Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Welke mobiele airco?

Alles omtrent werk en uitkeringen
abceetje

Welke mobiele airco?

Bericht door abceetje »

Hallo allemaal,

Van degene die een mobiele airco in huis hebben (gehad) of er veel verstand van hebben zou ik graag wat praktijk info willen hebben.
Dit zijn mijn vragen:

- welk merk hebben jullie?

- hoeveel ruimte kan hij koelen?

- kan hij ook ontvochtigen?

- is het vocht op te vangen in de kast zelf of hebben jullie een afvoer naar buiten?

- is hij makkelijk te verplaatsen of is het erg zwaar?

- en mijn belangrijkste vraag, maakt hij veel lawaai? ben nl overgevoelig voor geluid.

Ik hoop dat er mensen zijn die mijn vragen of een paar van de vragen kunnen beantwoorden.

Kan gelukkig heel goed tegen de warmte maar als ik last heb van mijn spasmes krijg ik het wel heel warm met dit weer vandaar mijn vragen.

Alvast bedankt!

Groet,
Abceetje
gebke

Bericht door gebke »

natuurlijk maakt een airco lawaai maar allen als hij koelt als hij als ven staat valt het mee.

het water wordt vaak in een bakje opgevangen met een sensor die gaat knipperen als hij vol is en dan leeg je hem.

hij is wel zwaar maar staat op wieltjes.

ik zou hem niet meer willen missen hoor hij koelt pas bij 24 graden in huis maar het is heerlijk.

het merk weet ik niet want ik lig nu op bed maar ik heb hem al 3 jaar.

de airco s van nu zijn goedkoper dan de onze

de meeste koelen een oppervlakte van 50 a 60 kubike meter als ik dit goed zeg!!

sterkte met zoeken maar een ven met flessen bevroren water werkt het zelfde hoor!!!

en is veel goed koper!!!!
shandy49

Bericht door shandy49 »

Hai Abceetje.

ik heb een DeLonghi.
Kan ong 100 m3 koelen.
Het ontvochtigen kan opgevangen worden in een bak maar ik heb hem met een slang naar buiten.

Met 1 hand kan ik hem overal heen rijden.
Dat gaat heel licht.

Het geluid valt nog wel mee alleen als je hem op boost zet hoor je het goed.
Staat trouwens op 20 cm van mijn oor.

Gekocht bij die grote duitse supermarkt voor ong €250.- vorig jaar.
Stroomverbruik is ong 10 Kwh per dag.

Succes met het zoeken.

Piet
Giechel

Bericht door Giechel »

mijne vorig jaar bij de blokker gekocht voor ik meen 169 euro.
koelt, ontvocht en ventileert.
ben er heel tevreden over.
wateropvang zit binnenin, hij geeeft een seintje alstie vol is.
slang naar buiten voor afvoer warme lucht.
hij staat nu aan op 16 graden, over een half uur ga ik slapen, zet ik m uit en slaap de hele nacht heerlijk.
Giechel

Bericht door Giechel »

o en ik vind wel dat hij lawaai maakt als hij aan staat
maar ben erg gevoelig voor geluid, kan ook niet tegen het geluid van een ventilator.

nog een opmerking: vind hem niet heel makkelijk te legen
abceetje

Bericht door abceetje »

Bedankt allemaal voor het reageren!

Zal eens wat winkels binengaan en internet afspeuren voor een betaalbaar apparaat.

Groet,
Abceetje
shandy49

Bericht door shandy49 »

Abceetje

Deze is vrij rustig lees ik net.

[url]http://www.wehkamp.nl/huishoudapparatuu ... bygB&cm_lm[/url]

Piet
benka

Bericht door benka »

heeft iemand dit aangevraagd bij de gemmeente?
Yolke

Bericht door Yolke »

[QUOTE=benka;704939]heeft iemand dit aangevraagd bij de gemmeente?[/QUOTE]

Zie ander topic hierover [url=http://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=26539]airco[/url]
abceetje

Bericht door abceetje »

Hoi Piet,

Bedankt voor de moeite! Klik net je link aan en krijg de melding dat deze helaas niet meer leverbaar is.

Heb nu via Marktplaats een luchtontvochtiger gekocht.
Met behulp van een ventilator kan ik het, ondanks de hoge temperaturen, nog redelijk vol houden qua warmte maar ik heb erg veel last van warmte in combinatie met vocht.

Dus ga dit jaar eerst dit maar eens uitproberen. Kan ik altijd als het niet bevalt volgend jaar, op tijd voor alles is uitverkocht, een airco aanschaffen.

Groet,
Abceetje
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp