Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

blaasontsteking

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Sharon

Bericht door Sharon »

Vorige keer kwam er uit de kweek ook de ecoli bacterie. Nu is het afwachten. Ik verwacht dat als het een ecoli bacterie was, de kuur voldoende had moeten helpen. Mogelijk zie ik dat verkeerd?

Ik heb een herhaalrecept gekregen. Ik geloof dat ik de Monuril 3x mag halen. Voor nu is het houdbaar en hoop ik dat ik de uitslag van de kweek kan afwachten.
Knillis

Bericht door Knillis »

Niet alle AB werkte altijd bij mij maar ik heb geen idee wat de oorzaak daarvan was. Het liep uiteindelijk allemaal nogal uit de hand (17 x in tijd van een jaar) maar gelukkig bracht een onderhoudsdoseringn AB in combinatie met minimaal 4 x per dag katheteriseren de oplossing, nu al 1,5 jaar.

Sterkte en ik hoop dat je snel opknapt.
Sharon

Bericht door Sharon »

Dank je wel, dat hoop ik ook.

Fijn dat jij door de combinatie meer katheteriseren en antibiotica een goede balans hebt gevonden.
Liselotje

Bericht door Liselotje »

Misschien stomme vraag maar hoe merken jullie dat je een blaasontsteking hebt?

Ik heb voor zover ik weet er maar 2 gehad in mijn leven. Bloed in urine en dubbel geklapt zitten van de snijdende pijn bij plassen.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Liselotje;1078873]Misschien stomme vraag maar hoe merken jullie dat je een blaasontsteking hebt?[/QUOTE]
Heel vaak naar het toilet moeten, en de sterke geur van de urine. Als de urine dan ook nog wat troebel is breng ik het naar de huisarts om te testen. (En stomme vragen bestaan niet ;) )
Knillis

Bericht door Knillis »

Pijn doet het vrijwel nooit meer, wel heel erge aandrang steeds maar bij mij stinkt m'n urine enorm als ik een ontsteking heb. Ook het lopen wordt negatief beïnvloed door een blaasontsteking.

Daarbij ziet de urine ook troebel als ik het opvang, maar de enorme zwavellucht (nitriet) hetken ik inmiddels héél goed.
Sharon

Bericht door Sharon »

Ik heb vaker aandrang, plas dan maar kleine beetjes. Echt pijn heb ik niet, maar na het plassen prikkelt het enorm en blijf ik het liefst op de toilet blijft zitten. Die prikkeling voel ik overigens de hele dag door wel, maar is het ergst na het plassen.

Verder wordt mijn MS heel onrustig en heb ik meer spasticiteit.
marjapuppit

Blaasontsteking hoe te herkennen

Bericht door marjapuppit »

Blaasontsteking hoe te herkennen

Ik heb nooit pijn gehad bij een blaasontsteking ...dit is natuurlijk fijn maar ook gevaarlijk. Wel veel plassen maar dat moest ik toch al door een geprikkelde blaas.
Ik herkende de ontsteking altijd aan de kleur van de urine en inderdaad stinkende plas.

Zo heb ik een keer een nierbekkenontsteking gehad, door niet tijdig te reageren. En dat deed wel pijn.
Nog nooit koorts gehad, wel bij de nierbekkenontsteking maar dat was de eerste en laatste keer koorts.

Ik krijg sowieso nooit koorts, ook niet bij een flinke verkoudheid/griep.
Ik transpireer nooit, mijn hele lichaamstemperatuur huishouding is flink in de war.:( Ook niet bij flinke inspanning.

Mijn MSVK raadde mij altijd aan eerst de urine laten controleren /op kweek zetten was bij mij standaard procedure. Zij noemde klachten bij een blaasontsteking , zoals meer spasticiteit, benen die niet meer willen, een pseudo schub.
De klachten verdwenen ook als de blaas weer rustig was.
Sharon

Bericht door Sharon »

Inmiddels de uitslag van de kweek gehad. Uit de kweek kwam zo als te verwachten een ecoli bacterie die gevoelig zou moeten zijn voor de Furabid die ik gehad had.

Echter was mijn blaasontsteking niet over na de kuur, wat mijn huisarts op zijn minst vreemd vond. Tja, dat kan hij vreemd vinden, maar het feit blijft wel dat ik nog steeds last heb. Voor nu wordt er een andere kuur voorgeschreven.

Ben ik nu zo vreemd of is dit bij andere ook weleens voorgekomen?
Nu is mijn oude huisarts weg en is dit een andere die zich ook niet direct kon voorstellen dat mijn MS zoveel verslechterde door een blaasontsteking :(
Knillis

Bericht door Knillis »

Geen idee wat de oozaak is Sharon maar ook heb dat al diverse malen gehad, vandaar daar ik dus in één jaar zo veel verschillende soorten antibiotica heb gebruikt terwijl bekend was dat het om de ecolie bacterie ging.

De uroloog vond het wel heel vervelend maar niet vreemd. Hij heeft zelfs op een gegeven moment gezegd "ik vrees dat ik je tot de hopeloze gevallen moet gaan rekenen" :D

Gelukkig heb ik een goede relatie met de man en kon dat gewoon gezegd worden, we hebben er zelfs nog om gelachen.

Helaas is een nieuwe huisarts niet altijd een succes. Ik kreeg ook een andere huisarts die volgens mij ook geen kaas gegeten had van MS.
Daarbij konden zowel mijn man als ik het niet goed vinden met dit huisartsen echtpaar dus toen hebben we een andere huisarts gevonden waar beter mee te praten valt ;)

Ik hoop van harte dat jouw volgende kuur wel zal aanslaan. Sterkte.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp