Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wat minder ten einde raad

Alles omtrent werk en uitkeringen
heleendr

Bericht door heleendr »

de belasting dienst is een vreemd iets

ik mag 6800 euro toesalg terug betalen....vreemd want dat is meer dan dat ik ooit ontvangen heb

ik heb toeslag aangevraagd toen mijn man overleed (juni 2013) en de peil datum van onze fiscus is januari 2012 is mij vermeld

toen hadden we geen recht op huur en zorg toeslag, Jan zijn inkomen was veel te hoog immers maar met zijn overlijden is dat komen te vervallen en heb ik er volgens de adviseur en de belasingtelefoon etc van af die datum gewoon recht op! stelletje achterlijke idioten..

gelukkig red ik het nog niet mijn huur en zorgkosten etc te betalen maar een echte vetpot is het niet.

zeker niet als de drempel voor recht op toeslag steeds hoger wordt en de huur toeslag op den duur afgeschaft dreigt te worden ( plannen die ik vernomen heb)

verhuizen wil ik niet! het huis is voor een deel aangepast en voor het andere deel als dat nodig blijkt te zijn makkelijk aan te passen (de zgn levensloop bestendige woning, was toen al van ons beide een bewuste keuze)

heb bezwaar aangetekend en de belastingdienst heeft uitstel nodig want de situatie vinden ze te complex..weten ze zelf niet waar ze mee bezig zijn???

het enige wat op het moment goed loopt is de hhhulp en de indicatie maar ik vrees voor het nieuwe jaar.

hopelijk verloopt het verder voorspoedig... al die rompslomp kost net de energie die je nodig hebt om verder te kunnen....hoop dat ze een beetje postive wilden meedenken met jou situatie!

sterkte!!!
steentje

Bericht door steentje »

Tja, leuker kunnen ze het niet maken......maar makkelijker blijkbaar ook niet.
dribbel77

Nieuwe update

Bericht door dribbel77 »

Nieuwe update

Hier weer een update over het gebeuren rondom mijn woning.
Eindelijk heeft de Belastingdienst wat goed nieuws laten weten. De Bijzondere huurtoeslag is toegewezen en krijg dit met terugwerkende kracht terug. Het is een leuk bedrag, maar lang ga ik er niet van genieten, het wordt meteen doorgestort naar de woningbouw.

Blijft er nog wel een schuld over, maar daar ga ik dan wel een regeling voor treffen. Ze mogen al blij zijn dat ik wat kan betalen. En ik kan weer wat ademhalen.

Helaas is het in de tussentijd ook de slechte kant opgegaan door dit hele gebeuren en heb ik eind oktober 8 dagen in het ziekenhuis vertoeft. Kon van de stress geen stap meer verzetten en was ook erg moe en weinig kracht in de armen. Zo zie je maar wat stress met je kan doen. Gelukkig gaat het nu beter en met het nieuws dat ik kreeg is er echt een last van me afgevallen.

Nu nog in gevecht met de woningbouw dat de huur toch echt omlaag moet, want zo krijg ik ook problemen met betalingen van andere rekeningen. Maar ook dat gaat goed komen, gelukkig heb ik de gemeente nog steeds achter me.

De zon is weer een beetje meer gaan schijnen in huize dribbel;)
Tevy

Bericht door Tevy »

Dat mag ook wel, dribbel77, dat de zon weer gaat schijnen voor je!

De Belastingdienst en Woningbouw hebben er waarschijnlijk geen boodschap aan dat ze je het ziekenhuis ingewerkt hebben...?

Inderdaad heel erg nodig om in gesprek te gaan met de woningbouw over je huur. Succes, heel goed en dapper bezig!:goed:
Gelukkig heb je de gemeente nog steeds achter je staan.
Sara

Bericht door Sara »

Allemachtig dribbel, je moet er wel voor knokken. Ik lees mee, met heel veel bewondering voor je veerkracht!

Gelukkig bereik je steeds weer iets nieuws. Top! Hou je taai hoor 👍

geschreven met tapatalk
san70

Bericht door san70 »

Eens met Sara, heel veel bewondering voor je veerkracht!
Fijn dat de Belastingdienst nu meewerkt, nu de woningbouw nog.
Sterkte en ik ga duimen voor je!

:thumbup:

San
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Top! als je hulp nodig hebt met de papierhandel of zo, dan weet je me te vinden. Help je graag, mocht dat nodig zijn.
dribbel77

Maar weer eens een update er tegenaan gooien

Bericht door dribbel77 »

Maar weer eens een update er tegenaan gooien

Zo rooskleurig dat het was in november, zo donker is het nu.
Dat ik iedere maand een leuk bedrag krijg van de belastingdiens is mooi meegenomen, maar helaas zijn daardoor mijn vaste lasten nog steeds niet te betalen. :huilen:

En helaas kon de gemeente de woningbouw ook niet overtuigen om de huur naar beneden te doen, wat ik eigenlijk ook wel verwacht had. Die lui zijn echt horken als het daar om gaat. :boos:

Maar gelukkig zou de gemeente niet de gemeente zijn als er toch een lichtpuntje zou zijn. Wat blijkt, er staat een aangepaste woning leeg, die €200,- minder kost dan ik nu betaal, maar in ieder geval ga ik er dan wel op vooruit. Ik heb gezegd dat het wel beter is als ik die woning zou nemen, ik wil alleen wel kijken naar het huis. Maar dat is logisch. Het schijnt wel een kleiner huis te zijn, maar dat is niet erg, mijn huis is toch veel te groot voor mij en sam alleen.

Enige waar ik gigantisch tegenop zie is de verhuizing en het opgeven van mijn riante tuin op het zuiden, krijg er een tuintje op het noorden voor terug.

Maar de gemeente heeft in ieder geval een oplossing bedacht die goed kan uitpakken. Dus ergens wel blij en opgelucht. Nog maar ff hard nadenken.

Leuk voordeel is wel dat ik een mooie verhuisvergoeding mee krijg en dus wat apparaten kan vervangen daarmee hihihi...:o
Ik hou jullie weer op de hoogte...;)
Sharon

Bericht door Sharon »

Wat goed dat de gemeente zo met je meedenkt.
Ik kan mij goed voorstellen dat jij het huisje eerst wilt zien en dat jij de tuin op het zuiden zal gaan missen.

Hopelijk krijg is het wel een leuk huisje met leuke buren en krijg je hierdoor meer financiële ruimte.

Ondanks dat ik lees dat je het moeilijk hebt. Lees ik tussen de regels door ook dat jij je vast probeert te houden aan de positieve dingen. Respect!

Succes met het nemen van een beslissing. Ik wens je alles goeds toe!
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Elk nadeel heeft zijn voordeel, zei ene meneer Cruyff ooit.

Ik denk dat dit in dit geval ook geldt. Een verhuizing is stressvol en niet leuk, maar je gaat er inderdaad financieel op vooruit. En een tuin op het noorden is ook niet erg hoor. Bedenk dat je geen last hebt van al die hete zonnedagen in de zomer. Lekker koel in je tuin.

En er is vast wel iets in de buurt, waardoor je wel van de zonnige dagen kunt genieten. In ieder geval sterkte en dapper dat je je zo staande houdt. Is vast niet makkelijk.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp