Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Fluor en hersenen

Alles omtrent voeding en supplementen
leeuwtje-nl

Fluor en hersenen

Bericht door leeuwtje-nl »

Lieve allemaal,

Ik lees de laatste dagen steeds meer topics over hersenen, geheugen, uitval, etc. Graag wil ik jullie wijzen op de invloed van fluor(ide) in met name tandpasta's.

Fluor hoopt zich op in de hersenen, waardoor grote problemen kunnen ontstaan. Het tast het CZS aan met alle gevolgen van dien. Een klein stukje informatie:

"Fluor stapelt zich op in de hersenen en is schadelijk voor het centrale zenuwstelsel. Fluor-inname is onlangs nog in verband gebracht met leerstoornissen, een lager IQ en depressie bij kinderen. Amerikaanse wetenschappers die meewerkten aan het Manhattan-project in Los Alamos, New Mexico, waar de eerste atoombom werd ontwikkeld, waren al in 1944 op de hoogte van de neurotoxiciteit van fluor [... lees er hier meer over].

Dokter Phyllis Mullenix, toxicologe aan de Amerikaanse Harvard-universiteit, waarschuwt [in het tijdschrift Fluoride] voor verminderde motivatistimuli en verzwakking van de wil om zich te verzetten bij kinderen die fluor slikken. [...] Het effect op de hersenen hoeft niet te verbazen, zegt dokter Moolenburgh. In zware kalmeermiddelen die in de psychiatrie worden gebruikt, zitten fluorverbindingen. Ook fokstieren krijgen een scheutje fluor als ze moeten kalmeren."

Zelf ben ik hier enorm van geschrokken en stap nu over op natuurlijke tandpasta's zonder fluoride. Er bestaan echt meer merken dan alleen die vieze Parodontax... Misschien kan het een hulpmiddel zijn voor anderen in de strijd tegen de symptomen in het hoofd?
MsApocalyps

Bericht door MsApocalyps »

Tandpasta slik je niet in hé, zolang je dat niet doet lijkt me er geen probleem. En moest het écht schadelijk zijn had volksgezondheid er wel wat aan gedaan.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Je slikt het niet echt in, maar je krijgt wel gemiddeld 2x per dag een beetje binnen via je slijmvliezen... En er zijn helaas wel meer dingen die schadelijk zijn en waar Volksgezondheid iets andere normen over heeft...

Ik wil niet beweren dat het altijd en overal en voor iedereen schadelijk is, maar het is wel een aandachtspunt voor mensen die last hebben van genoemde verschijnselen...
peanuts

Bericht door peanuts »

[COLOR="Blue"]je kan je tanden ook poetsen met melasse
wordt in mijn land gedaan[doodt bacterién enzo][/COLOR]
Marcella

Bericht door Marcella »

Dit is een interessant artikel over fluor - Engelstalig - dat ook voor voedingsmiddelen waarschuwt, o.a. ijsbergsla, vanwege pesticiden of natuurlijk gehalte.
[url]http://articles.mercola.com/sites/artic ... px?np=true[/url]

Uit het artikel:
[QUOTE]While fluoride has been linked to a long list of health problems,
two that are currently epidemic are thyroid disease and neurodegenerative diseases.[/QUOTE]
Ditte/Astrid TB † okt. 2012

Bericht door Ditte/Astrid TB † okt. 2012 »

Je lichaam probeert zich te beschermen tegen de fluor, en dat is de reden dat het glazuur harder wordt. Maar helaas zo hard, dat het vaker afbrokkeld.
Je kunt heel goed je tanden poetsen met kokosvet (nog lekker ook en anti-bacterieel), met keltisch zeezout en H202 (3% verdunning). Ik doe dit nu al bijna een jaar, en heb geen last meer van gevoelige tanden/pijnlijk tandvlees en geen gaatjes meer.

JJe kunt ook informaie krijgen bij biologische tandartsen.
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

Als kind kreeg ik iedere dag een fluor tabletje; goed voor de tanden, beschermt tegen gaatjes ...:(
lean

Bericht door lean »

klopt ja ,ik betwijfel toch wat er geschreven wordt over fluor
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

[QUOTE=lean;829547]klopt ja ,ik betwijfel toch wat er geschreven wordt over fluor[/QUOTE]

Je bedoelt de bescherming tegen gaatjes, of de invloed op de hersenen?
Ditte/Astrid TB † okt. 2012

Bericht door Ditte/Astrid TB † okt. 2012 »

Je hebt een arts in Nederland, volgens mij, dr Moolenburgh, die heeft tientallen jaren geleden al een boek geschreven over de schadelijke gevolgen van fluor. Hij heeft er zelfs voor gestreden dat het project om fluor aan het drinkwater toe te voegen weer van tafel is gegaan.

Ik heb ruim 20 jaar geleden op de bbc programma gezien over de het gif fluor, en door dit programma heb in ieder geval nooit de fluortabetjes aan mijn kinderen gegeven.

Helaas nog wel de tandpasta met fluor, in de hoop dat als ze dit niet doorslikken het niet zo erg zou zijn.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp