Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Magnesium citraat

Alles omtrent voeding en supplementen
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Calcium en Magnesium zijn aan elkaar gekoppeld. Dit moet dus in de goede verhouding blijven, en blijkbaar geeft jouw lijf dat duidelijk aan. ;)
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

Heb destijds het topic gestart dat ging over orale inname van magnesium. Nu las ik ook iets over voetenbaden van bijvoorbeeld Zechsal.

Aangezien de orale magnesium niet meer zo goed hielp als toen ik dit topic begon, vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met de dermale opname van magnesium?

Ik zit te denken aan de magnesiumzouten voor voetenbaden van of zechsal of Paleo.

Alvast bedankt!!
Jildau

Bericht door Jildau »

[QUOTE=vlinder009;1018413]Heb destijds het topic gestart dat ging over orale inname van magnesium. Nu las ik ook iets over voetenbaden van bijvoorbeeld Zechsal.

Aangezien de orale magnesium niet meer zo goed hielp als toen ik dit topic begon, vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met de dermale opname van magnesium?

Ik zit te denken aan de magnesiumzouten voor voetenbaden van of zechsal of Paleo.

Alvast bedankt!![/QUOTE]

Ik gebruik met heel veel genoegen en goede resultaten
De Magnesium van Swanson Health de Magnesium Malate 200mg per capsule, 1 x capsule overdag en voor de nacht 2x 200 Mg.
Plus VitD3 2000IU .
Google op Wikimedia welke Magnesium welke werking heeft
Welke wel goed opneembaar en welke een binding ,uitwerking heeft met o.a. Opname calcium en fosfor in de botten en energiehuishouding
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

Dankje voor je advies Jildau! Heb ook veel andere supplementen van Swanson, betaalbaar en goed indd. Zal eens kijken naar die magnesium. Ik moet te vaak naar het toilet ook van de citraat.

Weet jij heel toevallig of dat bij de malaat van Swanson ook zo is of niet?
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

Heb magnesiumvlokken van Zechsal besteld voor in (voeten)bad. Hoop dat het beter helpt voor de pijn in mijn kuiten/enkels.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Toevallig kreeg ik gisteren een mail van een vriendin hierover! Via voeding zou je 30% van de inname opnemen, via de huid 100%. En dan vooral via de voetzolen, oksels en andere plekken waar lymfeklieren zitten. Heb het zelf nog niet geprobeerd, neem momenteel niet eens meer de Schüssler omdat het gelukkig erg goed gaat.
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

Leeuwtje, fijn te lezen dat het goed met je gaat!! Heb je ook een idee waardoor dat komt of is het gewoon toeval :-) Hoop voor jou dat het nog lang zo blijft!


Heb gisteren voor het eerst het Zechsalbadje geprobeerd. Nu weer pijn en vannacht begon t. Kan ook komen door verkeerd voedsel gisteren :-(

Ik koop er toch maar weer tabletten bij.
Dango

Bericht door Dango »

[url]http://www.diacleanshop.com/epages/Diac ... acleanshop[/url]

ik weet niet of dit goede prijzen zijn maar via een kennis heb ik hier ook magnesium besteld.

[url]http://www.diacleanshop.com/epages/Diac ... gVisible=1[/url]
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Vlinder, geen idee. Ik heb gewoon periodes dat het heel goed of vrij slecht gaat. Het komt en het gaat. In de slechte periodes neem ik dan Mg, en dat vergeet ik vanzelf weer in te nemen tot ik weer meer pijn heb. De periodes zijn wel vaak gekoppeld aan kou, mijn spieren kunnen daar heel slecht tegen. Ik functioneer juist pima met dit warme weer! :)

Dango: heb jij de olie besteld? Ik ben wel benieuwd naar hoe dit is in het gebruik. Ik heb zelf 1x Mg-olie gevoeld op de huid en ik vond het maar een plakkerig zooitje!
Dango

Bericht door Dango »

[QUOTE=leeuwtje-nl;1018648]

Dango: heb jij de olie besteld? Ik ben wel benieuwd naar hoe dit is in het gebruik. Ik heb zelf 1x Mg-olie gevoeld op de huid en ik vond het maar een plakkerig zooitje![/QUOTE]


Nee de 2e link heb ik besteld en ontvangen.Op advies van een kennis.

Ik doe 30mg poeder door een trechter(tje) in een fles en vul deze af tot 1 liter, ff schudden en in de koelkast.

1 borrelglas in de ochtend na het eten en 1 borrelglas s'avonds na het eten.

sinds begin dit jaar de diagnose en lees al een tijdje mee.....
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp