Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

zwaar dronken moment

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
toinetje

zwaar dronken moment

Bericht door toinetje »

Hallo,

Lang weggeweest maar weer terug.
Ik heb gisteren iets ervaren, waar ik wel over gelezen heb maar het nooit had meegemaakt.

Ik stond op om naar bed te gaan, en hoewel ik nooit dronken ben geweest ervaarde ik de dronkenmansbenen. Ik stond op, voelde me verder goed maar toen ik begon te lopen zwalkte enorm van links naar rechts. Omdat het voor het eerst en volledig onverwachts kwam. Was ik behoorlijk geschrokken. Vanmorgen nergens meer last van. Ik vond het ontzettend eng.

Is het logisch dat ik dit alleen gisteravond had?

Groetjes, Antoinet
Knillis

Bericht door Knillis »

Een dronkenmans-loopje ervaren terwijl je niet gedronken hebt is niet zoals het hoort. Veel mensen met MS hebben er in meer of mindere mate last van.

Waardoor het bij jou even een moment was dat je dat ervaarde is natuurlijk even schrikken. Waarom het de volgende ochtend weer helemaal verdwenen is durf ik niet te zeggen.

Het is misschien handig even ergens te noteren wanneer je dit had en hoe je je verder voelde op dat moment (soms een erg drukke of (in)spannende dag achter de rug?)

Mocht het vaker gebeuren dan kun je eens navraag doen bij de neuroloog of ms verpleegkundige.

Sterkte en maar hopen dat het een eenmalige gebeurtenis was.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=toinetje;1063133]Is het logisch dat ik dit alleen gisteravond had?[/QUOTE]
Hey Antoinet,

Heb je overdag misschien meer gestaan of gelopen dan anders, of andere dingen gedaan waardoor je (fysiek of geestelijk) vermoeid was?
toinetje

Bericht door toinetje »

[QUOTE=Jrs77;1063140]Hey Antoinet,

Heb je overdag misschien meer gestaan of gelopen dan anders, of andere dingen gedaan waardoor je (fysiek of geestelijk) vermoeid was?[/QUOTE]

Hi,

Ik had wat stress (n.a.v. Echtscheiding) maar dat was smiddags.
Het zou daarmee misschien samen kunnen hangen inderdaad.

Dank jullie voor het meedenken.

Evenwichtsproblemen, die ken ik wel maar dit zwalken... Ik had er alleen over gelezen. Bah.
toinetje

Bericht door toinetje »

[QUOTE=Knillis;1063139].

Het is misschien handig even ergens te noteren wanneer je dit had en hoe je je verder voelde op dat moment (soms een erg drukke of (in)spannende dag achter de rug?)

Mocht het vaker gebeuren dan kun je eens navraag doen bij de neuroloog of ms verpleegkundige.

Sterkte en maar hopen dat het een eenmalige gebeurtenis was.[/QUOTE]

Dat is een goeie tip, ga ik doen. Dank je wel!
Mariette68

Bericht door Mariette68 »

Ik ken dat loopje ook....als ik een stukje gelopen heb moet ik me overal aan vasthouden om niet om te gaan en lijken mijn benen alle kanten op te gaan. Daarbij alsof ik door mijn knieën zak en het gevoel alsof mijn spieren heel strak gespannen zijn waardoor je gaat trillen....

voor mij een teken van te ver en te lang gelopen...en dat is dan niet eens zo ver.

Ik lees even mee;-)
toinetje

Bericht door toinetje »

[QUOTE=Mariette68;1063145]Ik ken dat loopje ook....als ik een stukje gelopen heb moet ik me overal aan vasthouden om niet om te gaan en lijken mijn benen alle kanten op te gaan. Daarbij alsof ik door mijn knieën zak en het gevoel alsof mijn spieren heel strak gespannen zijn waardoor je gaat trillen....

voor mij een teken van te ver en te lang gelopen...en dat is dan niet eens zo ver.

Ik lees even mee;-)[/QUOTE]

Die ken ik ook maar dit ws anders. Gewoon coördinatie kwijt zonder andere symptomen of aanleiding die het verklaren Kon (bijv trillen enz)
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=toinetje;1063141]
Ik had wat stress [/QUOTE]
Dat zou zomaar eens de trigger kunnen zijn geweest; ik kan me voorstellen dat zo'n situatie heel wat energie kost. Ik ken de problemen en 'het loopje' nog van voor mijn diagnose, vaak na een dag lang staan en lopen, gecombineerd met alcohol.
Inderdaad verstandig om bij te houden hoe/wanneer het opkomt, en ook om het te melden bij de neuroloog of MS-verpleegkundige.
toinetje

Bericht door toinetje »

[QUOTE=Jrs77;1063158]Inderdaad verstandig om bij te houden hoe/wanneer het opkomt, en ook om het te melden bij de neuroloog of MS-verpleegkundige.[/QUOTE]

Ik mail de poli zo even. Dan staat het maar genoteerd. Het gekke is eigenlijk vooral dat het een momentopname was. Meeste klachten zijn er altijd, of een tijdje....
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=toinetje;1063176]Het gekke is eigenlijk vooral dat het een momentopname was.[/QUOTE]
Ik heb het een keer of 4 gehad; mijn benen zwalkten, en konden me nauwelijks dragen. De dag erna ging het nog een beetje lastig, maar daarna was het weer over en bleef het een paar maanden weg. Toen had ik nog geen diagnose, en dus ook geen idee dat het MS zou kunnen zijn.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp