Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Toiletperikelen.....grote zorgen...

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Marteg51 † 31-07-2017

Psylliumvezels.....ook geprobeerd

Bericht door Marteg51 † 31-07-2017 »

Psylliumvezels.....ook geprobeerd

Beste forumleden,

Wederom bedankt voor jullie reacties. En nogmaals excuses voor het geklaag (het zit mij gewoon heel erg hoog op dit moment)

Psylliumvezels heb ik een keer geprobeerd van het Kruidvat. Werkt helaas voor mij averrechts ( zal ongetwijfeld met vochtinname te maken hebben).

Ga maar weer Movicolon proberen (zakje per dag) en volgende week HA. Wellicht is er toch een andere oorzaak dan het op ms te gooien.

Dank voor jullie reacties !
benka

Bericht door benka »

misschien helpt lijnzaad of pruimen
chyta

Bericht door chyta »

[COLOR="Purple"]Naast Roosvicee lax ,

Zou je ook nog deze tabletten kunnen proberen
Luccvitaal stoelgang ook natuurlijk en dat samen met de Roosvicee zal moeten lukken !!

Anders blijft er niets over dan de Huisarts

Sterkte met alles 👍🏻👍🏻👍🏻[/COLOR]
belladonna

Bericht door belladonna »

Iedere dag een schep lijnzaad door de pap en iedere dag een handje ongezouten noten, zonder pinda's.
Werkt voor mij vrij goed.

Daar waar ik zeker 2 jaar gespoeld heb, nu hooguit 1x per week.
Op zich is dat ook niet zo erg hoor, Coldplast peristeen catheters.
Ongeveer 800 ml lauwwarm water van achteren naar binnen.
Puzzelboekje erbij, muziekje aan en wachten tot je klaar bent.
Succes bijna gegarandeerd. .. 😅

En dan voel je je zo opgelucht, verschrikkelijk om verstopt te zitten.
En zo pijnlijk.
De MS verpleegkundige kan je bij het juiste adres sturen.
En het wordt vergoed door de verzekering.
Antoinette

movicolon

Bericht door Antoinette »

movicolon

De HA heeft mij movicolon voorgeschreven voor mijn darmperikelen. Ik ga de zakjes vanmiddag bij de apotheek halen.

Ik denk dat ik voorzichtig begin. Half zakje per dag, misschien. Even aftasten.

Ben benieuwd. Zo als het nu is kan het in ieder geval [B]niet[/B] meer.
Marteg51 † 31-07-2017

Movicolon

Bericht door Marteg51 † 31-07-2017 »

Movicolon

Hallo Antoinette,

In het begin is het aftasten wat voor jou werkt.
Bij mij ging 1 zakje per dag na drie dagen "helemaal los" d.w.z je moet echt in de buurt van een toilet zijn....heb nu het gebruik een paar dagen gestaakt en ben B12 gaan innemen. Ik beweeg niet veel maar tot nu toe ff geen klachten gehad.

Anders ligt er nog een vers recept voor mij klaar:D.
Succes en ik hoop dat het voor jou goed werkt !
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik ben ooit begonnen met één zakje psylliumvezels (zelfde eigenlijk als Movicolon) per dag en dat heeft lang goed geholpen.

Tot ik in één jaar 17 kuren antibiotica had gebruikt ivm urineweginfecties. Mijn darmen waren echt helemaal van slag.

De MLD arts schreef toen 2 x per dag een zakje voor en dat gebruik ik tot op heden nog steeds. Eigenlijk vrijwel elke ochten direct na het opstaan heb ik ontlasting en daarna de rest van de dag geen enkel probleem.

Als ik aandrang krijg moet ik eigenlijk wel direct gaan want anders "gaat het over" en raak ik die dag de ontlasting niet meer kwijt :o

Maar voor mij dus een prima middel zonder enige bijwerking (nooit diarree en geen lekkage meer tussendoor).

Maar het blijkt echt bij iedereen anders te werken. Je kunt uit voorzichtigheid eerst beginnen met een half zakje om te kijken wat dat doet, of anders 's morgens een half zakje en 's avonds de andere helft.

Ik ben gewoon met een heel zakje begonnen en daar nooit vervelende "ongelukjes" mee gehad.

Sterkte Antoinette.
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Dankjewel voor de succes-wensen, dames. Het eerste zakje zit er in en nu maar afwachten. Ik hoop dat de movicolon zijn werk doet.
Fratema

Ik gebruik al 3 jaar probleemloos Macrogol

Bericht door Fratema »

Ik gebruik al 3 jaar probleemloos Macrogol

Dat is de no-name variant van Moviecolon

Nooit meer problemen gehad, een enkele keer is de druk te hoog. Heeft te maken met uitstellen, geen zin om nu alles te laten vallen en naar de WC. Maar wat moet moet, nu geef ik direct gehoor aan de aandrang en het gaat uitstekend. 2x per dag een zakje en bijna iedere dag ontlasting.
dientje

Bericht door dientje »

of probeer een keer microlax,...binnen 5, 10, of 20 sec ben je er vanaf, dan is het eruit. !.....:D ff in de bibs,,...en wachten....:D
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp