Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Toiletperikelen.....grote zorgen...

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Marteg51 † 31-07-2017

Movicolon......werkt dit bij anderen ook idioot snel ?

Bericht door Marteg51 † 31-07-2017 »

Movicolon......werkt dit bij anderen ook idioot snel ?

Heb al een paar keer Movicolon gebruikt.
Dit werkt bij mij iets TE goed.....heb al twee keer een ongelukje gehad. Hebben anderen hier ook ervaring mee ?

Misschien een mindere dosis nemen of zo ?
Ik heb namelijk weinig zin in elke keer kleding verschonen.....om het maar even netjes te houden. Vind dit nogal genant.

Stel dat dit gebeurt als ik in een volle rij voor de supermarkt sta ! Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen en andere tips zijn altijd welkom !

Movicolon mag een lange tijd achterelkaar gebruikt worden en je mag als je dat wilt er direct mee stoppen. QUOTE

Succes morgen bij de huisarts!
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Magnesium. Niet alleen goed om je darmen op gang te krijgen maar ook goed voor je zenuwstelsel
MiSsty

Bericht door MiSsty »

Gebruik geen Movicolon meer want bij mij werkte het ook te snel.
Klick

Bericht door Klick »

Ik eet een rauwe paprika eind vd ochtend.. paar uur later resultaat:cool:
Succes verzekerd :haha:
mickey16

Bericht door mickey16 »

Ook bij mij werkt magnesium goed. Van de huisarts kreeg ik een paar jaar geleden poeders /zakjes gehad. Bij mij werkte dit ook te goed. Zonder in details te treden kan ik zeggen dat dit een onaangename smeerboel was. Voorzichtig de magnesium uitproberen zou ik zeggen.
Knillis

Bericht door Knillis »

Vreemd, ik gebruik 2 x per dag een zakje psylliumvezels op voorschrift van de revalidatie arts omdat ik regelmatig ongemerkt kleine hoeveelheden ontlasting verloor.

Ik merkte dat pas als het pijn ging doen.

Van verstopping heb ik nooit last, ook niet van diarree.

Toch is het verliezen van ontlasting gestopt doordat ik psylliumvezels gebruik.
mari

Bericht door mari »

Je zou evt ook kunnen "spelen" met de movicolon.
Een half zakje nemen, of om de dag een zakje nemen

Of 3 x in de week bv, net wat werkt voor jou.

Mijn dochter kreeg een vergelijkbaar middel toen ze klein was, standaard dosering was teveel, maar door er mee te "spelen" ( advies van kinderarts ) vonden we voor haar een toepassing die perfect werkte.
Marteg51 † 31-07-2017

Toiletperikelen.....grote zorgen...

Bericht door Marteg51 † 31-07-2017 »

Toiletperikelen.....grote zorgen...

Beste forumleden,

Ik kamp al weken met een superslechte stoelgang.
Af en toe bij Movicolon gebruik heb ik wel eens een spontane gang maar het lijkt wel of de hersenen de aansturing in de war gooien.

Aandrang voel ik wel maar wat ik ook probeer.....er komt niets uit en de buik voelt steeds meer opgeblazen aan.Eerlijk gezegd vreet dit momenteel de nodige energie. Wie heeft hier ook ervaring mee en nog belangrijker....is hier een (lange termijn) oplossing voor ?

Ik eet genoeg roggebrood, fruit, noten, gebruik lijnzaadolie, probeer elke dag te bewegen maar helaas......Sorry voor dit onsmakelijke praatje maar moest dit even kwijt. Ik zit er behoorlijk mee. Ik hoor graag jullie ervaringen voordat ik weer (!) naar de huisarts stap.....zucht...alvast bedankt voor de tips !
Knillis

Bericht door Knillis »

Overleg eens met je huisarts, wellicht kan die je helpen om van dit lastige probleem af te komen.

Sinds ik 2 x per dag een zakjes psylliumvezels neem, (eigenlijk een zelfde middel als Movicolon) zijn voor mij deze toiletperikelen vrijwel voorbij.

Vrijwel elke ochtend vlak na het opstaan krijg ik aandrang, ga naar de wc en ben voor die dag van de ontlasting af (dus ook van kleine onverwachte ongelukjes).

Middelen als Movicolon en Psylliumvezels worden niet opgenomen door het lichaam en worden dus ook weer gewoon uitgescheiden.,het zorg er voor dat er meer water naar de darmen gaat waardoor de ontlasting soepel wordt en makkelijker het lichaam (als één geheel) kan verlaten.

Het kan dus (volgens mijn huisarts/revalidatie arts) geen kwaad dit langdurig te gebruiken. Ik gebruik het denk ik al zo'n jaar of 4.

Voor mij een prima oplossing, ik ben er erg blij mee al vind ik elke keer zo'n glas vol "brei" op te moeten drinken niet echt erg fijn. :o

Succes!
JackyB

Bericht door JackyB »

Met psylliumvezels is het noodzakelijk om veel te drinken (1,5 a 2 liter) per dag. Doe je dat niet dan is de kans op verstopping groot.

Met Movicolon (laxeer= macrogol ) speelt het veel drinken een minder grote rol dan bij de psylliumvezels.

Het is een kwestie van uitproberen wat het beste bij je past, de psylliumvezels of de macrogol . Bedenk dat het verteren best lang (48 uur?) duurt dus probeer iets op z'n minst 1 week uit.

En als het " te goed" werkt, gebruik dan bijvoorbeeld een half zakje of probeer om de dag 1 zakje.

Ps Om de smaak acceptabel te maken doe ik er altijd siroop bij!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp