Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Magnesium citraat

Alles omtrent voeding en supplementen
Klick

Bericht door Klick »

Ik Ben al begonnen maar heb dezelfde vragen...
Ik neem het om vitamine D beter op te nemen.
Ben gestart met 50% van wat op de pot staat.
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

oh kijk, Kruidvat denkt mee; 1 potje met 90 tabletten nu voor 1 euro. Dat is nog eens een leuk prijsje om uit te gaan proberen :)

samenstelling: magnesiumoxide 375mg, 1 a 2 tabletten per dag tijdens de maaltijd innemen met water

geen flauw idee of dat een beetje schappelijke dosering is? Ik denk als ik hier zo lees dat het wel normaal is?

(en dat 'tijdens de maaltijd' is verstandiger om 'voor het slapen gaan' te doen, begrijp ik dat goed?)
Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=AngelNoa;1056836]oh kijk, Kruidvat denkt mee; 1 potje met 90 tabletten nu voor 1 euro. Dat is nog eens een leuk prijsje om uit te gaan proberen :)

samenstelling: magnesiumoxide 375mg, 1 a 2 tabletten per dag tijdens de maaltijd innemen met water[/QUOTE]

Het is niet voor niets een leuk prijsje... magnesiumoxide is namelijk een laxeermiddel en dat betekent dat er niet of nauwelijks magnesium inzit dat kan worden opgenomen door je lichaam.

Magnesiumcitraat is een betere keuze.
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

Ik gebruik al jaren deze: [url]https://www.derooderoos.nl/CatalogProdu ... oduct=2112[/url]

Geen goedkope...

Is deze dan ook niet goed? Ik heb nooit meer last van kramp. Maar als citraat beter is, moet ik maar overstappen.

Groetjes,
Vlinder
Artemis-

Bericht door Artemis- »

[QUOTE=Joyciejj;1049423]Hallo

Waarvoor gebruiken jullie magnesium en welke gebruik je dan?[/QUOTE]

Ik gebruik de magnesium citraat van het merk NOW, citraat is één van de best opneembare vormen en doeltreffend tegen (nachtelijke) spierkramp.
Momenteel erg voordelig in grote pot (250 st. voor 22,90.-) bij bodystore.nl ;)
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

dus magnesiumoxide is geen magnesium?? Ik dacht juist dat dit goed was, omdat er geen andere supplementen bij in zitten.
Raar dat het wel als zodanig verkocht wordt dan :-(

ik ga het toch maar proberen, heb het nu toch al in huis.
En aangezien mijn darmen ook niet helemaal fijn werken...:ogen:
Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=AngelNoa;1056868]dus magnesiumoxide is geen magnesium?? [/QUOTE]

Het is wel magnesium, maar in een vorm die niet opneembaar is door het lichaam. Ik hoop dat het wel gunstig uitwerkt op je darmen :D
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Nessa;1056871]Het is wel magnesium, maar in een vorm die niet opneembaar is door het lichaam. Ik hoop dat het wel gunstig uitwerkt op je darmen :D[/QUOTE]

Misschien dat de één er ook gevoeliger voor is dan de ander?
Ik slik al jaren de pillen van de Aldi (magnesiumoxide), maar heb nooit een laxerend effect gehad.

En wat niet opnemen betreft... Tja.
Het is dan wel toevallig dat als ik een paar dagen die pillen niet neem, ik zomaar ineens weer 's nachts wakker word van de kramp in m'n benen, terwijl als ik ze wel inneem ik daar geen last van heb en doorslaap als een roosje.

Dus zolang die goedkope pillen hun werk prima doen, zie ik het nut er niet van in om dure pillen te kopen die precies hetzelfde effect hebben.
Maar dat is mijn mening dan weer. ;)
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

ik kan me ook niet indenken dat het helemaal niks doet...en je moet ergens beginnen nietwaar ;) Ik dacht ook dat magnesium-thee niks zou doen, maar dat merk ik echt als ik die drink.

en de prijs...ik heb ook de D-pillen van Kruidvat en daar doe ik het prima op. Dus hopelijk geldt dat ook voor de Magnesium...ik ga het maar gewoon proberen. Werkt het niet, kan ik over 2 maanden weer verder kijken :D
RoOsJe *59

Bericht door RoOsJe *59 »

@angelnoa.

Magnesium thee??? :???:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp