Het forum is naar een nieuwe provider verhuisd. Dank voor jullie geduld! Het kan zijn dat je opnieuw moet inloggen. Heb je vragen of problemen? Laat het weten aan de beheerder of gebruik het contactformulier.

Hoesten

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
froukje75
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 dec 2015, 11:40

Hoesten

Bericht door froukje75 »

Ik heb al weer een aantal jaren ms, zit sinds vorige zomer nu in een elro (elektrische rolstoel). Rook niet en drink heel enkelt eens.
Maar wel geregeld last van hevige hoestbuien, waarbij dan de tranen over m'n wangen rollen. Het slijm zit dan ook ontiegelijk vast. Bijna elke ochtend is het raak.
Iemand van het forum hier ook last van en wat doe je ertegen.

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk
Gebruikersavatar
dientje
Berichten: 1234
Lid geworden op: 19 jun 2004, 22:00
Locatie: sint pancras

Bericht door dientje »

ik heb last van het tegenovergestelde.
ik kan slecht hoesten.

minder kracht, waardoor verslikken.
ik hoest weinig,

ik rook ook niet.
misschien kun je een slijmlosmakende hoest drank proberen , of juist om de slijm vast te maken ?
belladonna
Berichten: 611
Lid geworden op: 08 apr 2015, 19:06

Bericht door belladonna »

Fluimucil bruistabletten werkt prima om het slijm op te lossen.
En minder melk producten drinken.
Sterkte, erg lastig
froukje75
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 dec 2015, 11:40

Bericht door froukje75 »

Hoi producten die veel slijm produceren drink ik weinig. Er zit bijna de hele dag slijm in de weg. Het ophoesten komt echt uit m'n tenen😱.
Ik ga de fluimucil maar eens proberen. Dank jullie

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk
Dannifan
Berichten: 2277
Lid geworden op: 20 feb 2010, 13:35
Locatie: Oud-Beijerland.

Bericht door Dannifan »

Ik zou met deze klacht eerst eens naar de huisarts gaan, of het een MS iets of niet zou kunnen maar je longen eens goed luisteren zou al veel duidelijk kunnen maken.
Charlottelove
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 okt 2015, 15:10

Bericht door Charlottelove »

Zou zelfs een bijwerking van een medicijn kunnen zijn. Idd het beste is om naar de huisarts te gaan.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp