Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Toiletperikelen.....grote zorgen...

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Ik neem al jaren een maals daags een zakje.

Als ik een keer vergeten ben het herhaalrecept door te geven zit ik na twee dagen weer vast. (en ik vergeet het natuurlijk altijd net voor het weekend. ;-) )
Antoinette

movicolon

Bericht door Antoinette »

movicolon

Wat ben ik blij met die Movicolon. :) Geen problemen meer met de p.... sinds ik ieder morgen bij het ontbijt zo'n zakje inneem. Vaak moet ik 2x per dag. :o Wat een opluchting na al dat gehannes.
Fratema

Bericht door Fratema »

Fijn te lezen, rust
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Antoinette;1082405]Een vraagje: hoelang gebruiken jullie de Movicolon? Tot de obstipatie is opgelost of gaan jullie verder met innemen om obstipatie te voorkómen.

Vanmorgen had ik namelijk wel drang maar er kwam niks. :o[/QUOTE]

in dat geval zakje extra
ondertussen gebruik ik dat spul 10j

lang voor de ms diagnose, of het ermee te maken heeft?
geen idee maar als we mogen gokken
Knillis

Bericht door Knillis »

Wat heerlijk Antoinette dat dit probleem nu verholpen is.

Volgens mijn arts is het een midden waarbij geen gewenning ontstaat zoals dat bij veel andere medicijnen wel het geval is.

Je zou het dus in principe altijd moeten kunnen blijven gebruiken.
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Inderdaad Knillis en Frans. Ik voel me zooooo opgelucht.
Zoals Frans al zei: eindelijk rust. :ja:

Het ontlasting probleem ging mijn leven en dag beheersen. Ik werd er bloednerveus van. :nerveus:

[QUOTE] Wat heerlijk Antoinette dat dit probleem nu verholpen is.

Volgens mijn arts is het een midden waarbij geen gewenning ontstaat zoals dat bij veel andere medicijnen wel het geval is.

Je zou het dus in principe altijd moeten kunnen blijven gebruiken.
gisteren 14:34 [/QUOTE]

En als dit moet ga ik het ook doen. Wat zeg ik? Ik blijf het gewoon innemen. Ik probeer niet meer of mijn darmen ook gewoon werken. Waarom zou ik mijzelf dit aandoen. Het gaat immers goed zo.
Marteg51 † 31-07-2017

Bericht door Marteg51 † 31-07-2017 »

Hoi Antoinette,

Fijn dat het nu goed gaat ! Gebruik je nu 1 zakje ?
Hopelijk blijft het goed gaan nu.

Zelf ga ik weer eens psyliumvezels proberen.
Vond de p...met de Movicolon erg waterig worden.
Als dit goed gaat laat ik het zeker weten.

Succes met de Movicolon verder !
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Marteg51

Ik gebruik 1 zakje 's morgens bij het ontbijt. Tot nog toe gaat het goed. Normale p.... die lijkt op frikadellen. :haha:

Maar zonder gekheid, dit is zoals ontlasting behoort te zijn, zei de HA en niet die moeizame geitenkeuteltjes die ik het laatste jaar produceerde. :D Klinkt niet echt smakelijk maar zo was het wel.
Antoinette

dorst

Bericht door Antoinette »

dorst

Een vraagje. Vanaf dat ik de movicolon gebruik is me opgevallen dat ik meer dorst heb. Hebben meerderen hier 'last' van?

De assistente van de HA zegt dat het misschien komt door het natriumgehalte in het poeder óf dat het toeval is omdat het warmer weer is. De HA zegt dat ik gewoon moet doorgaan met de sachets.

Overigens werkt de movicolon perfect. Ik moet vaak 2x per dag. :o
Dat is al jaren niet meer voorgekomen. Voor het eerst sinds jaren voelen mijn darmen leeg aan.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik gebruik zoals je weet geen Movicolon maar psylliumvezels maar in feit is het een zelfde product, alhoewel ik van Movicolon meer last kreeg van darmkrampen en die hebt ik bij psylliumvezels niet.

Van de psylliumvezels krijg ik geen dorst. Het middel moet wel ingenomen worden met een glas extra water na het glas waarin de vezels worden opgelost.

Ik zal straks eens even voor je kijken of er in psylliumvezels ook veel natrium zit. Ik hoop eigenlijk van niet want ik heb al te kampen met een te hoge bloeddruk.

Maar wel reuze fijn dat het zo super werkt zeg.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp