Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Huishoudelijke Hulp

Alles omtrent werk en uitkeringen
Billy

Huishoudelijke Hulp

Bericht door Billy »

Tijdje terug al eens in een topic aangegeven dat ik huishoudelijke hulp zo lang mogelijk wil uitstellen, zag het gewoon echt niet zitten.

Het idee dat iemand anders mijn huis poetst, en dan ook niet op mijn manier natuurlijk :ogen:, beangstigd me enorm.

Maar het idee dat ik me er niet meer druk om hoef te maken, begint me ook heel erg prettig te lijken. En dat zegt een hoop.

De momenten dat het moeizaam gaat tegenover de momenten dat ik bij ben, worden steeds groter. En grondig gebeurt er eigenlijk nooit meer iets :hmmm:.

Vanochtend tijdens het douchen besloten om het toch maar eens aan te gaan vragen :bang:. Gehaast naar het gemeentehuis, voor ik me bedenk, maar het WMO-loket was al gesloten...

Moet dus morgen mezelf hier weer van zien te overtuigen.
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

Hoezo 'weer';) Dat had je vandaag toch al gedaan?:D

Volgens mij kan je het anders ook online doen. Maar dan kan het wmoloket er volgens mij niks meer mee omdat je het dan al zelf hebt gedaan.

Stoer dat je het nu wel aandurft!
sjaakje

Bericht door sjaakje »

hallo lief Billy meisje

kan je niet gewoon lekker bellen? dan durf je misschien eerder??

heb ik toendertijd ook gedaan en dat is prima gegaan
Billy

Bericht door Billy »

Dank jullie, heb het even nagekeken op de site. Moet langs het WMO-loket. Meestal krijg ik daar papieren mee om in te vullen en op te sturen.

Heb net alleen de strijk gedaan en ben al op :moe:.

Moet eigenlijk ook nog stofzuigen, afstoffen....

Nu eerst maar eens koken en eten :p.
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi Billy,

Een hulp zal het nooit zo doen zoals je het zelf zou doen. Dat is nou eenmaal een feit.

Maar... Ze kunnen je wel een hoop ontlasten door de dingen te doen die jou enorm veel energie kosten. :ja:

Moest net ineensdenken aan een gesprek dat ik toen ik net in het wereldje van hulp aanvragen zat.
Ik had altijd wel een (zwarte) poets gehad, maar nu ging ik het officieel aan vragen, tenslotte zijn die regelingen daar voor. ;)
(Dat dacht ik toen, na een paar keer proberen en niet funtionerende poetsen en mislopende afspraken met thuiszorg etc, ben ik snél weer terug gegaan op zwarte poetsen. Bevalt me beter. :D)

Zo'n indicatie-troel kwam op gesprek en was overduidelijk bang voor mijn katten en hond (rottweiler).
Toen ik aangaf dat ik toch wel hulp nodig had, ook omdat ik huisdieren had die toch een hoop werk veroorzaakten, zei ze: "Je zou je dieren ook weg kunnen doen, natuurlijk."

Ik heb haar alleen maar koud aangekeken en gevraagd of ze dat ook aan mensen voorstelde die kinderen hadden... :duivel:

Ach, ik heb destijds wel hulp gekregen, heb er alleen niet zo lang gebruik van gemaakt.

Groetjes,
Spunky

Bericht door Spunky »

wat een goed van je :girlpower:
Billy

Bericht door Billy »

Een zwarte hulp zou ik sowieso niet kunnen betalen. Hoop dat mijn eigen bijdrage ook niet te hoog is :weetniet:.

Betaal nu voor mijn fiets €11 nog wat.

Doe vandaag zeker niets meer, heb mijn arm net giga verbrand :boos:.
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Billy, je zou even in de beschikking voor de fiets moeten kijken, want als jij voor de fiets al je maximale periodieke eigen bijdrage betaald, en dat vermoed ik wel, dan komt daar voor de hh-hulp niks meer bij.

Je kunt over het totaal aan zaken waar een EB voor staat, maar 1 keer je maximale EB betalen. Het is niet zo dat je voor elk onderdeel opnieuw het max bedrag betaald.

Op het moment dat je EB voor de fiets stopt met eem x-antal jaar, of als 'ie weggaat, dan kijken ze opnieuw naar wat je nog meer hebt.

Maar ik vermoed dat onze inkomens niet zo heel ver uit elkaar liggen en dat betaal je met 11 euro en een beetje al de max.

Je kunt het op [url]www.hetcak.nl[/url] nog wel narekenen.
Billy

Bericht door Billy »

Dank je Annick.
Bolke

Bericht door Bolke »

Ik sluit me bij Annick aan, heb dezelfde max. EB.
Kan nooit meer krijgen, hoeveel hulp en/of hulpmiddelen je ook nodig hebt.

En als je wil dan stuur ik je morgen per sms een wake-up/kick-under-the-butt smsje, zodat je morgen niet te laat bent! :)

Kom op meissie, zo te lezen ben je er acht aan toe.
Je moet al steeds meer inleveren.

Tip van mij: bespreek met je hulp of leidinggevende je moeite met het niet meer zelf kunnen doen. Dat scheelt al een boel.

Dikke knuffel, alles komt goed!

You go girl.
Lfs Lies :knuffel:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp