Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Smaak verlies geen zoet proeven

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ik ken dit wel een beetje maar dan met zuur, ik was altijd een zoetekauw maar tegenwoordig eet ik wel eens iets zuurs (waarvan mijn vrouw zuur gaat kijken) en ik vind het wel meevallen dan.

Zoet blijft mijn voorkeur hebben maar zuur is niet vies meer nu.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

[QUOTE=Köln1985;1062572]Dus dan blijft de grote vraag waarom bij velen zoet eigenlijk als 1ste afvalt in het proeven.
[/QUOTE]

Vanuit de TCM (Chinese geneeskunde) heeft ziekte te maken met een verstoring in de meridianen. MS begint met een verstoring in de miltmeridiaan, waardoor je systeem ontregeld raakt. En de smaak zoet is gekoppeld aan de miltmeridiaan. Dus daar zie ik zeker wel een verband in.
Haantje79

Bericht door Haantje79 »

Hallo belladonna,

ik ga inderdaad de mspleeg even mailen. Vorige keren had ik kleine klachten ook niet gemeld en toen kreeg een btje " op mijn kop" . Dus nu meld ik het maar voor in mijn dossier.is toch in mijn eigen belang ook.

Groetjes Bessie
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Ik heb het ruim een jaar geleden een maand of twee gehad, eigenlijk meer last van niet goed kunnen ruiken en daardoor minder goed kunnen proeven. Gelukkig is het nu weer goed
Köln1985

Bericht door Köln1985 »

[QUOTE=leeuwtje-nl;1062609]Vanuit de TCM (Chinese geneeskunde) heeft ziekte te maken met een verstoring in de meridianen. MS begint met een verstoring in de miltmeridiaan, waardoor je systeem ontregeld raakt. En de smaak zoet is gekoppeld aan de miltmeridiaan. Dus daar zie ik zeker wel een verband in.[/QUOTE]


Ik ga het meteen even allemaal lezen zeer interessant!! Dank hiervoor.
Köln1985

Bericht door Köln1985 »

[QUOTE=Dannifan;1062607]Ik ken dit wel een beetje maar dan met zuur, ik was altijd een zoetekauw maar tegenwoordig eet ik wel eens iets zuurs (waarvan mijn vrouw zuur gaat kijken) en ik vind het wel meevallen dan.

[/QUOTE]

Moet even lachen hier :haha:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp