Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Magnesium citraat

Alles omtrent voeding en supplementen
RoOsJe *59

Bericht door RoOsJe *59 »

Ik merk dat (als ik 2x200 Mg magnesiumcitraat inneem) ik dan heel erg transpireer.
Deze transpiratie heeft ook een vieze geur:eek:.
Zou dat een teken van "overdosering" kunnen zijn?
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Lijkt me niet, normaliter is 400mg magnesium veilig...
Misschien heb je toevallig iets gegeten met een sterke geur?
RoOsJe *59

Bericht door RoOsJe *59 »

Neuh.
Eigenlijk eet ik iedere dag iets anders :D
maar "ruik" ik iedere dag.
Ik kwam hierop omdat ik ook i.v.m. magnesiumgebruik iets
las dat andere "slikkers" het warmer hadden.
Dit ging dat over warme(re) voeten en niet over klotsende oksels.:haha:
Antoinette

Een tip!

Bericht door Antoinette »

Een tip!

Persoonlijk vind ik de magnesiumtabletten van NOW ook erg groot, té groot om ze in een keer door te slikken.

Ik ben begonnen met de tablet op te lossen in water maar er blijft telkens iets achter in het glas waardoor ik bijna 4 glazen water had gedronken voor alle magnesium in mijn maag was beland.:D

Doorbreken lukt niet met mijn gevoelloze vingertoppen en dus knipt mijn man ze nu voor me met een klein tangetje doormidden.

Daarna maak ik ze even vochtig onder de kraan en slik ik de stukjes door. Dit is goed te doen.

Voor zover ik heb kunnen nagaan zijn de tabletten van NOW de enige magnesium citraat tabletten zonder (ongevraagde) toevoegingen.
RoOsJe *59

K.k.k.k.koud

Bericht door RoOsJe *59 »

K.k.k.k.koud

Bah, ik heb het zo koud, en na (niet alles maar wel) veel doorgelezen te hebben hoop ik echt met het slikken van magnesiumcitraat mijn thermostaat weer wat hoger te kunnen "zetten".
Jildau

Bericht door Jildau »

Roosje

Mocht je teveel magnesium per dag geslikt hebben,
dan merk je dat aan de ontlasting (= overloopdiarree).
Magnesiumoxide wordt daarvoor gebruikt.:cool:

Wees extra alert op welke magnesium je koopt!
Zelf vindt ik het prettig via internet te zoeken naar alle soorten van magnesium en de werking ervan!

De Malaat is in prijs gestegen, nu het wordt aanbevolen bij reuma, fibromyalgie en spierziekte !
De citrate is ook een goede vervanger, met bredere werking.
Er zijn een aantal merken die een duidelijke omschrijving geven.

Bij Body&Fit is dit geval, al ben je best lang bezig met het door spitten van de informatie .

Zelf gebruik ik naast 2x 800 IE Divisun ( huisarts )
een capsule D3 2000IE .

Voor ik ben begonnen met de overstap van ondersteuning bij mijn dagelijkse voeding, heb ik in overleg en ondersteuning van de huisarts een bloedonderzoek gehad, zodat de bloedwaarden inzichtelijk werd !

De capsule Vit3 D neem ik voor de nacht met een capsule Magnesium.

Overdag komt daar een zeer uitgebreide samenstelling van vitaminen, mineralen e.d bij in de vorm van een capsule.
Google op Garden of Live. De One day .

De magnesium van dit merk bevalt me minder!
Mogelijk dat anderen dat juist wel positief ervaren!

De bloedwaarden zijn positief gestegen!
Joyciejj

Magnesium

Bericht door Joyciejj »

Magnesium

Hallo

Waarvoor gebruiken jullie magnesium en welke gebruik je dan?
Nessa

Bericht door Nessa »

Ik gebruik [URL="http://www.bodyenfitshop.nl/vitamines/c ... m-citraat/"]deze [/URL] magnesium(citraat) om de hersteltijd na inspanning te verkorten en om spierpijn te verminderen.
Suzan

Bericht door Suzan »

Ik gebruik al jaren de magnesium van de Aldi (Vitalis). Kost geen drol, en zorgt dat ik 's nachts niet wakker word van de kramp in m'n kuiten of voeten. :goed:

Slik twee à drie pillen per dag, beetje afhankelijk van de mate van activiteit van de dag. ;)
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

als je gaat beginnen met magnesium, zijn er dan dingen om op te letten? Moet je er bv ook je waardes voor laten prikken?

ik wil het gaan proberen in de hoop dat mijn been wat meer ontspant en minder als een houten poot aanvoelt nu en dan :haha:

en hopelijk helpt het ook met slapen, wat ik wel merk als ik magnesiumthee drink. Maar die drink ik niet dagelijks.

en hoe bepaal je de hoeveelheid die je gaat slikken? Kan ik gewoon een potje van Kruidvat kopen en me aan die hoeveelheid houden?

even wat beginnersvraagjes om te beslissen of ik het ga proberen of niet...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp