Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Invloed van het weer?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Bixi

Invloed van het weer?

Bericht door Bixi »

Hoi,

Bij koude, of winderige of regenachtige dag zijn mijn symptomen altijd erger dan bij een mooie, zonnige dag.

Het luchtdruk maak ook verschil bij mij - bij lagere luchtdruk (regen) krijg ik meer pijn en stijfheid...

Maar ik kan niet onderscheiden welke is ergste van die drie.

Waarom ik dat vraag - ik wil graag gaan verhuizen naar een deel van Nederland waar het winderig is maar ik maak mij zorgen dat im alleen daardoor achteruit zou gaan. En dan is er geen mogelijkheid voor de stap terug niet meer....

Maar het gaat vaak samen wind en regen en het voelt kouder...

Door de kou gaan de aders ook nauwer worden en CCSVI wordt slechter 9grapje0...

Hoe ervaren jullie dat?

Groetjes,

Bix
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Het verschilt nogal per persoon, al zal het merendeel hier juist meer last hebben van warmte. Ik kon met de hitte afgelopen zomer vrijwel niks, en nu kan ik bijvoorbeeld buiten in de kou heel wat langer staan dan normaal. Geen idee of luchtdruk iets doet.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Als je nu al merkt dat je meer klachten hebt bij wind, dan heb je zelf al antwoord gegeven op je vraag.

Ik denk niet dat je dan sneller achteruit zal gaan, maar wel dat je meer last hebt van klachten.

Verstuurd vanaf mijn SM-T535 met Tapatalk
mrtelex

Bericht door mrtelex »

Ik ervaar het voornamelijk tijdens het wisselen van het weer, nat droog, warm, koud heel veel last. Net of het lijf weer moet aanpassen.
Als ik bij mijn ouders in Frankrijk ben dan heb ik veel minder last. Dus ik denk dat stabiel weer beter is dan wisselend hollands weer

Verstuurd vanaf mijn C6903 met Tapatalk
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Het hele jaar mag het vriezen van mij, kou is heerlijk!

Luchtdruk doe ik niet aan, als het maar koud is, ik hoop op een nieuwe ijstijd.:haha::haha::haha:
annette54

Bericht door annette54 »

van mij mag de zon het hele jaar schijnen.
als het maar warm is, ik hoop op een aanhoudende hittegolf:haha::haha::haha:
Bixi

Bericht door Bixi »

we hebben allemaal last van extreme warmte, het wisseling van he, t weer ook daarom heb ik het ook niet genoemd...

Ik vraag mij af over de invloed van de vocht en kou...

Ik hou ook van de zon, als het maar niet te warm wordt...
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Kan goed tegen warm weer,. Regen en kou wordt ik weer behoorlijk stijf van en meer spierspanning
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

hier is het vooral de hoge luchtvochtigheid waar ik niet tegen kan. En dat is 9 van de 10x in de zomer helemaal een ramp. Ik hou van zon, maar kan niet tegen het vocht enzo wat daar vaak bij komt.

momenteel is het voor mij goed te doen (zon en rond het vriespunt zeg maar), wat niet wil zeggen dat ik niet kan genieten van zon en 20 graden...zolang de luchtvochtigheid maar laag blijft...
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Bij koud vochtig weer, waterkoud, heb ik veel meer pijn... :(
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp