in het ziekenhuis en daarna kon ze nog niet plassen.

Maar ze mocht wel naar huis maar mét catheter en die is na weer een week verwijderd. Langzaam maar zeker kwam het weer goed.

Eerst onder de douche (dus het is een erg oude tip;)) en wat later (maf maar echt waar) als ze een bovenbeen (weet niet meer welke) iets optilde en boven de wc bril hield :???:

Zo werd het steeds beter en kon ze korte tijd later weer gewoon zonder problemen naar het toilet.

Ik hoop dat het bij jou straks ook weer goed komt.
marijke

baarmoeder verwijderen

Bericht door marijke »

baarmoeder verwijderen

ja vroeger lag je voor dat soort operaties inderdaad veel langer in het ziekenhuis.

Ik heb zelf ook in de verpleging gezeten en als je vroeger vergelijkt met nu dan is het inderdaad allemaal anders.

Ik zie maandag wel wat er op me afkomt en kan ik het nog niet dan zal er misschien wel een periode komen dat ik het wel kan.
gebke

Bericht door gebke »

Marijke nu je zo snel thuis ben heb je nu zorg of mensen die je helpen en je eten klaar maken want jij ben nog wel een poosje uit geteld sterkte Gebke
marijke

baarmoeder verwijderen

Bericht door marijke »

baarmoeder verwijderen

Hoi Gebke

Ik ben nu ander halve week thuis en vind het moeilijk om me aan alle regels te houden.

Het zal wel moeten want het is zo voorgeschreven.

Mijn man zorgt thuis voor het eten en doet eigenlijk van alles voor me.

Ik moet het hem wel echt vragen anders zit hij de hele dag voor de televisie en dat gaat me ook irriteren.

Maar ja ik mag niet klagen want er zijn altijd mensen die echt alleen zijn en dat ben ik dan ook weer niet.

Met de kinderen ligt het nog wat gevoelig allemaal want die kennen hun moeder ook niet als een afhankelijk iemand.

Zondag ben ik jarig en ik hoop wel,niet vergeten te worden.
Knillis

Bericht door Knillis »

Marijke, zelfs volkomen gezonde vrouwen mogen na een dergelijke operatie 6 weken vrijwel niets doen, dus je bent geen uitzondering.

Dat maakt het niet minder moeilijk natuurlijk maar het moet gewoon even zo om achteraf geen onnodige complicaties/klachten te krijgen die veroorzaakt zijn door tè vroeg tè veel doen.

Dus nog even een poosje "op je handen" op de bank zitten.
mari

Bericht door mari »

Wachten duurt lang en zo afhankelijk zijn is ook niet makkelijk. Maar volg echt zoveel alle adviezen etc op, straks heb je daar het meeste profijt van.

Voorspoedig herstel gewenst!
marijke

baarmoeder verwijderen

Bericht door marijke »

baarmoeder verwijderen

dar heb je gelijk in en er zal niks anders op zitten.

Ik wacht mijn tijd gewoon af
elsepels

Baarmoeder verwijderen?

Bericht door elsepels »

Baarmoeder verwijderen?

In het jaar (2012)dat er MS geconstateerd is is er ook Pap3a geconstateerd.

Ieder half jaar wordt er een uitstrijkje gemaakt en als ik even 'mazzel' heb ook nog een aantal biopten.

Er is een een stuk weefsel weggeschrapt en weggebrand dit onder plaatselijke verdoving die niet zo goed werkte:huilen: bijzonder pijnlijk.

Een dergelijke behandeling staat mij hoogstwaarschijnlijk weer dit najaar te verwachten. Deze keer onder narcose.

Inmiddels ben ik dit allemaal behoorlijk beu en wil ik het liefst dat mijn baarmoeder verwijderd word.

De gynaecologe ondersteund mij niet hierin: volgens haar zou deze operatie te zwaar zijn en zou dit een negatief effect hebben op mijn MS. Ik ben het hier niet mee eens: mijn lijf mijn beslissing.

Heeft er iemand ervaring met een dergelijke operatie?
Billy

Bericht door Billy »

Elsepels in dit topic ook een gynaecoloog die het niet aandurfde...

[URL="http://www.msweb.nl/forum/showthread.ph ... baarmoeder"]http://www.msweb.nl/forum/showthread.ph ... baarmoeder[/URL]

Sterkte er mee
liek1

Bericht door liek1 »

Wel eraring mee , maar was ongeveer 6 jaar voor diagnose ms. Is best een flinke operatie.

Maar nooit geen spijt van gehad. Had zoveel pijn en klachten daarvoor dat het meer dan waard is geweest.

Succes met je beslissing
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp