Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Magnesium citraat

Alles omtrent voeding en supplementen
RoOsJe *59

Bericht door RoOsJe *59 »

Dank voor de reactie.
Maakt u zelf die olie, of gekocht?

Welk merk/soort magnesium gebruikt/slikt u?
sabine-vl

Bericht door sabine-vl »

Ik heb de magnesiumolie van de body&fitshop. Kost niet zoveel.

Ook mijn magnesium koop ik daar. Let wel dat je citraat koopt. De 500 is niet altijd te koop (groene pot) maar de 200 wel en je kan er daar natuurlijk altijd 2 van nemen
MiSsty

magnesium

Bericht door MiSsty »

magnesium

Magnesium is goed voor de spierfunctie en zorgt samen met vitamine B6 voor het goed functioneren van het zenuwstelsel. Daarnaast helpen ze bij het verminderen van vermoeidheid.

Wie neemt magnesium in en heeft hier ook echt voordelen of nadelen van?
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Magnesium, vooral in de 'citraat' vorm kan helpen de spieren en zenuwen te ontspannen.

Maar wees voorzichtig met vitamine B6, bij teveel inname kan je (extra) tintelingen en stroom ervaren.
Liefst niet meer dan 10mg per dag...;)
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Mijn neuroloog heeft mij ook gewaarschuwd voor vitamine B6.
Die zit vaak in te grote hoeveelheden in multivitaminen. Wij krijgen ruim genoeg B6 binnen via ons dagelijks voedsel.
B6 kan juist je neurologische klachten verergeren.
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Up voor Esther08...
neuron

Nieuw Magnesium advies: 400 - 600 mg elementair Magnesium per dag

Bericht door neuron »

Nieuw Magnesium advies: 400 - 600 mg elementair Magnesium per dag

Nieuw Magnesium advies: 400 - 600 mg elementair Magnesium per dag

zie eerst [URL="http://www.msweb.nl/forum/showpost.php? ... tcount=596"]# 596[/URL]

[B]Magnesiumzout en elementair magnesium[/B]
Een magnesiumzout is een verbinding van magnesium waarbij het magnesium als tweewaardig ion aanwezig is. Als aardalkalimetaal is magnesium dermate elektropositief dat het buiten het laboratorium en een aantal speciale legeringen alleen in deze vorm kan bestaan.
[url]https://nl.wikipedia.org/wiki/Magnesiumzout[/url]

Nu heb ik bij het Kruidvat een potje [B]Magnesium[/B] (magnesiumoxide) en [B]Magnesium Citraat[/B] gekocht.

[B]Magnesium[/B] (magnesiumoxide)
In het potje magnesiumoxide zitten 90 tabletten, met korting kost het € 2,49.
Een dagdosering (2 tabletten) weegt 375 mg.

In magnesium oxide zit 60% elementair magnesium, 375 mg magnesiumoxide bevat dus 225 mg elementair Magnesium.
[B]Kortom, een tablet [B]Magnesium[/B] (magnesiumoxide) bevat 112,5 mg elemenatir Magnesium en kost ~ € 0,03.[/B]

[B]Magnesium Citraat[/B]
In het potje magnesium citraat zitten 60 tabletten, met korting kost het € 4,99.
Een dagdosering (2 tabletten) weegt 400 mg.

In magnesium citraat zit 15% elementair magnesium, 400 mg magnesium citraat bevat dus 60 mg elementair magnesium.
[B]Kortom, een tablet [B]Magnesium Citraat[/B] bevat 30 mg elemenatir Magnesium en kost ~ € 0,08.[/B]

Per dag wil ik 400-600 mg elementair Magnesium slikken.

Dat kan ik doen door 4 keer per dag:

1 tablet [B]Magnesium[/B] (magnesiumoxide) te nemen met 112,5 mg elementair magnesium. 4 x 112,5 = 450 mg elementair Magnesium en kost ~ 4 x € 0,03 = € 0,12 per dag.

of

4 tabletten [B]Magnesium Citraat[/B] te nemen met 4 x 30 mg = 120 mg elementair Magnesium. 16 x 30 = 480 mg elementair Magnesium en kost ~ 16 x 0,08 = € 1,28 per dag.

Dat is ~ 10 keer zo duur, bovendien zijn de tabletten veel groter en per dag 16 van die idioot grote tabletten slikken is niet leuk.

Ik ga dus 4 [B]Magnesium[/B] (magnesiumoxide) tabletten per dag slikken, een: 60 minuten voor elke maaltijd en een: voor het slapen gaan.

Als je de 4 tabletten tegelijk slikt krijg je vast diaree.

Welk magnesiumzout slik jij?
.
pokey

Bericht door pokey »

helder

dank
Jildau

Bericht door Jildau »

[COLOR="Red"]de magnesium oxide gebruik als laxeermiddel . :haha: Daarnaast gebruikte ik eerst de Magnesiummalaat , deze is door de goede werking bij fibromyalgie /- reumatische ziektebeelden goed aangeslagen , de wetenschap heeft het bekend gemaakt.
Waardoor de fabrikanten de prijs verhoogden tot wel 45% extra. Hierdoor ben ik overgegaan op de citrate deze wordt door het lichaam goed opgenomen. De Swanson vindt ik een goed merk.

d[/COLOR]
neuron

Bericht door neuron »

[QUOTE=Jildau;1076648][COLOR="Red"]de magnesium oxide gebruik als laxeermiddel . :haha: Daarnaast gebruikte ik eerst de Magnesiummalaat , deze is door de goede werking bij fibromyalgie /- reumatische ziektebeelden goed aangeslagen , de wetenschap heeft het bekend gemaakt.
Waardoor de fabrikanten de prijs verhoogden tot wel 45% extra. Hierdoor ben ik overgegaan op de citrate deze wordt door het lichaam goed opgenomen. De Swanson vindt ik een goed merk.

d[/COLOR][/QUOTE]

Jildau,

Hoeveel mg magnesiumcitraat (van het merk De Swanson) slik je per dag?

.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp