Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Boekentopic - deel 2

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Sharon

Bericht door Sharon »

De tweede van Hendrik Groen heb ik al gelezen. Inderdaad net zo grappig/mooi en ontroerend dan de eerste. Mocht deel 3 er aankomen staat hij zeker hoog op mijn lijstje.

Ik heb nog nooit iets van Robert Harris gelezen. Op Bol.com zie ik lovende reacties. Is het een goede auteur?
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik gooi dit topic weer eens omhoog! :D

Ik heb nu bijna "Een bijzonder jaar" van Lori Nelson Spielman uit. Een compleet ander genre dan wat ik normaal lees, maar juist daarom wel weer even leuk.

Zijn er nog aanraders? Ik heb voorlopig nog genoeg te lezen, maar altijd leuk om nieuwe tips te krijgen!
Fratema

Goed plan, ik lees vrijwel dagelijk

Bericht door Fratema »

Goed plan, ik lees vrijwel dagelijk

Onze bibliotheek heeft ook een ebooks faciliteit. Onbeperkt lezen voor abonnees, Maar niet alles is ebook hoor. Nu ben ik net begonnen aan "diefstal van mijn jeugd". Een autobiografie van Natascha Kampush die als kind van 10 is ontvoerd en 8 jaar lang gevangen werd gehouden door een kerel. :eek: :eek: :eek: :huilen:
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Dat heb ik ook gelezen! Bijzonder indrukwekkend....
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Het derde boek van Hendrik Groen is helaas niet wat ik ervan verwacht had. Weliswaar heeft de manier van schrijven me af en toe een glimlach bezorgd maar het gaat totaal niet over het leven in een verzorgingshuis of ouderen, meer over 40ers.

Afknapper.
Sharon

Bericht door Sharon »

Goed plan om dit topic weer eens omhoog te halen, leeuwtje-nl.

Wat betreft het derde boek van Hendrik Groen, ben ik het helemaal met je eens S1m0ne.

Ik heb laatst “De vrouw in het raam” van A.J Finn en “Groen licht” vannCorine Hartman. Ik vind hetbaanraders.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik heb deel 3 van Groen nog niet gelezen, maar zo te zien is het dus de moeite niet. Ik lees nu "De dief" van Ruth Rendell. Zeer kort verhaal, maar leest wel lekker weg!

Finn ken ik geloof ik niet, zal eens op zoek gaan!
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

"De dief" werd ineens een heel raar boek met een bizar einde. Maar ach, was gelukkig maar een kort verhaal. ;)

Nu begonnen in "Achter gesloten deuren" van B.A. Paris.

[QUOTE]Iedereen kent wel een echtpaar als Jack en Grace: hij is knap en rijk, zij is charmant en elegant. Mensen om jaloers op te zijn, als je ze niet aardig zou vinden. Je zou Grace beter willen leren kennen. Maar dat is moeilijk, want Grace en Jack zijn altijd samen. Sommigen zouden dit ware liefde noemen. Anderen zouden zich misschien afvragen waarom Grace nooit de telefoon opneemt. En waarom ze nooit op visite komt, ook al werkt ze niet. En waarom een slaapkamer van hun huis tralies voor het raam heeft. [/QUOTE]

Ik vind het super! Ik denk steeds: "Waarom komt ze niet voor zichzelf op???". Maar langzaam wordt duidelijk in welke situatie deze vrouw verkeert....
Sara

Bericht door Sara »

Het laatste boek dat we met de leesclub lazen is 'Patricia' van Peter Terrin.

Op het eerste gezicht een voortkabbelend verhaal over een keurige vrouw die op 1 moment - helemaal aan 't begin van 't boek - een vreemde keuze maakt. Langzamerhand blijken er dingen niet echt te kloppen. Zonder dat 't al te creepy wordt, wordt 't steeds onduidelijker wat nou werkelijkheid is.

Niet ingewikkeld geschreven, wél om langzaam te lezen. Boeiend!
Sharon

Bericht door Sharon »

Zo richting de zomer wil ik toch maar weer even het “Boekentopic” omhoog halen. Ik heb de laatste tijd best aardig wat gelezen en ben benieuwd of er nog mensen zijn die leuke tips hebben.

Zelf heb ik best wat leuke tips.
Waaronder “Het meisje in het ijs” en “de stalker in de nacht” beide van Robert Bryndza. Allebei thriller, maar wat mij betreft razend spannend en een aanrader.

* Zomermeisjes van Jobien Berkouwer. Ook een thriller. Iedere bladzijde werd hij spannnder. Zeker een aanrader.

* Deel 4 van Hendrik Groen - Een Kleine Verrassing of Hoe Hendrik en Evert Zich in Nesten Werken. Weleens waar wederom een boek echt over Hendrik en Evert, maar dan voordat ze in het bejaardenhuis zitten. Op zich een leuk boek, maar ik had liever een deel gelezen waarin Hendrik verder gaat met zijn leven in het bejaardenhuis na het overlijden van Griet en Evert.

En als laatste:
* Muidhond van Inge Schilperoord. Een verhaal over een pedofiele man die door gebrek aan bewijs vrij gekomen is. Zijn gevecht tegen zijn gevoelens en de manier waarop de auteur het beschreven had vond ik heel indrukwekkend.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp