Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

"ehealth", ervaringen of ideeën?

Alles omtrent werk en uitkeringen
tracy

Bericht door tracy »

Ik weet niet of dit hier thuishoort.
Maar mijn herhaalmedicijnen kan ik eenvoudig bij apotheek bestellen via internet.
Hoef alleen de cijfercode (die op het doosje staan) + mijn geboortejaar in te vullen. Dit is wel gemakkelijk maar ik heb geen idee of het goed is beveiligd. Ook bij het ophalen van de medicijnen wordt nooit gevraagd naar een legitimatie o,i,d.
Sara

Bericht door Sara »

tracy,

dat is zéker een voorbeeld van ehealth, en wat je oppert over de apotheek, da's een goeie! Ook offline, gewoon in de apotheek kunnen medicijnen (per ongeluk of expres) door de verkeerde klant meegenomen worden.
Sara

Bericht door Sara »

Hanna (en anderen natuurlijk!)

Denk je dat er op de een of andere manier een rol is voor patientenorganisaties in het gebruik van ehealth? En op wat voor manier?
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Ik heb niet zo veel ervaring met patiëntenorganisaties. Ik weet niet zo goed wat ze doen en zo. Hier kan ik dus geen antwoord op geven.
Ik kan me zo voorstellen dat ze iets kunnen betekenen in de informatieverstrekking. Je moet weten wat de mogelijkheden zijn om er gebruik van te kunnen maken.
Verder zou ik het zo niet weten.
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

oh ok, nu begrijp ik het iets beter denk ik

een afspraak bij mijn HA kan ik online inplannen, de ms-verpl. kan ik mailen (heeft niet veel nut helaas), maar verder gaat het dus meer om dat soort dingen dan "online hulp"?

dat dacht ik nl dat het was ;)
Sara

Bericht door Sara »

Ha AngelNoa, ik weet niet zo goed wat je bedoelt met 'online hulp'?

Er bestaan inderdaad ook online behandelingen, voor depressie meen ik of andere psychische problemen. Ook al ehealth :).

Is er trouwens nog iemand die beeldbelt? Ik geloof dat Nieuw Unicum dat ooit aanbood: een regelmatig 'skype' contact, maar dan beter beveiligd. Ik hoor er niet zoveel meer van.

Ideeen natuurlijk nog steeds welkom :).
benka

Bericht door benka »

ik wil graag simpeler = zonder code sms je
Sara

Bericht door Sara »

Ja, ik vind 't smssen bij dat soort dingen ook een gedoe!

Dit sluit goed aan bij wat Hanna al schreef: laat patienten zélf beslissen hoe goed de beveiliging moet zijn. Veel beveiliging = veel gedoe meestal.

Daar sta ik persoonlijk zéker achter :).
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Ik ben even naar de site van het gezondheidcentrum hier gegaan, om te kijken welke mogelijkheden ze hier bieden op het gebied van e-health. En ik zie in elk geval:

[LIST]
[*]e-Consult
[*]Moet ik naar de dokter? (verwijst naar een site/app waar leeftijd en geslacht kunt invullen, dan krijg je een afbeelding van een man/vrouw en kun je aangeven waar je klachten hebt. Dan vragen ze door over het soort klachten, hoe lang ze duren etc en komt er een advies uit wel/niet naar de huisarts)
[*]Afspraak maken huisarts
[*]Bel me terug (huisarts) SGE De Akkers
[*]Automatische Herhaalservice (apotheek)
[*]In- of uitschrijven bij SGE
[*]Mijn gegevens wijzigen
[/LIST]

Verder kun je herhaalrecepten aanvragen, inschrijven voor groepscursussen en kun je via de praktijkondersteuner ook deelnemen aan online zorgprogramma's (bv voor COPD, diabetes).

Ook kun je je aanmelden bij de psycholoog met een aanmeldformulier. Ik heb niet alle disciplines uitgespit, maar bij het gezondheidcentrum in elk geval diverse mogelijkheden op het gebied van e-health.

Bij de poli neurologie kun je volgens mij alleen mailen met de MS-verpleegkundige (maak ik geen gebruik van) en toen ik van de zomer papieren nodig had om met mijn medicijnen naar Canada te vliegen, kon ik de benodigde documenten per mail bij de poli aanleveren (wel eerst even over gebeld), zodat zij alles in orde konden maken.
Harriette66 † 16-07-2018

Bericht door Harriette66 † 16-07-2018 »

De MedApp is te downloaden in de appstore en voor de koppeling met jou apotheek moet je inderdaad wel toestemming geven!



Verstuurd vanaf mijn SM-T230 met Tapatalk
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp