Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vergeten adem te halen

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
zeepaardje

Vergeten adem te halen

Bericht door zeepaardje »

Gebeurt het jullie ook wel eens dat je je ineens beseft dat je al even geen adem hebt gehaald? Niet in de hyperventilatie-zin oid, maar of het even niet ' automatisch' gaat.

En doordat je je een beetje raar gaat voelen opeens beseft dat het wel handig is om door te gaan met ademen. Ik heb niet het gevoel dat het door stress, spanning, hyperventilatie komt, maar dat het automatisme even doorbroken is op de een of andere manier :weetniet:
benka

Bericht door benka »

apneu laten checken
misschien een kapje snachts maakt minder moe
zeepaardje

Bericht door zeepaardje »

Thanx voor je reactie. Maar het is mn overdag dat het me op valt en maar heel soms 's nachts of hoort dat er overdag ook bij? :weetniet:
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

Het is wat ik de laatste tijd ook letterlijk wel eens heb gezegd; het lijkt soms of ik vergeet adem te halen...

Eerlijk gezegd vind ik het doodeng en het zou ook best richting hyperventilatie kunnen gaan...maar ik herken dus wel wat je zegt
zeepaardje

Bericht door zeepaardje »

Ik heb eens in het Engels gezocht en blijkbaar komt het toch vaker voor.

[url]http://www.forumforpages.com/facebook/n ... 57588067/0[/url]

Het is niet het idee dat ik stik oid maar meer van ... Dat is gek...volgens mij moet ik nodig weer inademen. Terwijl dat normaal vanzelf gaat. Raar hoor..
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Ik heb dit verschijnsel ook sinds een paar jaar...
In begin vond ik het best angstig, heb er nu minder 'paniek' van.

Ben 2 jaar geleden hiervoor door de longarts onderzocht, waarop een 24 uurs registratie kastje aan mijn lijf; hart, longen & hoofd.
Daaruit kwam geen slaap-apneu, althans nog binnen de grenzen, maar wel inderdaad zomaar korte momenten van uitgestelde ademhaling verspreid over de dag.

Kon geen kwaad is gezegd...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp