Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Magnesium citraat

Alles omtrent voeding en supplementen
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

Heeft iemand ook ervaring met sole van keltisch zeezout of himalayazout? Denken jullie dat dit een magnesiumsupplement kan vervangen? Of iig de klachten kan verlichten waarvoor we magnesium nemen?
Ellen Hamming

Magnesium

Bericht door Ellen Hamming »

Magnesium

Er is een pagina: aHealthylife.
Staat ook iets over magnesiumolie. Dat de opname door de huid inderdaad beter is
RoOsJe *59

Bericht door RoOsJe *59 »

[QUOTE=vlinder009;1019398]Heeft iemand ook ervaring met sole van keltisch zeezout of himalayazout? Denken jullie dat dit een magnesiumsupplement kan vervangen? Of iig de klachten kan verlichten waarvoor we magnesium nemen?[/QUOTE]

Geen ervaring mee, maar ik heb wel Keltisch zeezout in huis met de bedoeling om daar sole van te "brouwen".

Alleen nog even uitzoeken hoe het werkt......
Weet iemand dat misschien?

"Ze" zeggen dat er heel veel mineralen enzo inzit:D
Maya78

Bericht door Maya78 »

In Keltisch zeezout zitten inderdaad veel mineralen, de hoeveelheid magnesium is echter niet te vergelijken met supplementen.

Zelf "brouw" ik het door 2 el op een liter water in een fles te mengen en die te bewaren in de koelkast.

Er zijn ook mensen die een oplossing maken in een (jam)potje en net zolang zout toevoegen tot het water verzadigd is.
Uit het potje haal je dan steeds een el water en dat vul je aan met gewoon water tot een vol glas.

Zelf vind ik bovenstaande verhouding in de fles het lekkerst :)
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

Goedemorgen, bedankt voor jullie reacties!

@Maya78, merk je ook dat je meer energie hebt door het drinken van sole? Of minder spasmen oid?

@Roosje, volgens mij kun je een sole maken door een 1/3 deel van een glazen potje te vullen met het Keltisch zeezout en daar 2/3 gefilterd of afgekoeld gekookt water bij te voegen en dan te schudden zodat het grootste deel van het zout oplost.

Als er wat op de bodem blijft liggen dan is het water verzadigd. Je kunt dan een theelepel sole in een glas water doen. Maar heb er nog geen ervaring mee.
Maya78

Bericht door Maya78 »

Ik gebruik het vooral voor mijn hartritmestoornissen, zodra mijn electrolytenbalans ook maar een beetje verstoord raakt, krijg ik daar last van.

Vooral bij warm weer heb ik er veel voordeel van/behoefte aan.
Kokoswater helpt mij ook goed om de electrolyten weer aan te vullen.
RoOsJe *59

Combinatie

Bericht door RoOsJe *59 »

Combinatie

Ik heb n.a.v. de enthousiaste berichten over de schlusser celzout nr.7 besteld.

Zou ik die ook kunnen combineren met een (evt. halve dosis) magnesium citraat?
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

De Schüsslerzouten werken volgens het homepathische principe. Dus je zou het kunnen combineren volgens mij, maar ik vraag me af of dat nu al zinvol is. Ik zou het eerst even "los" proberen en spelen met de dosering. Je mag 7x per dag 2 tabletjes nemen. Zelf neem ik er meestal 3x 2, en op mindere dagen kan ik dan nog ruim ophogen.
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

@Roosje, ik nam de Schussler nr 7 op een gegeven moment in combi

met een magnesiumsupplement omdat alleen de Schussler voor mij niet

voldoende werkte, maar dat verschilt per persoon, bij sommigen werken de zouten erg goed.

Momenteel heb ik al een tijdje geen magnesium, gaat ook best goed qua pijn e.d., maar ik overweeg Keltisch zeezout te nemen via een sole en om dit dagelijks te drinken. Weet dat de hoeveelheid magnesium niet erg hoog is, maar wellicht voel ik me fitter.

Heb bij de b&f shop een hele voordelige magnesiumcitraat gezien, maar deze is nu uitverkocht. Ga deze wel kopen als ze die weer hebben ...
RoOsJe *59

Bericht door RoOsJe *59 »

Hey vlinder009

Heb je de sole al geprobeerd? En zo ja........hoe gaat het daarmee?
Of ben je weer terug bij "gewoon" magnesium?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp