Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Koude handen en voeten

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Daan.

Bericht door Daan. »

[QUOTE=SanSan;1070897]Twee paar sokken aan.



Groetjes terug!



Verzonden vanaf mijn wc met spoelbak.[/QUOTE]
:haha:Wat een niveau weer, heerlijk :wauw:
pike

Bericht door pike »

in bed sokken

Als je koude voeten hebt in de sokken (soms door zweet ) dan trek ik andere sokken aan Anders worden ze echt niet warm.

Maar ik heb ook in de zomer bij 20 graden een wintertrui aan gehad en had het dan nog koud. Dan dronk ik iets warms.

Ja uiteindelijk de trui ook maar uitgedaan ik werd er niet warm van . Andere vonden het raar dat ik de trui droeg en had het toch koud.

Tegenwoordig draag ik wel bij temperaturen onder de 10 graden een lange onderbroek/legging van merinowol

gelukkig is het probleem op het moment niet zo groot
Anna73

Bericht door Anna73 »

Hai!Ja het gekke is dat ik het eigenlijk altijd warm heb.Loop nog in een shirtje als de meesten al hun truien uit de kast trekken.
Alleen mijn warmte komt dus 's avonds niet meer bij mijn voeten.
Meestal word ik dan 's nachts wakker met die sokken(gebruik ik alleen in bed) aan en dan zijn mijn voeten weer bloedje heet zodat het een heerlijk gevoel is als de sokken weer uitgaanAls ik het allemaal zo opschrijf dan denk ik ]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

En als je je sokken van te voren al een tijdje op de verwarming legt,zodat je ze al lekker warm kunt aantrekken? (en dan meteen in de schoen of onder de deken).

Zelf heb ik een 250W infraroodlamp,waar ik minimaal 1x per dag even voor ga. Ik schijn deze meestal op mijn gezicht en keel/hals (richt 'm op de schildklier). Regelmatig merk ik dan dat uiteindelijk de toppen van mijn vingers en tenen langzaam ook warm beginnen te voelen.
Je kunt de lamp natuurlijk ook direct op je voeten richten.
Infrarood licht stimuleert o.a. de doorbloeding (dus beetje hetzelfde als je B3 pillen)
Anna73

Bericht door Anna73 »

Ja maar als msser mag je niet in infrarood ivm oplaaiende ontstekingen??Zei de neuroloog.....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=Anna73;1071077]Ja maar als msser mag je niet in infrarood ivm oplaaiende ontstekingen??Zei de neuroloog.....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk[/QUOTE]

Echt waar?.....daar heb ik nooit iets van te horen gekregen en ik ondervind er ook geen last van.

Ik vraag me af wat de redenering ervan is/hoe dat ontstekingen in de hand zou werken?... want van infrarood is juist aangetoond dat het diep tot in de cellen kan doordringen en o.a. celvernieuwing activeert.
Billy

Bericht door Billy »

Ik heb voetverwarming in bed :D

Heb een matras van 140, een electrisch van 130 en dat over de breedte gelegd. Als ik dan ooit ijsklompen heb is het erg fijn.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

[QUOTE=Mulder's Girl;1071216]
Ik vraag me af wat de redenering ervan is/hoe dat ontstekingen in de hand zou werken?... [/QUOTE]

Misschien wordt er wel bedoeld dat veel mensen met MS meer last krijgen van hun klachten bij warmte. :???::???::???:
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Ik draag van die lekkere fluffy sokken in bed. Ook over mijn gewone sokken draag ik overdag een extra paar.

Ik heb sinds een tijdje een nieuw matras (traagschuim) en heb het veel minder koud of ben eerder in de nacht lekker warm en doe soms zelfs mijn sokken uit.
Team Life Hack

Beet cold feet

Bericht door Team Life Hack »

Beet cold feet

Zie [URL="https://vimeo.com/192602354/"]Beet Cold Feet[/URL] (video), onze inzending voor 'The World vs MS'.
Hierin dragen we een oplossing aan voor koude voeten (en handen) bij mensen met MS.
De video mocht maximaal 3 minuten zijn, dus het idee is hierin slechts kort samengevat.

Groetjes,

Team Life Hack
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp